loading...

كلينيك ليزر موهاي زائد و جوانسازي پوست

كلينيك تخصصي ليزر مو , تزريق بوتاكس و تزريق ژل ؛ جوانسازي پوست با ليزر

بازدید : 525
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ميكرونيدلينگ موثرترين روش جوانسازي و ترميم پوست , هزينه و قيمت ميكرونيدلينگ : داشتن پوستي صاف و زيبا موجب اعتماد به نفس مي شود . پيري فرآيندي گريز ناپذير است و با بالا رفتن سن ، پوست دچار تغيير و تحولاتي مي شود ، قطعا داشتن پوستي شل و افتاده اعتماد به نفس را كاهش مي دهد ، ولي قرار نيست اين تغييرات پوست را براي هميشه تحمل كرد .

ميكرونيدلينگ

آيا شما هم جز دسته افرادي هستيد كه از جاي جوش و زخم خسته شده ايد ؟ آيا شما هم دچار سوختگي پوست شده ايد و اين موضوع براي شما نگران كننده است ؟ آيا شما هم از شلي و افتادگي پوست رنج مي بريد ؟براي جوانسازي و ترميم پوست و داشتن پوستي صاف و زيبا روش هاي مختلفي وجود دارد ، يكي از موثرترين و كارآمدترين روش هاي جوانسازي پوست روش ميكرونيدلينگ مي باشد كه به دليل اينكه امن است و نسبت به روش هاي ديگر مقرون به صرفه تر است ، طرفداران خاص خودش را دارد .


خدمات كلينيك زيبايي و كلينيك ليزر مو

براي خلاصي از موهاي زائدخود با استفاده از بروزترين دستگاه هاي دنيا و استفاده از خدمات زير در كلينيك جانسازي پوست و ليزر مي توانيد با م در ارتباط باشيد :

ليزر مو , ليزر موهاي زائد , كلينيك ليزر مو , تزريق بوتاكس , تزريق ژل , تزريق چربي , ميكرونيدلينگ , ليزر خانگي , ليزر موي خانگي , دستگاه ليزر خانگي , دستگاه ليزر موي خانگي ,قيمت ليزر موهاي زائد , هزينه ليزر مو , قيمت ليزر مو , ليزر موهاي زائد بيكيني , ليزر موهاي زائد ناحيه تناسلي , ليزر موهاي زائد پا , ليزر موهاي زائد ابروها , ليزر موهاي زائد صورت , ليزر موهاي زائد صورت و بدن , ليزر موهاي زائد برزيلي , ليزر موهاي زائد بدن , ليزر موهاي زائد زير بغل , قيمت ليزر كل بدن , دستگاه ليزر موي سيلك پرو , دستگاه ليزر خانگي رمينگتون , بهترين مركز ليزر مو , بهترين مركز ليزر موهاي زائد در تهران , مركز ليزر موهاي زائد , كلينيك ليزر موهاي زائد , بهترين كلينيك ليزر مو , بهترين كلينيك ليزر مو درتهران , رفع موهاي زائد بدن , رفع دائمي موهاي زائد صورت و بدن , دستگاه ليزر موي زائد دايود , ليزر دايود , دستگاه ليزر موهاي زائد الكساندرايت , دستگاه ليزر الكس , بهترين دستگاه ليزر موهاي زائد , مزاياي ليزر موهاي زائد , ليزر موهاي زائد در مردان , ليزر موهاي زائد زنان , دستگاه ليزر مو

براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با ما تماس بگيرد و از مشاروه رايگان بهرمند شويد.


ميكرونيدلينگ به چه معناست ؟

ميكرونيدلينگ يك روش غيرتهاجمي و معمولا با درد بسيار مختصر و قابل تحمل يكي از بهترين روش هاي شناخته شده در جهان براي جوانسازي ، درمان آسيب هاي پوستي و بازسازي بافت هاي آسيب ديده است . ميكرونيدلينگ يك روش امن است و نيازي به مواد شيميايي نيست . ميكرونيدلينگ بايد توسط پزشكان با تجربه انجام شود . ميكرونيدلينگ توليد كلاژن را تحريك كرده وباعث جوان سازي پوست مي شود .

بافت ، ساختار و ظاهر پوست از كلاژن و الاستين تشكيل شده است ، با بالا رفتن سن كلاژن ها و الاستين ها به دليل عوامل محيطي و قرار گرفتن در معرض نور خورشيد تجزيه شده و باعث خشكي ، نازكي و چين و چروك دار شدن پوست مي شود . عمل ميكرونيدلينك با تحريك كلاژن سازي تعداد كلاژن ها را افزايش داده و عمل ترميم بافت پوست را انجام مي دهد و ساختار و كاركرد پوست آسيب ديده ، تغييريافته مي شود .در نتيجه چين و چروك آن را از بين برده و باعث ايجاد پوستي جوان ، صاف ، كشيده و زيبا خواهد شد و اعتماد به نفس شما را افزايش مي دهد .

در نظر داشته باشيد كه عمل ميكرونيدلينگ بايستي توسط پزشكان حاذق و با تجربه انجام شود . شما مي توانيد با متخصصين در كلينيك پوست و مو مشاوره داشته باشيد ، آن ها اطلاعات كافي در مورد ميكرونيدلينگ ، تعداد جلسات مورد نياز و نتايج درمان را در اختيار شما قرار مي دهند . و شما مي توانيد تصميمي آگاهانه در مورد عمل ميكرونيدلينگ اتخاذ كنيد .

عمل ميكرونيدلينگ چيست ؟

ميكرونيدلينگ چيست و چگونه به رفع مشكلات پوستي كمك مي كند ؟

ميكرونيدلينگ روشى نوين و موثر جهت رفع مشكلات پوست و جوانسازى است كه به آن ميكرونيدلينگ تراپي،و القاي كلاژن از طريق پوست هم گفته مي شود . ميكرونيدلينگ در واقع نوعي تحريك مكانيكال است ، عمل ميكرونيدلينگ با استفاده از يك ابزار مخصوص كه يك غلتك كوچك دارد ، و تعداد زيادي سوزن در سر آن تعبيه شده است انجام مي شود ، غلتك روي سطح پوست حركت داده مي شود ، و با تحريك زير پوستي ، ميليون ها ميكروكانال در پوست به وجود مي آيد .

عملكرد روش ميكرونيدلينگ بدين صورت است كه وقتي غلتك داراي سوزن بر سطح پوست حركت داده مي شود سوزن هاي ريز بر حسب عمق و سرعتي كه توسط پزشك تعيين شده است به صورت همزمان به لايه ي دوم پوست يا درم وارد مي شوند. (پزشك عمق و سرعت سوزن را بر حسب نوع پوست و چگونگي هدف مشخص مي كند.) با حركت سوزن ها زخم هاي كنترل شده اي روي پوست ايجاد مي شود ، سپس سيستم ايمني بدن فعال شده و توليد كلاژين و الاستين بالا مي رود و باعث زخيم تر شدن لايه زاينده پوست شده و چروك هاي پوست بهبود مي يابد و پوست شفاف صاف مي شود .در واقع مي توان گفت كلاژين و الاستين همان رشته هاي پروتئيني هستند كه باعث استحكام پوست شده و خاصيت ارتجاعي آن را حفظ مي كنند .

از طريق فرآيند كلاژن سازي بافت و سفتي پوست بهتر شده ، منافذ ايجاد شده و علائم كشش كاهش مي يابد . ميكرونيدلينگ باعث بهبود بافت و رنگ پوست ، درمان ظواهر پيري ، جاي زخم، علائم كشيدگي و رنگدانه هاي پوست و جاي آكنه و آفتاب‌سوختگي به كار برده مي‌شود.

بعد از انجام ميكرونيدلينگ براي افزايش تاثير فرآيند از كرم هاي موضعي به طور مستقيم روي پوست استفاده مي شود كه با جذب لايه هاي عميق پوست اثر فرآيند را بيشتر مي كند .

بعد از چند جلسه از عمل ميكرونيدلينگ بهبودي هاي زير در پوست شما حاصل مي شود :

  • هموار كردن خطوط و چين و چروك‌هاي عميق پوستي
  • بهبود ساختار پوست
  • بهبود جاي زخم
  • بهبود اسكارها(جاي زخم) و تورفتگي‌هاي ناشي از آكنه
  • بهبود سلوليت ها
  • بهبود جاي عمل‌هاي قديمي
  • بهبودشل شدگي و افتادگي پوست
  • بهبود ظاهر علائم كشيدگي روي پوست

روش درماني ميكرونيدلينگ چگونه انجام مي‌شود؟

كلاژن نوعي پروتئين است و در واقع سازنده ساختار پوست است و سلول هاي پوست را مانند يك شبكه ي منظم در كنار هم قرار مي دهد . با بالارفتن سن به دليل شرايط محيطي و قرار گرفتن در معرض آفتاب اين كلاژن ها تخريب شده و تجزيه مي شوند ، در نتيجه پوست دچار شلي ، افتادگي و چين و چروك مي شود ، البته از بين رفتن كلاژن ها علاوه بر بالا رفتن سن عوامل ديگري هم دارد مثل سوختگي ، جاي زخم ، جاي جوش و آكنه . در روش ميكرونيدلينك دستگاهي كه اين عمل را انجام مي دهد داراي سوزن هايي است كه اين سوزن ها در لايه ي درم پوست وارد شده و باعث ايجاد كانال هاي ميكروسكوپي مي شوند . اينجاست كه بدن شروع به واكنش طبيعي مي كند توليد كلاژن و الاستين مي كند و باعث بهبود پوست مي شود .

ميكرونيدلينگ كاربردهاي مختلفي دارد و مي تواند بسياري از مشكلات و بيماري ها را برطرف كند .كه در زير به برخي از آن ها اشاره مي كنيم :

  • بافت و رنگ پوست
  • اسكارهاي سطحي
  • چين و چروك‌ها و خطوط ريز
  • جاي جوش با جاي محل زخم عمل‌هاي جراحي
  • سلوليت هاي خفيف يا علائم كشيدگي پوست

ميكرونيدلينگ براي چه قسمت هايي از بدن كاربرد دارد ؟

ميكرونيدلينگ مي‌تواند تقريباً در همه قسمت‌هاي بدن به كار برده شود و غالباً در مناطق زير از بدن انجام مي‌شود:

  • صورت
  • گردن
  • قفسه سينه
  • دست‌ها

در چه مواردي مي توانيم از روش ميكرونيدلينگ استفاده كنيم :

از ميكرونيدلينگ مي‌توان براي رفع چين و چروك در همه قسمت‌هاي بدن شامل صورت، گردن، بالاي سينه و شانه‌ها (دكولته)، بازوها، دست‌ها، پاها، شكم و كمر استفاده كرد.

  1. چين و چروك : چين و چروك صورت بيشتر به دليل از دست رفتن كلاژن و الاستين طبيعي در پوست است . در روش ميكرونيدلينك با توليد كلاژن و الاستين باعث بهبود علائم چين و چروك مي شود تجمع كلاژن و الاستين باعث كشيدن پوست و افزايش استحكام آن مي شود. اين كار باعث جلوگيري از نازك شدن پوست كه معمولاً در اثر پيري اتفاق مي‌افتد نيز تأثير قابل توجهي دارد.
  2. اسكار (جاي زخم و جراحت) : با بازسازي رشته هاي كلاژن والاستين بافت اسكار تخريب مي شود و فرآيند طبيعي بهبود زخم تحريك شده و جايگزيني بين بافت تحريك شده و تخريب شده انجام مي گيرد .
  3. سوختگي : با افزايش توليد كلاژن و الاستين جاي زخم ها و سوختگي ها از بين مي رود .
  4. استرچ مارك (ترك هاي پوستي) : با بهبود تراكم اپيدرم وافزايش كلاژن سازي ترك هاي پوستي كم مي شود .
  5. ريزش مو : روش ميكرونيدلينگ با افزايش ميزان مواد مغذي و خونرساني به ريشه مو موجب تقويت و رشد فوليكول هاي مو مي شود.
  6. تيرگي و لكه هاي پوست : روش ميكرونيدلينگ باعث بازسازي كراتينوسيت ها(سلول هاي سطحي پوست) شده و باعث روشن تر شدن پوست و از بين رفتن لكه ها مي شود .

مزاياي ميكرونيدلينگ در جوانسازي پوست

  • مهم ترين مزيت ميكرونيدلينگ در جوانسازي و ترميم پوست اين است كه از فرآيند ترميم طبيعي خود بدن براي بهبود عملكرد و ساختار پوست و جوانسازي آن استفاده مي كند .
  • دوران بهبود و نقاهت اين فرايند ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.پس از انجام درمان با روش ميكرونيدلينگ ظاهر پوست به سرعت ترميم مي شود و شما مي توانيد به كارهاي روزمره خود برسيد .
  • بر خلاف روش هاي درماني ديگر در عمل ميكرونيدلينگ اپيدرم پوست بازسازي و ترميم مي شود ، و به هيچ وجه تخريب نمي شود.
  • انجام عمل ميكرونيدلينگ عوارض جانبي منفي ندارد. و اين عمل كاملا بدون درد و بدون ايجاد جاي زخم مي باشد و همچنين عوارض جانبي ناشي از آن هم به ندرت پيش مي آيد و فقط ممكن است بعد از انجام عمل پوست دچار كمي قرمزي شود كه بعد از چند ساعت بهبود مي يابد .
  • در مقايسه با ساير فرآيندهاي بازسازي سطح پوست مقرون به صرفه است ، بر خلاف روش‌هاي ديگري مانند ليزر، هزينه ميكرونيدلينگ ، مناسب بوده و به هيچ گونه هزينه‌هاي اضافي نياز ندارد.
  • افزايش استحكام و ضخامت پوست، بدون حذف يا آسيب رساندن به لايه اپيدرم .
  • در اين روش امكان خون مردگي ،عفونت ، تغيير رنگ پوست و ساير عوارض پوستي خيلي كم است و معمولا به وجود نمي آيد .
  • با كامل شدن فرآيند كلاژن سازي ، شخص مي تواند شاهد نتايج بهتري باشد .
  • مي‌توان از روش ميكرونيدلينگ در همه انواع پوست ازجمله پوست‌هاي تيره استفاده برد.
  • اين فرايند مي‌تواند روي پوست‌هاي نازك هم انجام شود.
  • اين روش درماني در محل‌هايي كه نمي‌توان با ليزر درمان كرد قابل انجام است.
  • در همه نقاط بدن از جمله پوست سر، صورت، بدن و پوست‌هاي حساس اطراف چشم‌ها، دهان و گردن قابل استفاده است .

در مورد ميكرونيدلينگ موثرترين روش جوانسازي و ترميم پوست بايد يك سري نكات مهم و قابل توجه را در نظر بگيريم كه در اينجا به اختصار به موارد زير اشاره مي كنيم :

  • درصورت مصرف دارو يا داشتن هر نوع بيماري و ضايعه ي پوستي قبل از عمل ميكرونيدلينگ حتما با پزشك خود مشورت كنيد .
  • نتيجه ي حاصل بعد از يك جلسه درماني چندان مطلوب و مورد رضايت نخواهد بود ، بهتر است براي گرفتن نتيجه ي خوب جلسات درمان را تكميل كنيد .
  • اگر اخيرا از روش هاي ديگر براي جوانسازي پوست استفاده كرده ايد ، حتما به پزشك اطلاع دهيد .
  • بعد از عمل ميكرونيدلينگ حتما به توصيه هاي بهداشتي پزشك توجه و عمل كنيد .

نحوه انجام درمان ميكروندلينگ

براي اينكه بيمار احساس راحتي داشته باشد و هيچ گونه دردي را حس نكند ، حدود ۲۰ دقيقه قبل از شروع ميكرونيدلينگ ناحيه تحت درمان بي حس مي شود . و سپس اولين درمان تزريقي موضعي (شامل هيالورانيك اسيد براي افزايش آبرساني به پوست و فيتوبوست براي درمان هايپرپيگمنتيشن) انجام مي‌شود. بعد از تزريق ، براي افزايش نفوذ مواد تزريق شده بر روي محل تحت درمان از ميكرورولر كه يك ابزار دستي مشابه يك قلم با سوزن‌هاي ريز است ، استفاده مي شود .

سپس با استفاده از يك دستگاه كه شبيه منگنه زن بوده و شامل يك غلتك است و سر غلتك سوزن هاي ريزي دارد . اين سوزن ها به صورت كنترل شده و با دقت در پوست نفوذ مي كنند و كانال هاي عميق و بسيار ريزي در درم پوست ايجاد مي كنند . و متناسب با عمق نفوذ سوزن ها احساس مورمور شدن يا سوراخ شدن پوست ايجاد مي‌شود . بعد از ايجاد ميكروكانال ها تزريق بعدي شروع مي شود . درمان‌هاي پوستي مكمل مانند سرم هاي آنتي‌اكسيدان يا فاكتورهاي رشد ممكن است متناسب با شرايط پوستي فرد به كار برده شود.

بهتر است ميكرونيدل ها به صورت عمودي به پوست نفوذ كنند چرا كه نفوذ عمودي ميكرونيدل ها باعث ايجاد يك مسيري مي شود كه سرم هاي تقويتي و درمان هاي ضد پيري عميق تر نفوذ كرده و بهتر جذب پوست شوند . پس از انجام عمل ميكرونيدلينگ بدن شروع به توليد كلاژن و الاستين كرده و ميكروكانال ها را بازسازي مي كند و در نتيجه ظاهر پوست جوان تر ، لطيف تر و سفت تر مي شود .به مدت دو روز بعد از عمل ميكرونيدلينگ پوست كمي صورتي رنگ مي شود و ظاهر آن دچار آفتاب سوختگي خفيفي مي شود ، پوست هم دچار كمي خشكي و سفتي مي شود كه به زودي اين علائم برطرف مي شوند .



برخي ازسوالات متداول در رابطه با ميكرونيدلينگ


اثرات ميكرونيدلينگ در پوست چيست؟

  • بافت پوست را بهبود و ظاهر چين‌وچروك را كاهش مي‌دهد.
  • موجب بازسازي بافت مي‌شود.
  • زخم را تغيير شكل مي‌دهد به‌خصوص زخم‌هاي حاصل از آكنه را مي‌توان از بين برد زيرا با اين روش فيبرهاي كلاژن جديد بافت زخم را باپوست تازه پوشش مي‌دهد.
  • كاهش اندازه روزنه‌هاي پوست
  • بهبود ترك‌هاي پوستي

آيا ميكرونيدلينگ با درد همراه است؟

درد ميكرونيدلينگ بسيار مختصر و جزئي است ولي معمولا پزشك قبل از شروع درمان از كرم بي حس كننده براي كاهش درد استفاده مي كند .

آيا مي‌توان از ميكرونيدلينگ روي هر رنگ پوست استفاده برد؟

بر خلاف ليزر كه در اختاب روش ليزر به رنگ پوست بايد توجه كرد ، عمل ميكرونيدلينگ براي تمام انواع رنگ پوست قابل انجام است و هيچ خطر در رابطه با التهاب پس از عمل و هايپرپيگمنتيشن وجود ندارد.

چند جلسه ميكرونيدلينگ نياز داريم و با چه فاصله زماني بايد اين فرايند را تكرار نمود؟

تعداد جلسات مورد نياز در افراد مختلف متفاوت است و به فاكتورهاي زيادي بستگي دارد مثلا به نوع مشكل پوستي و انتظارات فرد بيمار بستگي دارد ، هرچقدر مشكل حادتر باشد جلسات درماني هم بيشتر خواهد بود . در حالت كلي بهتر است فاصله ي زماني بين جلسات ۴ تا ۶ جلسه باشد تا كلاژن ها به طور طبيعي توليد شوند و نتيجه ي حاصل رضايت بخش باشد . تعدادجلسات درمان‌ به پاسخگويي بدن هر فرد به درمان و به ميزان تازگي و كهنه گي آسيب بستگي دارد. ميكرونيدلينگ در همه بخش‌هاي پوست بدن (گردن سر و سينه بازو پاها) مورداستفاده قرار مي گيرد. براي بسياري از افراد نتايج بعد از جلسه اول قابل مشاهده است. ولي در حالت كلي تعداد جلسات لازم در حالت معمول ۱ تا ۳ جلسه است .

خطرات ناشي از عفونت پس از عمل

كانال هاي ريزي كه ايجاد مي شوند ، اصولا ظرف مدت يك ساعت بسته مي شوند و چنانچه عمل ميكرونيدلينگ در مراكز زيبائي و كلينيك هاي معتبر انجام شود ، امكان بروز عفونت وجود ندارد ولي در صورتي كه اين عمل در برخي از آرايشگاه ها كه نكات بهداشتي را رعايت نمي كنند ، انجام شود در آن صورت امكان بروز عفونت وجود خواهد داشت . بهتر است كه براي عمل ميكرونيدلينگ به مراكز معتبر مراجعه كنيد .

پس از درمان از چه موادي نبايد روي پوست استفاده كرد؟

جهت اطمينان از بهبودي بهتر است ۲ تا ۳ روز از محصولات AHA(اسيد گليكوليك)، رتينول و مواد حاوي اسيد يا فعال‌كننده خودداري شود؛ و نبايد در برابر خورشيد قرار گرفت يا مي‌توان از ضد آفتاب حاوي روي استفاده برد. معمولاً پزشك بعد از عمل داروهاي موردنياز و همچنين كرم‌هاي مناسبي را به فرد معرفي مي‌كند.

آيا همه ي افراد مي توانند عمل ميكرونيدلينگ را انجام دهند ؟

ميكرونيدلينگ صورت را مي‌توان بدون خطر روي انواع رنگ و نوع پوست مورداستفاده قرارداد؛ زيرا در اين روش اپيدرم و به‌طور خاص ملانوسيت ها در منطقه بازال دست‌نخورده باقي مي‌ماند؛ و خطر تغيير رنگ‌دانه يا هايپرپيگمانتسيوم التهابي پس از عمل كم است. ميكرونيدلينگ پوستي مي‌تواند مناطق حساس و شكننده پوست را كه با ساير روش‌ها نمي‌توان درمان نمود تحت درمان قرارداد. اين مناطق شامل چشمان، گردن و پشت دستان است.

روش ميكرونيدلينگ براي بيماران زير نبايد مورد استفاده قرار گيرد :

  • افرادي كه در سه ماه گذشته اكوتان (ايزوترتينوين) مصرف كرده‌اند .
  • كساني كه زخم باز، بريدگي يا خراش باز روي پوست خوددارند .
  • در سال گذشته از درمان‌هاي همراه با اشعه استفاده برده‌اند .
  • مبتلابه عفونت پوستي، بيماري‌هاي پوستي و هر پس سيمپلكس هستند .
  • افراد باردار و در دوره شيردهي نبايد مورد استفاده قرار گيرد .
  • افراد باسابقه ابتلا به كلوئيد يا مناطق زخم بزرگ يا كندي در بهبود زخم .

پس از انجام فرايند ميكرونيدلينگ

نتيجه درمان به مدت ۶ تا ۸ هفته نمايان مي شود ، و اين نتايج تا مدتي به طور مدارم بهتر مي شود . پوست خود را ترميم مي كند و هر ۶ هفته سرعت تغييرات حاصل از ميكرونيدلينگ به دليل توليد طبيعي كلاژن افزايش يافته و نتايج بهتري را مشاهده خواهيد كرد .براي اينكه نتيجه ي حاصل رضايت بخش باشد توصيه مي شود كه جلسات درماني را تكرار كنيد البته اثرات بهبودي بعد از يك جلسه درمان هم قابل مشاهده است . با توجه به ناحيه ي درمان ، كيفيت كار و شرايط پوستي و ژنتيكي فرد مدت زمان لازم براي درمان هم متفاوت است . ولي معمولا ۱ تا ۳ جلسه درمان كافي است . با اين حال قبل از عمل ميكرونيدلينگ متخصص با شما مشاوره مي كند و تعداد جلسات لازم را بر حسب نياز شما به شما اعلام مي كند .

دوران نقاهت و بهبودي بعد از درمان

مانند هر عمل زيبائي ديگر ممكن است بعد از انجام ميكرونيدلينگ پوست دچار كمي قرمزي و سفتي شود كه اين عوارض موقتي است و طي چند ساعت كاهش مي يابد و در مدت ۱ الي ۲ روز آيندع كاملا برطرف خواهد شد . البته يكسري نكات و دستورالعمل هايي هم است كه پزشك به شما توصيه مي كند و شما لازم است كه آن ها را رعايت كنيد تا عوارضي مشاهده نكنيد .

خطرات احتمالي و عوارض جانبي ميكروندلينگ

ميكرونيدلينگ يك روش مؤثر و كاملاً بي‌خطر است. واكنش هاي التهابي بسيار اندك است و عوارض جانبي جزئي معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از عمل از بين مي‌رود. برخي از عوارض جانبي عبارتند از قرمزي، سوزش، خارش و سفتي پوست. اين روش درماني يك روش كم تهاجمي است كه مدت زمان كمتري براي بستري شدن لازم داشته و دستورهاي مراقبتي پس از عمل ساده‌اي هم دارد. بعد از انجام عمل استفاده از اسيد هيالورونيك توصيه مي‌شود و جهت حفاظت از پوست بهتر است از ضد آفتاب حاوي زينك استفاده شود.

هزينه ميكرونيدلينگ

هزينه ي ميكرونيدلينگ براي افراد مختلف متفاوت است و با توجه به ناحيه تحت درمان ، مشكلات ناحيه تحت درمان ، تعداد جلسات درماني مورد نياز ، هزينه پزشك و محل جغرافيايي تعيين مي شود .

ميكرونيدلينگ موثرترين روش جوانسازي و ترميم پوست , هزينه و قيمت ميكرونيدلينگ : داشتن پوستي صاف و زيبا موجب اعتماد به نفس مي شود . پيري فرآيندي گريز ناپذير است و با بالا رفتن سن ، پوست دچار تغيير و تحولاتي مي شود ، قطعا داشتن پوستي شل و افتاده اعتماد به نفس را كاهش مي دهد ، ولي قرار نيست اين تغييرات پوست را براي هميشه تحمل كرد .

ميكرونيدلينگ

آيا شما هم جز دسته افرادي هستيد كه از جاي جوش و زخم خسته شده ايد ؟ آيا شما هم دچار سوختگي پوست شده ايد و اين موضوع براي شما نگران كننده است ؟ آيا شما هم از شلي و افتادگي پوست رنج مي بريد ؟براي جوانسازي و ترميم پوست و داشتن پوستي صاف و زيبا روش هاي مختلفي وجود دارد ، يكي از موثرترين و كارآمدترين روش هاي جوانسازي پوست روش ميكرونيدلينگ مي باشد كه به دليل اينكه امن است و نسبت به روش هاي ديگر مقرون به صرفه تر است ، طرفداران خاص خودش را دارد .


خدمات كلينيك زيبايي و كلينيك ليزر مو

براي خلاصي از موهاي زائدخود با استفاده از بروزترين دستگاه هاي دنيا و استفاده از خدمات زير در كلينيك جانسازي پوست و ليزر مي توانيد با م در ارتباط باشيد :

ليزر مو , ليزر موهاي زائد , كلينيك ليزر مو , تزريق بوتاكس , تزريق ژل , تزريق چربي , ميكرونيدلينگ , ليزر خانگي , ليزر موي خانگي , دستگاه ليزر خانگي , دستگاه ليزر موي خانگي ,قيمت ليزر موهاي زائد , هزينه ليزر مو , قيمت ليزر مو , ليزر موهاي زائد بيكيني , ليزر موهاي زائد ناحيه تناسلي , ليزر موهاي زائد پا , ليزر موهاي زائد ابروها , ليزر موهاي زائد صورت , ليزر موهاي زائد صورت و بدن , ليزر موهاي زائد برزيلي , ليزر موهاي زائد بدن , ليزر موهاي زائد زير بغل , قيمت ليزر كل بدن , دستگاه ليزر موي سيلك پرو , دستگاه ليزر خانگي رمينگتون , بهترين مركز ليزر مو , بهترين مركز ليزر موهاي زائد در تهران , مركز ليزر موهاي زائد , كلينيك ليزر موهاي زائد , بهترين كلينيك ليزر مو , بهترين كلينيك ليزر مو درتهران , رفع موهاي زائد بدن , رفع دائمي موهاي زائد صورت و بدن , دستگاه ليزر موي زائد دايود , ليزر دايود , دستگاه ليزر موهاي زائد الكساندرايت , دستگاه ليزر الكس , بهترين دستگاه ليزر موهاي زائد , مزاياي ليزر موهاي زائد , ليزر موهاي زائد در مردان , ليزر موهاي زائد زنان , دستگاه ليزر مو

براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با ما تماس بگيرد و از مشاروه رايگان بهرمند شويد.


ميكرونيدلينگ به چه معناست ؟

ميكرونيدلينگ يك روش غيرتهاجمي و معمولا با درد بسيار مختصر و قابل تحمل يكي از بهترين روش هاي شناخته شده در جهان براي جوانسازي ، درمان آسيب هاي پوستي و بازسازي بافت هاي آسيب ديده است . ميكرونيدلينگ يك روش امن است و نيازي به مواد شيميايي نيست . ميكرونيدلينگ بايد توسط پزشكان با تجربه انجام شود . ميكرونيدلينگ توليد كلاژن را تحريك كرده وباعث جوان سازي پوست مي شود .

بافت ، ساختار و ظاهر پوست از كلاژن و الاستين تشكيل شده است ، با بالا رفتن سن كلاژن ها و الاستين ها به دليل عوامل محيطي و قرار گرفتن در معرض نور خورشيد تجزيه شده و باعث خشكي ، نازكي و چين و چروك دار شدن پوست مي شود . عمل ميكرونيدلينك با تحريك كلاژن سازي تعداد كلاژن ها را افزايش داده و عمل ترميم بافت پوست را انجام مي دهد و ساختار و كاركرد پوست آسيب ديده ، تغييريافته مي شود .در نتيجه چين و چروك آن را از بين برده و باعث ايجاد پوستي جوان ، صاف ، كشيده و زيبا خواهد شد و اعتماد به نفس شما را افزايش مي دهد .

در نظر داشته باشيد كه عمل ميكرونيدلينگ بايستي توسط پزشكان حاذق و با تجربه انجام شود . شما مي توانيد با متخصصين در كلينيك پوست و مو مشاوره داشته باشيد ، آن ها اطلاعات كافي در مورد ميكرونيدلينگ ، تعداد جلسات مورد نياز و نتايج درمان را در اختيار شما قرار مي دهند . و شما مي توانيد تصميمي آگاهانه در مورد عمل ميكرونيدلينگ اتخاذ كنيد .

عمل ميكرونيدلينگ چيست ؟

ميكرونيدلينگ چيست و چگونه به رفع مشكلات پوستي كمك مي كند ؟

ميكرونيدلينگ روشى نوين و موثر جهت رفع مشكلات پوست و جوانسازى است كه به آن ميكرونيدلينگ تراپي،و القاي كلاژن از طريق پوست هم گفته مي شود . ميكرونيدلينگ در واقع نوعي تحريك مكانيكال است ، عمل ميكرونيدلينگ با استفاده از يك ابزار مخصوص كه يك غلتك كوچك دارد ، و تعداد زيادي سوزن در سر آن تعبيه شده است انجام مي شود ، غلتك روي سطح پوست حركت داده مي شود ، و با تحريك زير پوستي ، ميليون ها ميكروكانال در پوست به وجود مي آيد .

عملكرد روش ميكرونيدلينگ بدين صورت است كه وقتي غلتك داراي سوزن بر سطح پوست حركت داده مي شود سوزن هاي ريز بر حسب عمق و سرعتي كه توسط پزشك تعيين شده است به صورت همزمان به لايه ي دوم پوست يا درم وارد مي شوند. (پزشك عمق و سرعت سوزن را بر حسب نوع پوست و چگونگي هدف مشخص مي كند.) با حركت سوزن ها زخم هاي كنترل شده اي روي پوست ايجاد مي شود ، سپس سيستم ايمني بدن فعال شده و توليد كلاژين و الاستين بالا مي رود و باعث زخيم تر شدن لايه زاينده پوست شده و چروك هاي پوست بهبود مي يابد و پوست شفاف صاف مي شود .در واقع مي توان گفت كلاژين و الاستين همان رشته هاي پروتئيني هستند كه باعث استحكام پوست شده و خاصيت ارتجاعي آن را حفظ مي كنند .

از طريق فرآيند كلاژن سازي بافت و سفتي پوست بهتر شده ، منافذ ايجاد شده و علائم كشش كاهش مي يابد . ميكرونيدلينگ باعث بهبود بافت و رنگ پوست ، درمان ظواهر پيري ، جاي زخم، علائم كشيدگي و رنگدانه هاي پوست و جاي آكنه و آفتاب‌سوختگي به كار برده مي‌شود.

بعد از انجام ميكرونيدلينگ براي افزايش تاثير فرآيند از كرم هاي موضعي به طور مستقيم روي پوست استفاده مي شود كه با جذب لايه هاي عميق پوست اثر فرآيند را بيشتر مي كند .

بعد از چند جلسه از عمل ميكرونيدلينگ بهبودي هاي زير در پوست شما حاصل مي شود :

  • هموار كردن خطوط و چين و چروك‌هاي عميق پوستي
  • بهبود ساختار پوست
  • بهبود جاي زخم
  • بهبود اسكارها(جاي زخم) و تورفتگي‌هاي ناشي از آكنه
  • بهبود سلوليت ها
  • بهبود جاي عمل‌هاي قديمي
  • بهبودشل شدگي و افتادگي پوست
  • بهبود ظاهر علائم كشيدگي روي پوست

روش درماني ميكرونيدلينگ چگونه انجام مي‌شود؟

كلاژن نوعي پروتئين است و در واقع سازنده ساختار پوست است و سلول هاي پوست را مانند يك شبكه ي منظم در كنار هم قرار مي دهد . با بالارفتن سن به دليل شرايط محيطي و قرار گرفتن در معرض آفتاب اين كلاژن ها تخريب شده و تجزيه مي شوند ، در نتيجه پوست دچار شلي ، افتادگي و چين و چروك مي شود ، البته از بين رفتن كلاژن ها علاوه بر بالا رفتن سن عوامل ديگري هم دارد مثل سوختگي ، جاي زخم ، جاي جوش و آكنه . در روش ميكرونيدلينك دستگاهي كه اين عمل را انجام مي دهد داراي سوزن هايي است كه اين سوزن ها در لايه ي درم پوست وارد شده و باعث ايجاد كانال هاي ميكروسكوپي مي شوند . اينجاست كه بدن شروع به واكنش طبيعي مي كند توليد كلاژن و الاستين مي كند و باعث بهبود پوست مي شود .

ميكرونيدلينگ كاربردهاي مختلفي دارد و مي تواند بسياري از مشكلات و بيماري ها را برطرف كند .كه در زير به برخي از آن ها اشاره مي كنيم :

  • بافت و رنگ پوست
  • اسكارهاي سطحي
  • چين و چروك‌ها و خطوط ريز
  • جاي جوش با جاي محل زخم عمل‌هاي جراحي
  • سلوليت هاي خفيف يا علائم كشيدگي پوست

ميكرونيدلينگ براي چه قسمت هايي از بدن كاربرد دارد ؟

ميكرونيدلينگ مي‌تواند تقريباً در همه قسمت‌هاي بدن به كار برده شود و غالباً در مناطق زير از بدن انجام مي‌شود:

  • صورت
  • گردن
  • قفسه سينه
  • دست‌ها

در چه مواردي مي توانيم از روش ميكرونيدلينگ استفاده كنيم :

از ميكرونيدلينگ مي‌توان براي رفع چين و چروك در همه قسمت‌هاي بدن شامل صورت، گردن، بالاي سينه و شانه‌ها (دكولته)، بازوها، دست‌ها، پاها، شكم و كمر استفاده كرد.

  1. چين و چروك : چين و چروك صورت بيشتر به دليل از دست رفتن كلاژن و الاستين طبيعي در پوست است . در روش ميكرونيدلينك با توليد كلاژن و الاستين باعث بهبود علائم چين و چروك مي شود تجمع كلاژن و الاستين باعث كشيدن پوست و افزايش استحكام آن مي شود. اين كار باعث جلوگيري از نازك شدن پوست كه معمولاً در اثر پيري اتفاق مي‌افتد نيز تأثير قابل توجهي دارد.
  2. اسكار (جاي زخم و جراحت) : با بازسازي رشته هاي كلاژن والاستين بافت اسكار تخريب مي شود و فرآيند طبيعي بهبود زخم تحريك شده و جايگزيني بين بافت تحريك شده و تخريب شده انجام مي گيرد .
  3. سوختگي : با افزايش توليد كلاژن و الاستين جاي زخم ها و سوختگي ها از بين مي رود .
  4. استرچ مارك (ترك هاي پوستي) : با بهبود تراكم اپيدرم وافزايش كلاژن سازي ترك هاي پوستي كم مي شود .
  5. ريزش مو : روش ميكرونيدلينگ با افزايش ميزان مواد مغذي و خونرساني به ريشه مو موجب تقويت و رشد فوليكول هاي مو مي شود.
  6. تيرگي و لكه هاي پوست : روش ميكرونيدلينگ باعث بازسازي كراتينوسيت ها(سلول هاي سطحي پوست) شده و باعث روشن تر شدن پوست و از بين رفتن لكه ها مي شود .

مزاياي ميكرونيدلينگ در جوانسازي پوست

  • مهم ترين مزيت ميكرونيدلينگ در جوانسازي و ترميم پوست اين است كه از فرآيند ترميم طبيعي خود بدن براي بهبود عملكرد و ساختار پوست و جوانسازي آن استفاده مي كند .
  • دوران بهبود و نقاهت اين فرايند ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.پس از انجام درمان با روش ميكرونيدلينگ ظاهر پوست به سرعت ترميم مي شود و شما مي توانيد به كارهاي روزمره خود برسيد .
  • بر خلاف روش هاي درماني ديگر در عمل ميكرونيدلينگ اپيدرم پوست بازسازي و ترميم مي شود ، و به هيچ وجه تخريب نمي شود.
  • انجام عمل ميكرونيدلينگ عوارض جانبي منفي ندارد. و اين عمل كاملا بدون درد و بدون ايجاد جاي زخم مي باشد و همچنين عوارض جانبي ناشي از آن هم به ندرت پيش مي آيد و فقط ممكن است بعد از انجام عمل پوست دچار كمي قرمزي شود كه بعد از چند ساعت بهبود مي يابد .
  • در مقايسه با ساير فرآيندهاي بازسازي سطح پوست مقرون به صرفه است ، بر خلاف روش‌هاي ديگري مانند ليزر، هزينه ميكرونيدلينگ ، مناسب بوده و به هيچ گونه هزينه‌هاي اضافي نياز ندارد.
  • افزايش استحكام و ضخامت پوست، بدون حذف يا آسيب رساندن به لايه اپيدرم .
  • در اين روش امكان خون مردگي ،عفونت ، تغيير رنگ پوست و ساير عوارض پوستي خيلي كم است و معمولا به وجود نمي آيد .
  • با كامل شدن فرآيند كلاژن سازي ، شخص مي تواند شاهد نتايج بهتري باشد .
  • مي‌توان از روش ميكرونيدلينگ در همه انواع پوست ازجمله پوست‌هاي تيره استفاده برد.
  • اين فرايند مي‌تواند روي پوست‌هاي نازك هم انجام شود.
  • اين روش درماني در محل‌هايي كه نمي‌توان با ليزر درمان كرد قابل انجام است.
  • در همه نقاط بدن از جمله پوست سر، صورت، بدن و پوست‌هاي حساس اطراف چشم‌ها، دهان و گردن قابل استفاده است .

در مورد ميكرونيدلينگ موثرترين روش جوانسازي و ترميم پوست بايد يك سري نكات مهم و قابل توجه را در نظر بگيريم كه در اينجا به اختصار به موارد زير اشاره مي كنيم :

  • درصورت مصرف دارو يا داشتن هر نوع بيماري و ضايعه ي پوستي قبل از عمل ميكرونيدلينگ حتما با پزشك خود مشورت كنيد .
  • نتيجه ي حاصل بعد از يك جلسه درماني چندان مطلوب و مورد رضايت نخواهد بود ، بهتر است براي گرفتن نتيجه ي خوب جلسات درمان را تكميل كنيد .
  • اگر اخيرا از روش هاي ديگر براي جوانسازي پوست استفاده كرده ايد ، حتما به پزشك اطلاع دهيد .
  • بعد از عمل ميكرونيدلينگ حتما به توصيه هاي بهداشتي پزشك توجه و عمل كنيد .

نحوه انجام درمان ميكروندلينگ

براي اينكه بيمار احساس راحتي داشته باشد و هيچ گونه دردي را حس نكند ، حدود ۲۰ دقيقه قبل از شروع ميكرونيدلينگ ناحيه تحت درمان بي حس مي شود . و سپس اولين درمان تزريقي موضعي (شامل هيالورانيك اسيد براي افزايش آبرساني به پوست و فيتوبوست براي درمان هايپرپيگمنتيشن) انجام مي‌شود. بعد از تزريق ، براي افزايش نفوذ مواد تزريق شده بر روي محل تحت درمان از ميكرورولر كه يك ابزار دستي مشابه يك قلم با سوزن‌هاي ريز است ، استفاده مي شود .

سپس با استفاده از يك دستگاه كه شبيه منگنه زن بوده و شامل يك غلتك است و سر غلتك سوزن هاي ريزي دارد . اين سوزن ها به صورت كنترل شده و با دقت در پوست نفوذ مي كنند و كانال هاي عميق و بسيار ريزي در درم پوست ايجاد مي كنند . و متناسب با عمق نفوذ سوزن ها احساس مورمور شدن يا سوراخ شدن پوست ايجاد مي‌شود . بعد از ايجاد ميكروكانال ها تزريق بعدي شروع مي شود . درمان‌هاي پوستي مكمل مانند سرم هاي آنتي‌اكسيدان يا فاكتورهاي رشد ممكن است متناسب با شرايط پوستي فرد به كار برده شود.

بهتر است ميكرونيدل ها به صورت عمودي به پوست نفوذ كنند چرا كه نفوذ عمودي ميكرونيدل ها باعث ايجاد يك مسيري مي شود كه سرم هاي تقويتي و درمان هاي ضد پيري عميق تر نفوذ كرده و بهتر جذب پوست شوند . پس از انجام عمل ميكرونيدلينگ بدن شروع به توليد كلاژن و الاستين كرده و ميكروكانال ها را بازسازي مي كند و در نتيجه ظاهر پوست جوان تر ، لطيف تر و سفت تر مي شود .به مدت دو روز بعد از عمل ميكرونيدلينگ پوست كمي صورتي رنگ مي شود و ظاهر آن دچار آفتاب سوختگي خفيفي مي شود ، پوست هم دچار كمي خشكي و سفتي مي شود كه به زودي اين علائم برطرف مي شوند .



برخي ازسوالات متداول در رابطه با ميكرونيدلينگ


اثرات ميكرونيدلينگ در پوست چيست؟

  • بافت پوست را بهبود و ظاهر چين‌وچروك را كاهش مي‌دهد.
  • موجب بازسازي بافت مي‌شود.
  • زخم را تغيير شكل مي‌دهد به‌خصوص زخم‌هاي حاصل از آكنه را مي‌توان از بين برد زيرا با اين روش فيبرهاي كلاژن جديد بافت زخم را باپوست تازه پوشش مي‌دهد.
  • كاهش اندازه روزنه‌هاي پوست
  • بهبود ترك‌هاي پوستي

آيا ميكرونيدلينگ با درد همراه است؟

درد ميكرونيدلينگ بسيار مختصر و جزئي است ولي معمولا پزشك قبل از شروع درمان از كرم بي حس كننده براي كاهش درد استفاده مي كند .

آيا مي‌توان از ميكرونيدلينگ روي هر رنگ پوست استفاده برد؟

بر خلاف ليزر كه در اختاب روش ليزر به رنگ پوست بايد توجه كرد ، عمل ميكرونيدلينگ براي تمام انواع رنگ پوست قابل انجام است و هيچ خطر در رابطه با التهاب پس از عمل و هايپرپيگمنتيشن وجود ندارد.

چند جلسه ميكرونيدلينگ نياز داريم و با چه فاصله زماني بايد اين فرايند را تكرار نمود؟

تعداد جلسات مورد نياز در افراد مختلف متفاوت است و به فاكتورهاي زيادي بستگي دارد مثلا به نوع مشكل پوستي و انتظارات فرد بيمار بستگي دارد ، هرچقدر مشكل حادتر باشد جلسات درماني هم بيشتر خواهد بود . در حالت كلي بهتر است فاصله ي زماني بين جلسات ۴ تا ۶ جلسه باشد تا كلاژن ها به طور طبيعي توليد شوند و نتيجه ي حاصل رضايت بخش باشد . تعدادجلسات درمان‌ به پاسخگويي بدن هر فرد به درمان و به ميزان تازگي و كهنه گي آسيب بستگي دارد. ميكرونيدلينگ در همه بخش‌هاي پوست بدن (گردن سر و سينه بازو پاها) مورداستفاده قرار مي گيرد. براي بسياري از افراد نتايج بعد از جلسه اول قابل مشاهده است. ولي در حالت كلي تعداد جلسات لازم در حالت معمول ۱ تا ۳ جلسه است .

خطرات ناشي از عفونت پس از عمل

كانال هاي ريزي كه ايجاد مي شوند ، اصولا ظرف مدت يك ساعت بسته مي شوند و چنانچه عمل ميكرونيدلينگ در مراكز زيبائي و كلينيك هاي معتبر انجام شود ، امكان بروز عفونت وجود ندارد ولي در صورتي كه اين عمل در برخي از آرايشگاه ها كه نكات بهداشتي را رعايت نمي كنند ، انجام شود در آن صورت امكان بروز عفونت وجود خواهد داشت . بهتر است كه براي عمل ميكرونيدلينگ به مراكز معتبر مراجعه كنيد .

پس از درمان از چه موادي نبايد روي پوست استفاده كرد؟

جهت اطمينان از بهبودي بهتر است ۲ تا ۳ روز از محصولات AHA(اسيد گليكوليك)، رتينول و مواد حاوي اسيد يا فعال‌كننده خودداري شود؛ و نبايد در برابر خورشيد قرار گرفت يا مي‌توان از ضد آفتاب حاوي روي استفاده برد. معمولاً پزشك بعد از عمل داروهاي موردنياز و همچنين كرم‌هاي مناسبي را به فرد معرفي مي‌كند.

آيا همه ي افراد مي توانند عمل ميكرونيدلينگ را انجام دهند ؟

ميكرونيدلينگ صورت را مي‌توان بدون خطر روي انواع رنگ و نوع پوست مورداستفاده قرارداد؛ زيرا در اين روش اپيدرم و به‌طور خاص ملانوسيت ها در منطقه بازال دست‌نخورده باقي مي‌ماند؛ و خطر تغيير رنگ‌دانه يا هايپرپيگمانتسيوم التهابي پس از عمل كم است. ميكرونيدلينگ پوستي مي‌تواند مناطق حساس و شكننده پوست را كه با ساير روش‌ها نمي‌توان درمان نمود تحت درمان قرارداد. اين مناطق شامل چشمان، گردن و پشت دستان است.

روش ميكرونيدلينگ براي بيماران زير نبايد مورد استفاده قرار گيرد :

  • افرادي كه در سه ماه گذشته اكوتان (ايزوترتينوين) مصرف كرده‌اند .
  • كساني كه زخم باز، بريدگي يا خراش باز روي پوست خوددارند .
  • در سال گذشته از درمان‌هاي همراه با اشعه استفاده برده‌اند .
  • مبتلابه عفونت پوستي، بيماري‌هاي پوستي و هر پس سيمپلكس هستند .
  • افراد باردار و در دوره شيردهي نبايد مورد استفاده قرار گيرد .
  • افراد باسابقه ابتلا به كلوئيد يا مناطق زخم بزرگ يا كندي در بهبود زخم .

پس از انجام فرايند ميكرونيدلينگ

نتيجه درمان به مدت ۶ تا ۸ هفته نمايان مي شود ، و اين نتايج تا مدتي به طور مدارم بهتر مي شود . پوست خود را ترميم مي كند و هر ۶ هفته سرعت تغييرات حاصل از ميكرونيدلينگ به دليل توليد طبيعي كلاژن افزايش يافته و نتايج بهتري را مشاهده خواهيد كرد .براي اينكه نتيجه ي حاصل رضايت بخش باشد توصيه مي شود كه جلسات درماني را تكرار كنيد البته اثرات بهبودي بعد از يك جلسه درمان هم قابل مشاهده است . با توجه به ناحيه ي درمان ، كيفيت كار و شرايط پوستي و ژنتيكي فرد مدت زمان لازم براي درمان هم متفاوت است . ولي معمولا ۱ تا ۳ جلسه درمان كافي است . با اين حال قبل از عمل ميكرونيدلينگ متخصص با شما مشاوره مي كند و تعداد جلسات لازم را بر حسب نياز شما به شما اعلام مي كند .

دوران نقاهت و بهبودي بعد از درمان

مانند هر عمل زيبائي ديگر ممكن است بعد از انجام ميكرونيدلينگ پوست دچار كمي قرمزي و سفتي شود كه اين عوارض موقتي است و طي چند ساعت كاهش مي يابد و در مدت ۱ الي ۲ روز آيندع كاملا برطرف خواهد شد . البته يكسري نكات و دستورالعمل هايي هم است كه پزشك به شما توصيه مي كند و شما لازم است كه آن ها را رعايت كنيد تا عوارضي مشاهده نكنيد .

خطرات احتمالي و عوارض جانبي ميكروندلينگ

ميكرونيدلينگ يك روش مؤثر و كاملاً بي‌خطر است. واكنش هاي التهابي بسيار اندك است و عوارض جانبي جزئي معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از عمل از بين مي‌رود. برخي از عوارض جانبي عبارتند از قرمزي، سوزش، خارش و سفتي پوست. اين روش درماني يك روش كم تهاجمي است كه مدت زمان كمتري براي بستري شدن لازم داشته و دستورهاي مراقبتي پس از عمل ساده‌اي هم دارد. بعد از انجام عمل استفاده از اسيد هيالورونيك توصيه مي‌شود و جهت حفاظت از پوست بهتر است از ضد آفتاب حاوي زينك استفاده شود.

هزينه ميكرونيدلينگ

هزينه ي ميكرونيدلينگ براي افراد مختلف متفاوت است و با توجه به ناحيه تحت درمان ، مشكلات ناحيه تحت درمان ، تعداد جلسات درماني مورد نياز ، هزينه پزشك و محل جغرافيايي تعيين مي شود .

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 74

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 746
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 336
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 366
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1275
  • بازدید ماه : 2203
  • بازدید سال : 12537
  • بازدید کلی : 2509132
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه