loading...

كلينيك ليزر موهاي زائد و جوانسازي پوست

كلينيك تخصصي ليزر مو , تزريق بوتاكس و تزريق ژل ؛ جوانسازي پوست با ليزر

بازدید : 553
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

دستگاه تست تشخيص خلوص و سختي آب آشاميدني

فروش دستگاه تست تشخيص خلوص و سختي آب آشاميدني , دستگاه TDS متر , دستگاه تست سختي آب , صنعت فا : با توجه به هشدار هايي كه دانشمندان درباره آب هاي آلوده داده اند و با توجه به انتشار مقالات و ديدگاه ‌هاي علمي زياد، در اين باره بيشتر مردم متوجه شدند كه آب ‌هاي مورد استفاده‌ي ما آلودگي ‌هاي زيادي دارند و با توجه به اين كه سختي آب در هر منطقه‌ي، متفاوت است و همچنين هر منطقه آلاينده‌ هاي مختلفي وجود دارد. از اين رو مردم بايد در خريد دستگاه ‌هاي مختلف تصفيه آب شناخت نوع سختي آب و آلاينده ‌هاي آب اهميت زيادي دارد. ما در اين مقاله مطالبي را درباره ي ابزار هاي مختلف و دستگاه تشخيص خلوص آب و يا تست آب به منظور شناخت نوع سختي و سلامت و آلاينده‌ هاي آب را بيان مي كنيم.

فهرست مطالب

دستگاه تست تشخيص خلوص و سختي آب آشاميدني

با توجه به اين كه براي تست سلامت آب هاي آشاميدني هيچ گاه يك دستگاه تست آب تصفيه شده وجود ندارد كه به صورت خاص به بررسي همه‌ي المان‌ ها و فاكتور هاي مورد نياز آب بپردازد؛ و اين كه تمام دستگاه‌ هاي تست سلامت آب از نظر ميكروبي ، باكتري، ويروس ‌ها و مواد شيميايي آب را مورد بررسي قرار مي دهند و يا موردي كه بررسي مي شود اين است كه آيا شرايط فيزيكي و يا سختي مورد بررسي را دارد؟

آب مي بايست كه از نقطه نظر هاي مختلف مورد بررسي قرار بگيرد و فراموش نكنيم كه مقدار سختي آب هميشه، نشان‌ دهنده‌ي كيفيت آب تصفيه شده نيست و آب بايد از نظر شيميايي و ميكروبي هم تست شود. درباره ي بررسي و تست آب تصفيه شده از نظر ميكروبي بايد بگوييم كه اين بررسي يعني بررسي و تست آب تصفيه شده از نظر باكتريايي، و تشخيص باكتري‌ هايي هم چون توتال كلي فرم، يا فيكال كلي فرم و بخصوص اشرشيا كه همگي اين باكتري ها از مهم‌ ترين باكتري ‌هاي آلوده‌ كننده‌ي آب مي باشند كه اين باكتري ها در صورت وجود در آب مي تواند كه باعث بروز مشكلات جدي براي سلامتي انسان شود.

درباره ي بررسي آب از نظر سختي هم بايد بگوييم كه هدف از اين بررسي تشخيص فلزات سنگين در آب، كلسيم، نيترات، سديم و . . . كه مقدار زياد اين نوع عناصر در آب هم براي سلامتي مضر است.

دستگاه تشخيص سختي آب

دستگاه تشخيص سختي آب

روش‌هاي تست مواد شيميايي موجود در آب

به طور كلي براي تست آب تصفيه شده از نظر شيميايي سه روش وجود دارد:

استفاده از نوار هاي تست

مهم ترين موردي كه اين نوار ها كاربرد دارند براي تشخيص ميزان مواد شيميايي در آب است درباره ي اين نوار ها بايد بگوييم كه نوعي نوار باريك و كوچك هستند كه در مجاورت با هرگونه مواد شيميايي اين نوار ها تغيير رنگ مي‌دهند و هر چه كه پر رنگ‌تر باشند، غلظت مواد شيميايي بيشتري را نشان مي ‌دهند. در اين نوار ها رنگ نشان ‌دهنده نوع ماده شيميايي مي باشد. در اين ازمايش و براي اين كار بايد يكي از كاغذ هاي تست مواد شيميايي را در آب كنار كيت تشخيص رنگ مواد شيميايي، قرار دهيد تا نوع آلاينده را براي شما مشخص كند. با توجه به اين كه استفاده از اين نوار ها بسيار ساده مي باشد اما نكته اي كه بسيار مهم است اين روش دقت ساير روش‌ ها را ندارند.

كيت ديسك‌ هاي رنگي

با استفاده از اين دستگاه كه در واقع نوعي دستگاه تشخيص خلوص آب از مواد شيميايي مي باشد و بسيار راحت طيف گسترده‌اي از آزمايشات را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. براي انجام اين ازمايش در ازمايشگاه كاربر نوعي پودر را در ظرف آزمايشگاهي مي‌ريزد و آن را در جعبه‌ي پلاستيكي مخصوص قرار مي‌دهد. زماني كه آب با اين مواد در مجاورت باشد پودر تغيير رنگ مي‌دهد كه اين به دليل وجود نا خالصي ‌هاي شيميايي است. در ادامه كاربر با چرخاندن دايره‌ي رنگي دستگاه، رنگ مشابه با رنگ كيت را پيدا مي‌كند و با اطلاعات كيت غلظت مواد شيميايي آب را تشخيص مي‌دهد. با توجه به تنوعي كه اين دستگاه‌ هاي تشخيص خلوص آب دارند از همين رو براي رسيدن به بهترين نتيجه بهتر است تا كمي منتظر بمانيد در مقايسه با روش قبلي اين روش بسيار دقيق‌تر است.

دستگاه ‌هاي ديجيتال تشخيص مواد شيميايي آب

با توجه به كاربرد دستگاه هاي تشخيص مواد شيميايي از همين رو براي اندازه گيري مواد شيميايي موجود در آب دستگاه‌ هاي ديجيتال قابل حمل و دقيقي وجود دارد كه جز دقيق ‌ترين دستگاه تشخيص خلوص آب مي‌باشند.
با توجه به قيمت بالايي كه دارند تست آب با اين دستگاه بسيار دقيق مي باشد. اين دستگاه‌ هاي تشخيص خلوص آب نياز به كاليبراسوين دوره‌ اي دارند. مهم ترين كاربرد اين دستگاه ها براي تشخيص نوع آلاينده ‌هاي شيميايي آب و درصد مواد شيميايي داخل آب است و همان طور كه گفتيم با استفاده از اين دستگاه مي توانيد كه به راحتي خلوص آب تصفيه شده‌ ي خود را همواره مانيتور كنيد.

دستگاه اكولايزر يكي از اين نوع دستگاه‌ هاي ديجيتال است كه اين دستگاه با داشتن كيت‌ هاي رنگي مخصوص به راحتي نوع آلاينده و درصد آلودگي شيميايي آب را به كاربر نشان مي دهد. با توجه به كاربرد اين دستگاه امروزه در برخي از دستگاه‌ هاي تصفيه آب خانگي هم از اين دستگاه‌هاي اكولايزر قرار مي دهند تا آب تصفيه شده را از نظر مواد شيميايي بررسي ‌كنند.

دستگاه تست تشخيص خلوص

دستگاه تست تشخيص خلوص

اندازه‌گيري سختي آب

در تعريف آب سخت بايد بگوييم كه آبي كه داراي بيشترين مواد معدني مانند كلسيم، آرسنيك، نيترات، سديم، فلزات سنگين و . . . باشد. آب سخت است كه اين آب در نقطه‌ي مقابل آب نرم قرار دارد. شايع ‌ترين عنصر سخت‌كننده‌ي آب نيز كلسيم مي باشد

راهنماي خريد دستگاه تصفيه آب

درباره ي خطرناك بودن سختي آب دقيقاً نمي‌توان كه آن را از گروه‌ هاي خطرناك موجود در آب دانست زيرا كه اين عناصري كه باعث سختي آب مي شوند خطرات بهداشتي را ندارند؛ اما در صنايع و تأسيسات مي‌تواند كه اين آب رسوب ‌زا و مشكل ‌آفرين باشد. اگر بخواهيم كه يك تعريف ساده از سختي آب بگوييم سختي آب همان گچ‌ ها و رسوباتي است كه در كتري و يا ته چايي ما ديده مي ‌شوند. از اين افرادي كه پتانسيل سنگ‌ سازي در كليه‌ هاي خود را دارند بهتر است از آب نرم شده براي نوشيدن استفاده كنند.

انواع مختلف سختي آب

به طور كلي سختي آب را مي‌ توان در دو گروه طبقه‌ بندي كرد كه عبارتند از:

* سختي آب موقتي
* سختي دائمي آب

سختي آب موقتي : درباره ي سختي آب موقت بايد بگوييم كه اين سختي به علت وجود مواد معدني بي‌كربنات حل شده در آب به وجود مي‌آيند. همان طور كه از اسمش مشخص است قابل رفع است و مي‌توان با اضافه كردن يك فيلتر آهك و يا با يك فرآيند تصفيه‌ي ساده سختي را از بين برد و آب راحت نرم مي‌ شود.

سختي دائمي آب: اين نوع سختي كه از وجود نوعي مواد معدني در اب به وجود مي آيد و به راحتي هم از آب گرفته نمي شود. از اين رو يون ‌هايي كه باعث سختي دائمي آب مي ‌شوند را بايد تنها با استفاده از دستگاه تصفيه آب مخصوص كه از فيلتر هاي RO يا اسمز معكوس بهره مي ‌برند و يا برخي از سختي‌ گير هاي رزيني تا حدود زيادي از بين برد.

اين آب ‌ها براي نوشيدن مناسب نيستند و كيفيت بالايي را ندارند و از همين رو هم قبل از تصفيه و هم بعد از تصفيه آب بايد تست شوند. تست آب تصفيه شده از نظر سختي راه‌ هاي زيادي دارد كه مي‌توان از نمونه ‌هاي آن به كيت‌ هاي آزمايشگاهي، نوار هاي تست مخصوص و يا دستگاه‌ هاي ديجيتال از نوع TDS اشاره كرد.

براي اندازه‌ گيري سختي آب معمولا دقت دستگاه‌ هاي ديجيتال TDS بسيار بالا مي باشد و استفاده از اين نوع دستگاه در حيطه‌ي آزمايشگاهي بيشتر مرسوم است؛ با توجه به كاربردي كه دارد نمونه ‌هاي كوچك و قابل حمل و خانگي اين دستگاه هم در بازار موجود مي‌ باشد. برخي از دستگاه‌ هاي تصفيه آب پيشرفته ‌تر هم به دستگاه TDS مجهز شده ‌اند و متناسب با استاندارد TDS آب آشاميدني همواره سختي آب تصفيه شده را اندازه ‌گيري مي‌كنند.

استاندارد سختي آب

در بررسي سختي آب معمولا اين سختي را بر اساس ميلي‌گرم در ليتر بررسي مي‌كنند و به اين شكل كه هر درجه از سختي آب معادل يك ميلي‌گرم سختي در آب است. استاندارد سختي آب براي يك ليتر آب مطابق با تحقيقات و اعلاميه‌ي سازمان‌ هاي بهداشت جهاني ۲۰۰ ميلي‌گرم بر حسب كربنات كلسيم مي ‌باشد و نهايتاً اين ميزان تا ۵۰۰ ميلي‌گرم كربنات كلسيم مي ‌تواند باشد كه در اين حالت آب كمي از نرمي خارج شده و به سمت آب با سختي متوسط حركت كرده ولي هنوز در رِنج مجاز مي ‌باشد.

دستگاه TDS متر

TDS مخفف Total dissolved solids مي باشد كه به معني مواد جامد محلول در آب مي ‌باشد كه در اختصار اين عبارت را TDS مي‌نامند و از همين رو دستگاه ‌هايي كه ميزان سختي آب را اندازه ‌گيري مي‌ كنند را نيز به نام دستگاه TDS متر مي‌شناسند. دستگاه TDS متر بر حسب واحد اندازه‌ گيري PPM كار مي‌كند ميزان آلاينده‌ هاي سخت‌كننده‌ي آب به وسيله ي دستگاه‌ TDS متر نشان داده مي شود.

بيشتر بخوانيد : قيمت دستگاه تصفيه آب صنعتي

در باره ي موادي كه باعث سختي مي شوند به صورت كلي گفتيم كه اين مواد سخت‌ كننده‌ي آب به خودي خود براي انسان خطرناك نيست ولي وجود بيش از اندازه‌ ي اين مواد مي ‌تواند باعث ايجاد بو، مزه و طعم متفاوتي براي آب شود كه شايد خيلي مورد پسند افراد نباشد.
بر اساس استاندارد TDS آب آشاميدني هر چه ميزان TDS كمتر باشد، براي سلامتي مفيدتر است. دستگاه TDS متر بر حسب واحد اندازه‌گيري PPM كار مي‌كند بر

اساس آن مقدار استاندارد TDS آب آشاميدني ۳۰ PPM تا ۱۲۰ PPM مي‌باشد.
بسياري از افرادي كه از دستگاه تصفيه آب در خانه استفاده مي‌كنند با اندازه‌ گيري سختي آب، مقايسه و تست خلوص و سختي آب تصفيه شده با آب مصرفي منزل در شهر تهران متوجه شدند كه آب مصرفي در تهران بين ۳۰۰ تا ۷۵۰ PPM سختي دارد و پس از تصفيه آب با دستگاه تصفيه آب خانگي بسته به نوع دستگاه متوجه كاهش شديد اين ميزان از سختي آب مي ‌شوند كه دستگاه تصفيه آب مجهز به TDS متر در هر بار اين موضوع را به شما يادآوري خواهد كرد.

درباره ي يك دستگاه تصفيه آب مناسب بايد بگوييم كه اين دستگاه قادر است كه ميزان TDS آب را تا كمتر از ۵۰ PPM كاهش دهد، اين همان ميزاني است كه متخصصان بهداشت آمريكا آن را بهترين نوع آب مصرفي مي‌دانند.

راه‌هاي كاهش TDS آب

استفاده از دستگاه الكترودياليز: اين دستگاه تصفيه آب كه مجهز به فيلتر و يا غشايي مي باشد و براي آب ‌هاي با سختي كمتر از ۵۰۰۰PPM بسيار مناسب است.
استفاده از سختي‌گيرهاي تبادل يوني: مانند سختي‌گير رزيني

استفاده از دستگاه تصفيه آب مجهز به فيلتر اسمز معكوس: معمولا اين روش بيشتر مورد توجه بوده است زيرا كه از دو روش قبل بهتر است.

روش‌هاي اندازه‌گيري TDS آب

بايد كه با انجام تصفيه از ميزان TDS آب و رسيدن آن به حد مجاز اقدام به تست آب كرد. يكي از بهترين راه ‌ها براي تست دستگاه تصفيه آب خانگي در واقع استفاده از روش تست TDS است تا از اين طريق به كيفيت و كارايي دستگاه، پي برد. معمولا روش‌ هاي زير براي اين كار مورد استفاده قرار مي‌گيرد

آزمايش كردن آب مصرفي

استفاده از دستگاه TDS متر: اين روش مناسب ترين راه براي تست آب تصفيه شده توسط دستگاه تصفيه آبي كه مجهز به TDS نمي ‌باشد است. هرچند براي تست دستگاه تصفيه آب مجهز به TDS هم بد نيست گاهي از اين روش بصورت مجزا استفاده شود.

استفاده از دستگاه تصفيه آب خانگي بهترين و مناسب ترين راه براي پايين آوردن ميزان TDS آب آشاميدني مي‌باشد. فروش دستگاه تست سختي آب يا دستگاه TDS متر در همه‌ي فروشگاه‌ هاي معتبر انجام مي ‌شود. در حال حاضر بهترين نوع دستگاه تصفيه آب براي كاهش TDS آب دستگاه‌ هاي تصفيه آب شش مرحله‌اي مجهز به فيلتر اسمز معكوس مي‌باشند كه برخي از مدل‌هاي اين دستگاه‌ها نيز خود مجهز به TDS مي‎‌باشد.

فروش دستگاه تست آب هم از نظر سختي و هم از نظر شيميايي و ميكروبي تنها در فروشگاه‌ هاي معتبر قابل اطمينان مي‌باشد. قيمت دستگاه تست آب TDS و مواد شيميايي و ميكروبي بسته به قابيلت‌ هاي دستگاه تفاوت دارد. با توجه به همين مسئله بهتر است تا قبل از خريد دستگاه تست آب ابتدا از اعتبار و قابليت‌ هاي دستگاه و همچنين ارائه‌ي بهترين قيمت دستگاه تست آب در فروشگاه مطمئن شويد.

دستگاه تست تشخيص خلوص و سختي آب آشاميدني

فروش دستگاه تست تشخيص خلوص و سختي آب آشاميدني , دستگاه TDS متر , دستگاه تست سختي آب , صنعت فا : با توجه به هشدار هايي كه دانشمندان درباره آب هاي آلوده داده اند و با توجه به انتشار مقالات و ديدگاه ‌هاي علمي زياد، در اين باره بيشتر مردم متوجه شدند كه آب ‌هاي مورد استفاده‌ي ما آلودگي ‌هاي زيادي دارند و با توجه به اين كه سختي آب در هر منطقه‌ي، متفاوت است و همچنين هر منطقه آلاينده‌ هاي مختلفي وجود دارد. از اين رو مردم بايد در خريد دستگاه ‌هاي مختلف تصفيه آب شناخت نوع سختي آب و آلاينده ‌هاي آب اهميت زيادي دارد. ما در اين مقاله مطالبي را درباره ي ابزار هاي مختلف و دستگاه تشخيص خلوص آب و يا تست آب به منظور شناخت نوع سختي و سلامت و آلاينده‌ هاي آب را بيان مي كنيم.

فهرست مطالب

دستگاه تست تشخيص خلوص و سختي آب آشاميدني

با توجه به اين كه براي تست سلامت آب هاي آشاميدني هيچ گاه يك دستگاه تست آب تصفيه شده وجود ندارد كه به صورت خاص به بررسي همه‌ي المان‌ ها و فاكتور هاي مورد نياز آب بپردازد؛ و اين كه تمام دستگاه‌ هاي تست سلامت آب از نظر ميكروبي ، باكتري، ويروس ‌ها و مواد شيميايي آب را مورد بررسي قرار مي دهند و يا موردي كه بررسي مي شود اين است كه آيا شرايط فيزيكي و يا سختي مورد بررسي را دارد؟

آب مي بايست كه از نقطه نظر هاي مختلف مورد بررسي قرار بگيرد و فراموش نكنيم كه مقدار سختي آب هميشه، نشان‌ دهنده‌ي كيفيت آب تصفيه شده نيست و آب بايد از نظر شيميايي و ميكروبي هم تست شود. درباره ي بررسي و تست آب تصفيه شده از نظر ميكروبي بايد بگوييم كه اين بررسي يعني بررسي و تست آب تصفيه شده از نظر باكتريايي، و تشخيص باكتري‌ هايي هم چون توتال كلي فرم، يا فيكال كلي فرم و بخصوص اشرشيا كه همگي اين باكتري ها از مهم‌ ترين باكتري ‌هاي آلوده‌ كننده‌ي آب مي باشند كه اين باكتري ها در صورت وجود در آب مي تواند كه باعث بروز مشكلات جدي براي سلامتي انسان شود.

درباره ي بررسي آب از نظر سختي هم بايد بگوييم كه هدف از اين بررسي تشخيص فلزات سنگين در آب، كلسيم، نيترات، سديم و . . . كه مقدار زياد اين نوع عناصر در آب هم براي سلامتي مضر است.

دستگاه تشخيص سختي آب

دستگاه تشخيص سختي آب

روش‌هاي تست مواد شيميايي موجود در آب

به طور كلي براي تست آب تصفيه شده از نظر شيميايي سه روش وجود دارد:

استفاده از نوار هاي تست

مهم ترين موردي كه اين نوار ها كاربرد دارند براي تشخيص ميزان مواد شيميايي در آب است درباره ي اين نوار ها بايد بگوييم كه نوعي نوار باريك و كوچك هستند كه در مجاورت با هرگونه مواد شيميايي اين نوار ها تغيير رنگ مي‌دهند و هر چه كه پر رنگ‌تر باشند، غلظت مواد شيميايي بيشتري را نشان مي ‌دهند. در اين نوار ها رنگ نشان ‌دهنده نوع ماده شيميايي مي باشد. در اين ازمايش و براي اين كار بايد يكي از كاغذ هاي تست مواد شيميايي را در آب كنار كيت تشخيص رنگ مواد شيميايي، قرار دهيد تا نوع آلاينده را براي شما مشخص كند. با توجه به اين كه استفاده از اين نوار ها بسيار ساده مي باشد اما نكته اي كه بسيار مهم است اين روش دقت ساير روش‌ ها را ندارند.

كيت ديسك‌ هاي رنگي

با استفاده از اين دستگاه كه در واقع نوعي دستگاه تشخيص خلوص آب از مواد شيميايي مي باشد و بسيار راحت طيف گسترده‌اي از آزمايشات را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. براي انجام اين ازمايش در ازمايشگاه كاربر نوعي پودر را در ظرف آزمايشگاهي مي‌ريزد و آن را در جعبه‌ي پلاستيكي مخصوص قرار مي‌دهد. زماني كه آب با اين مواد در مجاورت باشد پودر تغيير رنگ مي‌دهد كه اين به دليل وجود نا خالصي ‌هاي شيميايي است. در ادامه كاربر با چرخاندن دايره‌ي رنگي دستگاه، رنگ مشابه با رنگ كيت را پيدا مي‌كند و با اطلاعات كيت غلظت مواد شيميايي آب را تشخيص مي‌دهد. با توجه به تنوعي كه اين دستگاه‌ هاي تشخيص خلوص آب دارند از همين رو براي رسيدن به بهترين نتيجه بهتر است تا كمي منتظر بمانيد در مقايسه با روش قبلي اين روش بسيار دقيق‌تر است.

دستگاه ‌هاي ديجيتال تشخيص مواد شيميايي آب

با توجه به كاربرد دستگاه هاي تشخيص مواد شيميايي از همين رو براي اندازه گيري مواد شيميايي موجود در آب دستگاه‌ هاي ديجيتال قابل حمل و دقيقي وجود دارد كه جز دقيق ‌ترين دستگاه تشخيص خلوص آب مي‌باشند.
با توجه به قيمت بالايي كه دارند تست آب با اين دستگاه بسيار دقيق مي باشد. اين دستگاه‌ هاي تشخيص خلوص آب نياز به كاليبراسوين دوره‌ اي دارند. مهم ترين كاربرد اين دستگاه ها براي تشخيص نوع آلاينده ‌هاي شيميايي آب و درصد مواد شيميايي داخل آب است و همان طور كه گفتيم با استفاده از اين دستگاه مي توانيد كه به راحتي خلوص آب تصفيه شده‌ ي خود را همواره مانيتور كنيد.

دستگاه اكولايزر يكي از اين نوع دستگاه‌ هاي ديجيتال است كه اين دستگاه با داشتن كيت‌ هاي رنگي مخصوص به راحتي نوع آلاينده و درصد آلودگي شيميايي آب را به كاربر نشان مي دهد. با توجه به كاربرد اين دستگاه امروزه در برخي از دستگاه‌ هاي تصفيه آب خانگي هم از اين دستگاه‌هاي اكولايزر قرار مي دهند تا آب تصفيه شده را از نظر مواد شيميايي بررسي ‌كنند.

دستگاه تست تشخيص خلوص

دستگاه تست تشخيص خلوص

اندازه‌گيري سختي آب

در تعريف آب سخت بايد بگوييم كه آبي كه داراي بيشترين مواد معدني مانند كلسيم، آرسنيك، نيترات، سديم، فلزات سنگين و . . . باشد. آب سخت است كه اين آب در نقطه‌ي مقابل آب نرم قرار دارد. شايع ‌ترين عنصر سخت‌كننده‌ي آب نيز كلسيم مي باشد

راهنماي خريد دستگاه تصفيه آب

درباره ي خطرناك بودن سختي آب دقيقاً نمي‌توان كه آن را از گروه‌ هاي خطرناك موجود در آب دانست زيرا كه اين عناصري كه باعث سختي آب مي شوند خطرات بهداشتي را ندارند؛ اما در صنايع و تأسيسات مي‌تواند كه اين آب رسوب ‌زا و مشكل ‌آفرين باشد. اگر بخواهيم كه يك تعريف ساده از سختي آب بگوييم سختي آب همان گچ‌ ها و رسوباتي است كه در كتري و يا ته چايي ما ديده مي ‌شوند. از اين افرادي كه پتانسيل سنگ‌ سازي در كليه‌ هاي خود را دارند بهتر است از آب نرم شده براي نوشيدن استفاده كنند.

انواع مختلف سختي آب

به طور كلي سختي آب را مي‌ توان در دو گروه طبقه‌ بندي كرد كه عبارتند از:

* سختي آب موقتي
* سختي دائمي آب

سختي آب موقتي : درباره ي سختي آب موقت بايد بگوييم كه اين سختي به علت وجود مواد معدني بي‌كربنات حل شده در آب به وجود مي‌آيند. همان طور كه از اسمش مشخص است قابل رفع است و مي‌توان با اضافه كردن يك فيلتر آهك و يا با يك فرآيند تصفيه‌ي ساده سختي را از بين برد و آب راحت نرم مي‌ شود.

سختي دائمي آب: اين نوع سختي كه از وجود نوعي مواد معدني در اب به وجود مي آيد و به راحتي هم از آب گرفته نمي شود. از اين رو يون ‌هايي كه باعث سختي دائمي آب مي ‌شوند را بايد تنها با استفاده از دستگاه تصفيه آب مخصوص كه از فيلتر هاي RO يا اسمز معكوس بهره مي ‌برند و يا برخي از سختي‌ گير هاي رزيني تا حدود زيادي از بين برد.

اين آب ‌ها براي نوشيدن مناسب نيستند و كيفيت بالايي را ندارند و از همين رو هم قبل از تصفيه و هم بعد از تصفيه آب بايد تست شوند. تست آب تصفيه شده از نظر سختي راه‌ هاي زيادي دارد كه مي‌توان از نمونه ‌هاي آن به كيت‌ هاي آزمايشگاهي، نوار هاي تست مخصوص و يا دستگاه‌ هاي ديجيتال از نوع TDS اشاره كرد.

براي اندازه‌ گيري سختي آب معمولا دقت دستگاه‌ هاي ديجيتال TDS بسيار بالا مي باشد و استفاده از اين نوع دستگاه در حيطه‌ي آزمايشگاهي بيشتر مرسوم است؛ با توجه به كاربردي كه دارد نمونه ‌هاي كوچك و قابل حمل و خانگي اين دستگاه هم در بازار موجود مي‌ باشد. برخي از دستگاه‌ هاي تصفيه آب پيشرفته ‌تر هم به دستگاه TDS مجهز شده ‌اند و متناسب با استاندارد TDS آب آشاميدني همواره سختي آب تصفيه شده را اندازه ‌گيري مي‌كنند.

استاندارد سختي آب

در بررسي سختي آب معمولا اين سختي را بر اساس ميلي‌گرم در ليتر بررسي مي‌كنند و به اين شكل كه هر درجه از سختي آب معادل يك ميلي‌گرم سختي در آب است. استاندارد سختي آب براي يك ليتر آب مطابق با تحقيقات و اعلاميه‌ي سازمان‌ هاي بهداشت جهاني ۲۰۰ ميلي‌گرم بر حسب كربنات كلسيم مي ‌باشد و نهايتاً اين ميزان تا ۵۰۰ ميلي‌گرم كربنات كلسيم مي ‌تواند باشد كه در اين حالت آب كمي از نرمي خارج شده و به سمت آب با سختي متوسط حركت كرده ولي هنوز در رِنج مجاز مي ‌باشد.

دستگاه TDS متر

TDS مخفف Total dissolved solids مي باشد كه به معني مواد جامد محلول در آب مي ‌باشد كه در اختصار اين عبارت را TDS مي‌نامند و از همين رو دستگاه ‌هايي كه ميزان سختي آب را اندازه ‌گيري مي‌ كنند را نيز به نام دستگاه TDS متر مي‌شناسند. دستگاه TDS متر بر حسب واحد اندازه‌ گيري PPM كار مي‌كند ميزان آلاينده‌ هاي سخت‌كننده‌ي آب به وسيله ي دستگاه‌ TDS متر نشان داده مي شود.

بيشتر بخوانيد : قيمت دستگاه تصفيه آب صنعتي

در باره ي موادي كه باعث سختي مي شوند به صورت كلي گفتيم كه اين مواد سخت‌ كننده‌ي آب به خودي خود براي انسان خطرناك نيست ولي وجود بيش از اندازه‌ ي اين مواد مي ‌تواند باعث ايجاد بو، مزه و طعم متفاوتي براي آب شود كه شايد خيلي مورد پسند افراد نباشد.
بر اساس استاندارد TDS آب آشاميدني هر چه ميزان TDS كمتر باشد، براي سلامتي مفيدتر است. دستگاه TDS متر بر حسب واحد اندازه‌گيري PPM كار مي‌كند بر

اساس آن مقدار استاندارد TDS آب آشاميدني ۳۰ PPM تا ۱۲۰ PPM مي‌باشد.
بسياري از افرادي كه از دستگاه تصفيه آب در خانه استفاده مي‌كنند با اندازه‌ گيري سختي آب، مقايسه و تست خلوص و سختي آب تصفيه شده با آب مصرفي منزل در شهر تهران متوجه شدند كه آب مصرفي در تهران بين ۳۰۰ تا ۷۵۰ PPM سختي دارد و پس از تصفيه آب با دستگاه تصفيه آب خانگي بسته به نوع دستگاه متوجه كاهش شديد اين ميزان از سختي آب مي ‌شوند كه دستگاه تصفيه آب مجهز به TDS متر در هر بار اين موضوع را به شما يادآوري خواهد كرد.

درباره ي يك دستگاه تصفيه آب مناسب بايد بگوييم كه اين دستگاه قادر است كه ميزان TDS آب را تا كمتر از ۵۰ PPM كاهش دهد، اين همان ميزاني است كه متخصصان بهداشت آمريكا آن را بهترين نوع آب مصرفي مي‌دانند.

راه‌هاي كاهش TDS آب

استفاده از دستگاه الكترودياليز: اين دستگاه تصفيه آب كه مجهز به فيلتر و يا غشايي مي باشد و براي آب ‌هاي با سختي كمتر از ۵۰۰۰PPM بسيار مناسب است.
استفاده از سختي‌گيرهاي تبادل يوني: مانند سختي‌گير رزيني

استفاده از دستگاه تصفيه آب مجهز به فيلتر اسمز معكوس: معمولا اين روش بيشتر مورد توجه بوده است زيرا كه از دو روش قبل بهتر است.

روش‌هاي اندازه‌گيري TDS آب

بايد كه با انجام تصفيه از ميزان TDS آب و رسيدن آن به حد مجاز اقدام به تست آب كرد. يكي از بهترين راه ‌ها براي تست دستگاه تصفيه آب خانگي در واقع استفاده از روش تست TDS است تا از اين طريق به كيفيت و كارايي دستگاه، پي برد. معمولا روش‌ هاي زير براي اين كار مورد استفاده قرار مي‌گيرد

آزمايش كردن آب مصرفي

استفاده از دستگاه TDS متر: اين روش مناسب ترين راه براي تست آب تصفيه شده توسط دستگاه تصفيه آبي كه مجهز به TDS نمي ‌باشد است. هرچند براي تست دستگاه تصفيه آب مجهز به TDS هم بد نيست گاهي از اين روش بصورت مجزا استفاده شود.

استفاده از دستگاه تصفيه آب خانگي بهترين و مناسب ترين راه براي پايين آوردن ميزان TDS آب آشاميدني مي‌باشد. فروش دستگاه تست سختي آب يا دستگاه TDS متر در همه‌ي فروشگاه‌ هاي معتبر انجام مي ‌شود. در حال حاضر بهترين نوع دستگاه تصفيه آب براي كاهش TDS آب دستگاه‌ هاي تصفيه آب شش مرحله‌اي مجهز به فيلتر اسمز معكوس مي‌باشند كه برخي از مدل‌هاي اين دستگاه‌ها نيز خود مجهز به TDS مي‎‌باشد.

فروش دستگاه تست آب هم از نظر سختي و هم از نظر شيميايي و ميكروبي تنها در فروشگاه‌ هاي معتبر قابل اطمينان مي‌باشد. قيمت دستگاه تست آب TDS و مواد شيميايي و ميكروبي بسته به قابيلت‌ هاي دستگاه تفاوت دارد. با توجه به همين مسئله بهتر است تا قبل از خريد دستگاه تست آب ابتدا از اعتبار و قابليت‌ هاي دستگاه و همچنين ارائه‌ي بهترين قيمت دستگاه تست آب در فروشگاه مطمئن شويد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 74

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 746
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 338
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 217
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 795
  • بازدید ماه : 3557
  • بازدید سال : 10247
  • بازدید کلی : 2506842
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه