loading...

كلينيك ليزر موهاي زائد و جوانسازي پوست

كلينيك تخصصي ليزر مو , تزريق بوتاكس و تزريق ژل ؛ جوانسازي پوست با ليزر

بازدید : 600
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

نحوه اپيلاسيون موهاي زائد

نحوه اپيلاسيون موهاي زائد : روش هاي زيادي براي از بين بردن مو هاي زائد بدن وجود دارد بعضي از ان ها تاثير چنداني ندارد ولي بعضي از ان ها تاثير زيادي دارد كه بهترين ان ها اپيلاسيون است كه موثر ترين راه براي از بين بردن مو هاي زايد بدن است در اين روش مو كنده مي شود به صورتي كه مو ها را از زير پوست از ريشه مي كند و اين كار باعث مي شود كه مو هاي زايد مدت زمان زيادي طول بكشد تا رشد كنند امروزه در سالن هاي زيادي از اين روش استفاده مي كنند.

نحوه اپيلاسيون موهاي زائد

نحوه اپيلاسيون موهاي زائد

در اپيلاسيون از موم استفاده مي كنند كه در خانه هم به راحتي با موم داغ اين كار را انجام داد البته موم نبايد زياد داغ باشد.

اپيلاسيون موهاي زائد نواحي مختلف بدن

اكثر مطالب در سايت ها و مقاله ها در مورد اپيلاسيون يك ناحيه از بدن هستند اما ما در اين قسمت اپيلاسيون نواحي مختلف بدن را بررسي كنيم تا پاسخ گوي تمام سوالات شما باشد و كمكي در مورد اپيلاسيون به شما كرده باشيم تا ديگر نياز نباشد به سايت هاي ديگر مراجعه كنيد تا اطلاعاتي درباره اپيلاسون قسمت هاي مختلف بدن بدست اوريد.

اپيلاسيون موهاي بدن

آماده كردن لوازم اپيلاسيون اولين گام تهيه كيت هاي وكس در خانه يا موم شكر خانگي است.

كيت هاي اپيلاسيون خانگي متعددي در بازار موجودند. دو مورد از مطرحترين انواع موم براي اپيلاسيون ، كيت اپيلاسيون عادي (از پد براي كشيدن موم از بدن استفاده مي شود ) و كيت اپيلاسيون سخت ( خود موم خشك شده و بدون پد از روي بدن كشيده مي شود ) هستند. موم عادي بهترين انتخاب براي موهاي زير بغل و پاهاست در حالي كه از موم سخت براي اپيلاسيون موهاي ناحيه بيكيني استفاده مي شود.

مطابق دستورالعمل موجود روي بسته موم را آماده كنيد. اغلب موم ها را با قرار دادن داخل مايكروويو مي توان آب كرد.

اپيلاسيون پاها

بهتر است قبل اپيلاسون پاها ان ها را زير اب داغ قرار دهيد زيرا اين كار باعث مي شود پرز هاي مو بازتر شود و راحت تر كنده شوند به خاطر همين است كه توصيه مي شود قبل از اپيلاسيون يك دوش با اب گرم بگيريد.اين كار اپيلاسيون را راحت تر مي كند.

بعد از اينكه موم آماده شد بوسيله اسپاتول چوبي همراه كيت ، موم را روي قسمتي از پوست بدن خود در جهت رشد موها آغشته كنيد. يكي از تكه هاي پد را برداشته و روي موم قرار دهيد سپس دست خود را محكم و در جهت رشد موها روي آن بكشيد تا به خوبي به موم بچسبد.

حداكثر ۱۰ ثانيه صبر كنيد ، سپس پد را خلاف جهت رشد موها سريع بكشيد. دست خود را نزديك و موازي پوست تان قرار داده و سعي كنيد اين كار را با يك حركت انجام دهيد. پد را با زاويه ۴۰ درجه به سمت كناره ها بكشيد اگر به سمت بالا بكشيد مي تواند باعث خارش و جوش هاي قرمز پوستي مي شود.
اين مراحل را در تمامي نواحي پاهاي خود تكرار كنيد و موم را بيش از يك بار به همان ناحيه نزنيد ( چون باعث تحريك پوست مي شود ) بعد از اينكه اپيلاسيون پاها تمام شد آنها را زير آب سرد بگيريد.

اپيلاسيون زير بغل

اپيلاسيون قسمت هاي مختلف بدن اكثرا شبيه هم هستند فقط كمي متفاوت هستند اپيلاسيون زير بغل هم مانند پاها است با اين تفاوت كه فقط يك دست در اين كار درگير است كه اين كار باعث مي شود كمي اين كار دشوار شود و كمي الاح مو دردناك شود به همين دليل بهتر است از بي حس كننده هاي موضعي استفاده شود.

همان طور كه گفته شد بهتر است با ليف و اب گرم و صابون زير بغلتان را بشوييد تا پوست اف و پرز هاي مو باز شوند اين كار باعث مي شود درد كمتر شود البته در قسمت هاي ديگر راه هايي كه باعث ميشود درد كمتر احساس شود گفته شده است كه حتما ان ها را مطالعه كنيد.

اپيلاسيون موهاي زائد زير بغل كمي دشوار تر از قسمت هاي ديگر بدن است و نياز به مهارت دارد بهتر است تا زماني كه مهارت كافي نداريد اين كار را به يك فردي كه مهارت دارد يا سالن هاي زيبايي واگذار كنيد اين كار باعث مي شود كه اپيلاسيون راحت تر انجام شود.

وقتي آماده ايد وكس داغ را به سمتي كه موها رشد مي كنند روي زيربغل تان بكشيد. اگر موها به دو سمت رشد كرده اند پس اين كار را براي هر دو جهت به شكل مجزا تكرار كنيد. دست تان را پشت سر خود گذاشته و بازوي خود به سمت عقب حركت دهيد تا زير بغل تان كالا باز شود. پد اپيلاسيون را روي موم قرار داده و چند بار دست خود را محكم روي آن بكشيد تا خوب به موم و موها بچسبد. حتما قسمتي از پد را آزاد بگذاريد تا از آن قسمت بتوانيد پد را بكشيد.

۱۰ ثانيه بعد پد را سريع در جهت خلاف رشد موها بكشيد. اگر خودتان استرس داريد و از انجام اين كار مي ترسيد از دوست صميمي يا شوهر خود بخواهيد تا اين كار را برايتان انجام دهد.

اين فرايند را مجددا براي موهاي باقيمانده تكرار كنيد و از روشي كه در بالا گفتيم براي اپيلاسيون زير بغل بعدي خود بهره ببريد. زير بغل تان را با آب سرد شسته و تا چند ساعت از خوشبو كننده هاي زير بغل ، مام ، عطر و اسپري بدن استفاده نكنيد.

اپيلاسيون ناحيه تناسلي يا اپيلاسيون بيكيني

بعضي از افراد وقتي به اپيلاسيون ناحيه تناسلي فكر مي كنند وحشت مي كنند ولي جالب است بدانيد كه اصلاح اين ناحيه نيز همانند ساير قسمت هاي بدن است براي اين قسمت نيز موم براي اپيلاسيون ، كيت مخصوص اپيلاسيون ناحيه تناسلي را تهيه نماييد و از موم داغ براي اين قسمت استفاده كنيد چون چسبندگي آن روي موهاي زبر بهتر است.

عده اي دوست دارند به موهاي اين قسمت بدنشان شكل دهند پس قبل از شروع اپيلاسيون موهاي زائد ناحيه تناسلي درمورد شكل مورد نظرتان تصميم گيري كنيد. آيا منظورتان از اپيلاسيون ناحيه بيكيني فقط موهاي بيرون از خط بيكيني است ؟ شكل مثلث به آنها مي دهيد؟ يا به شكل يك خط راست ؟ يا مي خواهيد همه موها را از بيخ بكنيد ؟ از بيخ كندن همه موها سخت بوده و بهتر است به سالن اپيلاسيون كه اپيلاسيون كار حرفه اي دارند مراجعه كنيد.

پس از تصميم گيري درباره مقدار مويي كه مي خواهيد تميز كنيد ، نوبت به روش اپيلاسيون ناحيه تناسلي مي رسد، پوست اطراف خط بيكيني تان را خوب شستشو دهيد تا درد كمتري هنگام كندن موها داشته باشيد. براي اينكه موم روي تخت تان نچسبد حوله اي را روي تخت پهن كنيد. شايد گذاشتن آينه نزديك خودتان كمك كننده باشد ، چون دقيقا مي توانيد كاري را كه انجام مي دهيد ببينيد.

روي تخت دراز كشيده و زير سرتان بالش قرار دهيد تا هنگام كار بهتر پايين را ببينيد. با اسپاتولي كه همراه كيت وجود دارد موم را در جهت رشد موها روي آنها بكشيد. اگر از موم داغ استفاده مي كنيد ۱۰ الي ۱۵ ثانيه صبر كنيد تا كمي سفت تر شود. اگر از موم سرد استفاده مي كنيد پد را محكم روي موم بكشيد.

با يكي از دستان تان پوست خود را سفت بكشيد سپس گوشه اي از پد اپيلاسيون را گرفته و با يك حركت سريع در خلاف جهت رشد موها آن را بكشيد. سعي كنيد با انجام اين حركت به سمت اطراف درد كمتري خواهيد داشت.

روي بخش هاي ديگر خط بيكيني همين روند را تكرار كنيد و براي همان ناحيه دو بار اين كار را انجام ندهيد و براي موهاي باقيمانده از موچين استفاده كنيد. پس از اتمام كار از روغن بعد از اپيلاسيون براي تسكين آن و تميز كردن موم هاي باقيمانده استفاده كنيد. تا ۲۴ ساعت از صابون يا ژل بدن در اين ناحيه استفاده نكنيد. چون پوستي كه تازه اپيلاسيون شده بسيار تحريك پذير است.

احتمالا شما هم هنگام جستجو در گوگل براي اپيلاسيون ناحيه تناسلي متوجه شده ايد كه عده زيادي به دنبال آموزش اپيلاسيون واژن به شكل تصويري يا فيلم آموزش اپيلاسيون واژن هستند. به دلايل اخلاقي نمي توان فيلم اپيلاسيون ناحيه تناسلي را در سايت قرار داد اما با جستجو در يوتيوب مي توانيد هزاران كليپ در اين زمينه پيدا كنيد.

اپيلاسيون موهاي صورت

لوازم مورد نياز را آماده كنيد. موقع اپيلاسيون موهاي صورت ضروريست كه كيت اپيلاسيون مخصوص موهاي صورت را تهيه كنيد. چون پوست صورت بسيار حساس بوده و در صورت استفاده از موم اشتباه پوست صورت را شديدا تحريك مي كند.

اين مطالب بسيار مهم هستند زيرا اكثر افراد روي پوست خود حساس هستند و اگر فقط كمي اشتباه كنند باعث آسيب رسيدن به پوست مي شود.

وكس مورد استفاده خانم ها و اقايان بايد متفاوت باشد زيرا مردان مو هايي زبر و ضخيم تر دارند و از بين بردن ان ها سخت تر است و بايد از وكس هايي استفاده كنند كه مخصوص مو هاي خشن تر مناسب است.

اپيلاسيون پشت لب

اپيلاسيون قسمت هاي مختلف بدن متفاوت است بعضي نواحي راحت و بعضي نواحي دشوار است اپيلاسيون مو هاي پشت لب از جمله ان قسمت هايي است كه بسيار راحت است و خانم ها و اقايان اكثرا اين كار را در خانه انجام مي دهند.

اگر دوست داشته باشيد مي توانيد براي از بين بردن موهاي پشت لب از نوارهاي وكس استفاده كنيد بدون اين كه به وكس داغ نياز داسته باشيد – اين نوارها نسبتاً ارزان اند، اما به خوبي وكس داغ نيستند زيرا نمي توانند به آن خوبي به مو بچسبند. براي استفاده از آن ها كافيست از دستوالعمل روي جعبه پيروي كنيد.

اگر تصميم به استفاده از وكس عادي داريد، به جاي موم از كرم وكس استفاده كنيد، زيرا اين نوع چسبندگي كمتري دارد و راحت تر مي توان آن را كنترل كرد.

ناحيه ي پشت لبتان را بشوييد (و هرگونه اثري از آرايش را از بين ببريد) و كاملاً خشك كنيد. وكس گرم را روي نصف پشت لبتان قرار دهيد، با دقت اطراف خط لبتان را آغشته كنيد. با قرار دادن زبانتان در پشت لب مي توانيد پوستش را بكشيد تا كارتان راحت تر شود. حتماً وكس را در جهت رشد موها اعمال كنيد.

يك نوار پارچه اي را روي وكس قرار دهيد، آن را در جهت رشد مو قرار دهيد. ده ثانيه صبر كنيد تا وكس كمي خنك شود، سپس لب بالايتان را بين دندان هايتان بگذاريد تا پوستتان به جلو كشيده شود (انجام اين كار اهميت دارد).

گوشه ي نوار را بگيريد و وكس را به سرعت بكنيد. حواستان باشد كه دستتان را به جاي اين كه به سمت بالا بكشيد به يك طرف بكشيد. چند ثانيه دستتان را روي ناحيه اپيلاسيون شده فشار دهيد تا دردتان كمتر شود.

همين كارها را در طرف ديگر لبتان هم انجام دهيد، سپس اگر مويي باقي ماند آن را با موچين برداريد.
اپيلاسيون ابروها
اپيلاسيون ابرو ها كار دشواري است و اين كار بسيار حساس است زيرا با يك ماده داغ در اطراف چشمتان كار مي كنيد
اين كار خيلي حساس است زيرا اندكي اشتباه باعث مي شود كه زيبايي خود را از دست دهيد مثلا اگر نصف ابرويتان از بين برود خيلي فاجعه بار خواهد بود در نتيجه بهتر است اين كار را در سالن انجام دهيد.

از كرم وكسي استفاده كنيد كه در دستگاه وكس آن را گرم كرده ايد، زيرا اين نوع وكس ها براي پوست حساس مناسب ترند. منطقه ي ابرو را كاملاً شسته و خشك كنيد.

شكل و شمايل ابروهاي در زيبايي نقش زيادي داشته و آن را نمي توان جزو مقوله اپيلاسيون موهاي زائد گنجاند بنابراين بهتر است بجاي وكس از موچين براي مرتب كردن موهاي ابرو استفاده شود.

موم گرم را زير اولين ابرو بماليد، با دقت خط آن را دنبال كنيد تا به شكلي كه مي خواهيد در بيايد (در اينجا مي توانيد با يك راهنماي شكل دادن به ابرو مشورت كنيد). اطمينان حاصل كنيد كه موم را در جهت رشد موها بماليد (جهت مخالف بينيتان).

نوار پارچه اي را روي موم قرار دهيد، روي آن را در جهت رشد موها با دست بماليد. ده ثانيه صبر كنيد تا موم كمي خنك شود، سپس از يك دست براي محكم كشيدن پوست ابرو و از دست ديگر براي گرفتن گوشه ي نوار اپيلاسيون استفاده كنيد.

نوار وكس را به سرعت در خلاف جهت رشد موها بكشيد. حواستان باشد كه دستتان را به جاي اين كه به سمت بالا بكشيد به يك طرف بكشيد. چند ثانيه دستتان را روي ناحيه ي اپيلاسيون شده فشار دهيد تا دردتان كمتر شود.

همين كارها را با ابروي ديگر تكرار كنيد، سپس از يك موچين براي برداشتن موهاي باقي مانده استفاده كنيد. براي برداشتن موهاي بين ابروهايتان هم مي توانيد از وكس استفاده كنيد و هم از موچين.

اپيلاسيون سالم و مؤثر

اگر شما مي خواهيد مو هاي زير پوستي را بين ببريد بهتر است در هفته هاي بعد و قبل از اپيلاسيون با لايه برداري و مرطوب كردن مرتب پوستتان از ايجاد موهاي زير پوستي جلوگيري كنيد.

از يك اسكراب بدن، ليف يا حوله براي لايه برداري پوستتان استفاده كنيد، يا با استفاده از شكر يا نمك خودتان اسكراب بدن درست كنيد.
پس از اپيلاسيون موهاي زائد از يك لوسيون مرطوب كننده ي سبك استفاده كنيد – اگر پوستتان بعد از موزدايي حساس مي شود، از مرطوب كننده هاي بدون رنگ و عطر استفاده كنيد.

استفاده از پودر بچه يك توصيه ي خوب براي اين كه جلسات اپيلاسيون تان مؤثر تر باشد اين است كه قبل از وكس كمي پودر بچه روي پوست (تميزتان) بريزيد.

پودربچه هرگونه رطوبت يا چربي را از سطح پوستتان جذب مي كند و كمك مي كند كه موم بهتر به موهايتان بچسبد.

از سوزاندن خودتان با وكس جلوگيري كنيد تشخيص درست دما اهميت دارد، زيرا سوزاندن خودتان با وكس داغ اصلاً تجربه ي جالبي نيست!

وقتي كه وكس را ذوب كرديد، دماي آن را با قرار دادن كمي از آن روي كنار مچتان تست كنيد. پوست اين قسمت بسيار حساس است، پس اگر خوب بود دماي وكس بايد براي قرار دادن روي بقيه ي بدنتان هم مناسب باشد.

البته مهم است كه وكس زيادي هم سرد نباشد، در غير اين صورت به خوبي پخش نمي شود.

قبل از اقدام به اپيلاسيون موهاي زائد مطمئن شويد كه طول آن ها به قدر كافي بلند است براي اين كه مو به موم بچسبد و به طور مؤثر برداشته شود، طول آن حداقل بايد ۴/۱ اينچ (۰٫۶ سانتيمتر) تا ۲/۱ اينچ (۱٫۳ سانتيمتر) باشد. بنابراين، شما بايد از اصلاح كردن با تيغ يا هر روش از بين بردن موي ديگري در يك يا دوهفته ي قبل از جلسه ي وكستان خودداري كنيد. انجام اين كار ممكن است سخت باشد – اما در انتها نتيجه ي بسيار لطيف تري خواهيد گرفت.

بهتر است براي اين كه نتيجه خوبي حاصل شود موهايي كه نسبتا بلند هستند را ابتدا با يك قيچي بي خطر ان ها را كوتاه كنيد بعد اپيلاسيون را انجام دهيد. به اين مطلب تعداد دفعه هاي زيادي در مطالب بالا اشاره شده است زيرا بسيار مهم است و اين است كه يك ناحيه را دو بار اپيلاسيون نكنيد وكس براي مو هاي حساس اسيب مي رساند و نسبتا دردناك است پس اگر براي دومين بار نيار شد از وكس استفاده كنيد بهتر از موچين استفاده كنيد.

برچسب ها: , , ,

نحوه اپيلاسيون موهاي زائد

نحوه اپيلاسيون موهاي زائد : روش هاي زيادي براي از بين بردن مو هاي زائد بدن وجود دارد بعضي از ان ها تاثير چنداني ندارد ولي بعضي از ان ها تاثير زيادي دارد كه بهترين ان ها اپيلاسيون است كه موثر ترين راه براي از بين بردن مو هاي زايد بدن است در اين روش مو كنده مي شود به صورتي كه مو ها را از زير پوست از ريشه مي كند و اين كار باعث مي شود كه مو هاي زايد مدت زمان زيادي طول بكشد تا رشد كنند امروزه در سالن هاي زيادي از اين روش استفاده مي كنند.

نحوه اپيلاسيون موهاي زائد

نحوه اپيلاسيون موهاي زائد

در اپيلاسيون از موم استفاده مي كنند كه در خانه هم به راحتي با موم داغ اين كار را انجام داد البته موم نبايد زياد داغ باشد.

اپيلاسيون موهاي زائد نواحي مختلف بدن

اكثر مطالب در سايت ها و مقاله ها در مورد اپيلاسيون يك ناحيه از بدن هستند اما ما در اين قسمت اپيلاسيون نواحي مختلف بدن را بررسي كنيم تا پاسخ گوي تمام سوالات شما باشد و كمكي در مورد اپيلاسيون به شما كرده باشيم تا ديگر نياز نباشد به سايت هاي ديگر مراجعه كنيد تا اطلاعاتي درباره اپيلاسون قسمت هاي مختلف بدن بدست اوريد.

اپيلاسيون موهاي بدن

آماده كردن لوازم اپيلاسيون اولين گام تهيه كيت هاي وكس در خانه يا موم شكر خانگي است.

كيت هاي اپيلاسيون خانگي متعددي در بازار موجودند. دو مورد از مطرحترين انواع موم براي اپيلاسيون ، كيت اپيلاسيون عادي (از پد براي كشيدن موم از بدن استفاده مي شود ) و كيت اپيلاسيون سخت ( خود موم خشك شده و بدون پد از روي بدن كشيده مي شود ) هستند. موم عادي بهترين انتخاب براي موهاي زير بغل و پاهاست در حالي كه از موم سخت براي اپيلاسيون موهاي ناحيه بيكيني استفاده مي شود.

مطابق دستورالعمل موجود روي بسته موم را آماده كنيد. اغلب موم ها را با قرار دادن داخل مايكروويو مي توان آب كرد.

اپيلاسيون پاها

بهتر است قبل اپيلاسون پاها ان ها را زير اب داغ قرار دهيد زيرا اين كار باعث مي شود پرز هاي مو بازتر شود و راحت تر كنده شوند به خاطر همين است كه توصيه مي شود قبل از اپيلاسيون يك دوش با اب گرم بگيريد.اين كار اپيلاسيون را راحت تر مي كند.

بعد از اينكه موم آماده شد بوسيله اسپاتول چوبي همراه كيت ، موم را روي قسمتي از پوست بدن خود در جهت رشد موها آغشته كنيد. يكي از تكه هاي پد را برداشته و روي موم قرار دهيد سپس دست خود را محكم و در جهت رشد موها روي آن بكشيد تا به خوبي به موم بچسبد.

حداكثر ۱۰ ثانيه صبر كنيد ، سپس پد را خلاف جهت رشد موها سريع بكشيد. دست خود را نزديك و موازي پوست تان قرار داده و سعي كنيد اين كار را با يك حركت انجام دهيد. پد را با زاويه ۴۰ درجه به سمت كناره ها بكشيد اگر به سمت بالا بكشيد مي تواند باعث خارش و جوش هاي قرمز پوستي مي شود.
اين مراحل را در تمامي نواحي پاهاي خود تكرار كنيد و موم را بيش از يك بار به همان ناحيه نزنيد ( چون باعث تحريك پوست مي شود ) بعد از اينكه اپيلاسيون پاها تمام شد آنها را زير آب سرد بگيريد.

اپيلاسيون زير بغل

اپيلاسيون قسمت هاي مختلف بدن اكثرا شبيه هم هستند فقط كمي متفاوت هستند اپيلاسيون زير بغل هم مانند پاها است با اين تفاوت كه فقط يك دست در اين كار درگير است كه اين كار باعث مي شود كمي اين كار دشوار شود و كمي الاح مو دردناك شود به همين دليل بهتر است از بي حس كننده هاي موضعي استفاده شود.

همان طور كه گفته شد بهتر است با ليف و اب گرم و صابون زير بغلتان را بشوييد تا پوست اف و پرز هاي مو باز شوند اين كار باعث مي شود درد كمتر شود البته در قسمت هاي ديگر راه هايي كه باعث ميشود درد كمتر احساس شود گفته شده است كه حتما ان ها را مطالعه كنيد.

اپيلاسيون موهاي زائد زير بغل كمي دشوار تر از قسمت هاي ديگر بدن است و نياز به مهارت دارد بهتر است تا زماني كه مهارت كافي نداريد اين كار را به يك فردي كه مهارت دارد يا سالن هاي زيبايي واگذار كنيد اين كار باعث مي شود كه اپيلاسيون راحت تر انجام شود.

وقتي آماده ايد وكس داغ را به سمتي كه موها رشد مي كنند روي زيربغل تان بكشيد. اگر موها به دو سمت رشد كرده اند پس اين كار را براي هر دو جهت به شكل مجزا تكرار كنيد. دست تان را پشت سر خود گذاشته و بازوي خود به سمت عقب حركت دهيد تا زير بغل تان كالا باز شود. پد اپيلاسيون را روي موم قرار داده و چند بار دست خود را محكم روي آن بكشيد تا خوب به موم و موها بچسبد. حتما قسمتي از پد را آزاد بگذاريد تا از آن قسمت بتوانيد پد را بكشيد.

۱۰ ثانيه بعد پد را سريع در جهت خلاف رشد موها بكشيد. اگر خودتان استرس داريد و از انجام اين كار مي ترسيد از دوست صميمي يا شوهر خود بخواهيد تا اين كار را برايتان انجام دهد.

اين فرايند را مجددا براي موهاي باقيمانده تكرار كنيد و از روشي كه در بالا گفتيم براي اپيلاسيون زير بغل بعدي خود بهره ببريد. زير بغل تان را با آب سرد شسته و تا چند ساعت از خوشبو كننده هاي زير بغل ، مام ، عطر و اسپري بدن استفاده نكنيد.

اپيلاسيون ناحيه تناسلي يا اپيلاسيون بيكيني

بعضي از افراد وقتي به اپيلاسيون ناحيه تناسلي فكر مي كنند وحشت مي كنند ولي جالب است بدانيد كه اصلاح اين ناحيه نيز همانند ساير قسمت هاي بدن است براي اين قسمت نيز موم براي اپيلاسيون ، كيت مخصوص اپيلاسيون ناحيه تناسلي را تهيه نماييد و از موم داغ براي اين قسمت استفاده كنيد چون چسبندگي آن روي موهاي زبر بهتر است.

عده اي دوست دارند به موهاي اين قسمت بدنشان شكل دهند پس قبل از شروع اپيلاسيون موهاي زائد ناحيه تناسلي درمورد شكل مورد نظرتان تصميم گيري كنيد. آيا منظورتان از اپيلاسيون ناحيه بيكيني فقط موهاي بيرون از خط بيكيني است ؟ شكل مثلث به آنها مي دهيد؟ يا به شكل يك خط راست ؟ يا مي خواهيد همه موها را از بيخ بكنيد ؟ از بيخ كندن همه موها سخت بوده و بهتر است به سالن اپيلاسيون كه اپيلاسيون كار حرفه اي دارند مراجعه كنيد.

پس از تصميم گيري درباره مقدار مويي كه مي خواهيد تميز كنيد ، نوبت به روش اپيلاسيون ناحيه تناسلي مي رسد، پوست اطراف خط بيكيني تان را خوب شستشو دهيد تا درد كمتري هنگام كندن موها داشته باشيد. براي اينكه موم روي تخت تان نچسبد حوله اي را روي تخت پهن كنيد. شايد گذاشتن آينه نزديك خودتان كمك كننده باشد ، چون دقيقا مي توانيد كاري را كه انجام مي دهيد ببينيد.

روي تخت دراز كشيده و زير سرتان بالش قرار دهيد تا هنگام كار بهتر پايين را ببينيد. با اسپاتولي كه همراه كيت وجود دارد موم را در جهت رشد موها روي آنها بكشيد. اگر از موم داغ استفاده مي كنيد ۱۰ الي ۱۵ ثانيه صبر كنيد تا كمي سفت تر شود. اگر از موم سرد استفاده مي كنيد پد را محكم روي موم بكشيد.

با يكي از دستان تان پوست خود را سفت بكشيد سپس گوشه اي از پد اپيلاسيون را گرفته و با يك حركت سريع در خلاف جهت رشد موها آن را بكشيد. سعي كنيد با انجام اين حركت به سمت اطراف درد كمتري خواهيد داشت.

روي بخش هاي ديگر خط بيكيني همين روند را تكرار كنيد و براي همان ناحيه دو بار اين كار را انجام ندهيد و براي موهاي باقيمانده از موچين استفاده كنيد. پس از اتمام كار از روغن بعد از اپيلاسيون براي تسكين آن و تميز كردن موم هاي باقيمانده استفاده كنيد. تا ۲۴ ساعت از صابون يا ژل بدن در اين ناحيه استفاده نكنيد. چون پوستي كه تازه اپيلاسيون شده بسيار تحريك پذير است.

احتمالا شما هم هنگام جستجو در گوگل براي اپيلاسيون ناحيه تناسلي متوجه شده ايد كه عده زيادي به دنبال آموزش اپيلاسيون واژن به شكل تصويري يا فيلم آموزش اپيلاسيون واژن هستند. به دلايل اخلاقي نمي توان فيلم اپيلاسيون ناحيه تناسلي را در سايت قرار داد اما با جستجو در يوتيوب مي توانيد هزاران كليپ در اين زمينه پيدا كنيد.

اپيلاسيون موهاي صورت

لوازم مورد نياز را آماده كنيد. موقع اپيلاسيون موهاي صورت ضروريست كه كيت اپيلاسيون مخصوص موهاي صورت را تهيه كنيد. چون پوست صورت بسيار حساس بوده و در صورت استفاده از موم اشتباه پوست صورت را شديدا تحريك مي كند.

اين مطالب بسيار مهم هستند زيرا اكثر افراد روي پوست خود حساس هستند و اگر فقط كمي اشتباه كنند باعث آسيب رسيدن به پوست مي شود.

وكس مورد استفاده خانم ها و اقايان بايد متفاوت باشد زيرا مردان مو هايي زبر و ضخيم تر دارند و از بين بردن ان ها سخت تر است و بايد از وكس هايي استفاده كنند كه مخصوص مو هاي خشن تر مناسب است.

اپيلاسيون پشت لب

اپيلاسيون قسمت هاي مختلف بدن متفاوت است بعضي نواحي راحت و بعضي نواحي دشوار است اپيلاسيون مو هاي پشت لب از جمله ان قسمت هايي است كه بسيار راحت است و خانم ها و اقايان اكثرا اين كار را در خانه انجام مي دهند.

اگر دوست داشته باشيد مي توانيد براي از بين بردن موهاي پشت لب از نوارهاي وكس استفاده كنيد بدون اين كه به وكس داغ نياز داسته باشيد – اين نوارها نسبتاً ارزان اند، اما به خوبي وكس داغ نيستند زيرا نمي توانند به آن خوبي به مو بچسبند. براي استفاده از آن ها كافيست از دستوالعمل روي جعبه پيروي كنيد.

اگر تصميم به استفاده از وكس عادي داريد، به جاي موم از كرم وكس استفاده كنيد، زيرا اين نوع چسبندگي كمتري دارد و راحت تر مي توان آن را كنترل كرد.

ناحيه ي پشت لبتان را بشوييد (و هرگونه اثري از آرايش را از بين ببريد) و كاملاً خشك كنيد. وكس گرم را روي نصف پشت لبتان قرار دهيد، با دقت اطراف خط لبتان را آغشته كنيد. با قرار دادن زبانتان در پشت لب مي توانيد پوستش را بكشيد تا كارتان راحت تر شود. حتماً وكس را در جهت رشد موها اعمال كنيد.

يك نوار پارچه اي را روي وكس قرار دهيد، آن را در جهت رشد مو قرار دهيد. ده ثانيه صبر كنيد تا وكس كمي خنك شود، سپس لب بالايتان را بين دندان هايتان بگذاريد تا پوستتان به جلو كشيده شود (انجام اين كار اهميت دارد).

گوشه ي نوار را بگيريد و وكس را به سرعت بكنيد. حواستان باشد كه دستتان را به جاي اين كه به سمت بالا بكشيد به يك طرف بكشيد. چند ثانيه دستتان را روي ناحيه اپيلاسيون شده فشار دهيد تا دردتان كمتر شود.

همين كارها را در طرف ديگر لبتان هم انجام دهيد، سپس اگر مويي باقي ماند آن را با موچين برداريد.
اپيلاسيون ابروها
اپيلاسيون ابرو ها كار دشواري است و اين كار بسيار حساس است زيرا با يك ماده داغ در اطراف چشمتان كار مي كنيد
اين كار خيلي حساس است زيرا اندكي اشتباه باعث مي شود كه زيبايي خود را از دست دهيد مثلا اگر نصف ابرويتان از بين برود خيلي فاجعه بار خواهد بود در نتيجه بهتر است اين كار را در سالن انجام دهيد.

از كرم وكسي استفاده كنيد كه در دستگاه وكس آن را گرم كرده ايد، زيرا اين نوع وكس ها براي پوست حساس مناسب ترند. منطقه ي ابرو را كاملاً شسته و خشك كنيد.

شكل و شمايل ابروهاي در زيبايي نقش زيادي داشته و آن را نمي توان جزو مقوله اپيلاسيون موهاي زائد گنجاند بنابراين بهتر است بجاي وكس از موچين براي مرتب كردن موهاي ابرو استفاده شود.

موم گرم را زير اولين ابرو بماليد، با دقت خط آن را دنبال كنيد تا به شكلي كه مي خواهيد در بيايد (در اينجا مي توانيد با يك راهنماي شكل دادن به ابرو مشورت كنيد). اطمينان حاصل كنيد كه موم را در جهت رشد موها بماليد (جهت مخالف بينيتان).

نوار پارچه اي را روي موم قرار دهيد، روي آن را در جهت رشد موها با دست بماليد. ده ثانيه صبر كنيد تا موم كمي خنك شود، سپس از يك دست براي محكم كشيدن پوست ابرو و از دست ديگر براي گرفتن گوشه ي نوار اپيلاسيون استفاده كنيد.

نوار وكس را به سرعت در خلاف جهت رشد موها بكشيد. حواستان باشد كه دستتان را به جاي اين كه به سمت بالا بكشيد به يك طرف بكشيد. چند ثانيه دستتان را روي ناحيه ي اپيلاسيون شده فشار دهيد تا دردتان كمتر شود.

همين كارها را با ابروي ديگر تكرار كنيد، سپس از يك موچين براي برداشتن موهاي باقي مانده استفاده كنيد. براي برداشتن موهاي بين ابروهايتان هم مي توانيد از وكس استفاده كنيد و هم از موچين.

اپيلاسيون سالم و مؤثر

اگر شما مي خواهيد مو هاي زير پوستي را بين ببريد بهتر است در هفته هاي بعد و قبل از اپيلاسيون با لايه برداري و مرطوب كردن مرتب پوستتان از ايجاد موهاي زير پوستي جلوگيري كنيد.

از يك اسكراب بدن، ليف يا حوله براي لايه برداري پوستتان استفاده كنيد، يا با استفاده از شكر يا نمك خودتان اسكراب بدن درست كنيد.
پس از اپيلاسيون موهاي زائد از يك لوسيون مرطوب كننده ي سبك استفاده كنيد – اگر پوستتان بعد از موزدايي حساس مي شود، از مرطوب كننده هاي بدون رنگ و عطر استفاده كنيد.

استفاده از پودر بچه يك توصيه ي خوب براي اين كه جلسات اپيلاسيون تان مؤثر تر باشد اين است كه قبل از وكس كمي پودر بچه روي پوست (تميزتان) بريزيد.

پودربچه هرگونه رطوبت يا چربي را از سطح پوستتان جذب مي كند و كمك مي كند كه موم بهتر به موهايتان بچسبد.

از سوزاندن خودتان با وكس جلوگيري كنيد تشخيص درست دما اهميت دارد، زيرا سوزاندن خودتان با وكس داغ اصلاً تجربه ي جالبي نيست!

وقتي كه وكس را ذوب كرديد، دماي آن را با قرار دادن كمي از آن روي كنار مچتان تست كنيد. پوست اين قسمت بسيار حساس است، پس اگر خوب بود دماي وكس بايد براي قرار دادن روي بقيه ي بدنتان هم مناسب باشد.

البته مهم است كه وكس زيادي هم سرد نباشد، در غير اين صورت به خوبي پخش نمي شود.

قبل از اقدام به اپيلاسيون موهاي زائد مطمئن شويد كه طول آن ها به قدر كافي بلند است براي اين كه مو به موم بچسبد و به طور مؤثر برداشته شود، طول آن حداقل بايد ۴/۱ اينچ (۰٫۶ سانتيمتر) تا ۲/۱ اينچ (۱٫۳ سانتيمتر) باشد. بنابراين، شما بايد از اصلاح كردن با تيغ يا هر روش از بين بردن موي ديگري در يك يا دوهفته ي قبل از جلسه ي وكستان خودداري كنيد. انجام اين كار ممكن است سخت باشد – اما در انتها نتيجه ي بسيار لطيف تري خواهيد گرفت.

بهتر است براي اين كه نتيجه خوبي حاصل شود موهايي كه نسبتا بلند هستند را ابتدا با يك قيچي بي خطر ان ها را كوتاه كنيد بعد اپيلاسيون را انجام دهيد. به اين مطلب تعداد دفعه هاي زيادي در مطالب بالا اشاره شده است زيرا بسيار مهم است و اين است كه يك ناحيه را دو بار اپيلاسيون نكنيد وكس براي مو هاي حساس اسيب مي رساند و نسبتا دردناك است پس اگر براي دومين بار نيار شد از وكس استفاده كنيد بهتر از موچين استفاده كنيد.

برچسب ها: , , ,

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 74

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 746
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 240
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 217
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 697
  • بازدید ماه : 3459
  • بازدید سال : 10149
  • بازدید کلی : 2506744
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه