loading...

كلينيك ليزر موهاي زائد و جوانسازي پوست

كلينيك تخصصي ليزر مو , تزريق بوتاكس و تزريق ژل ؛ جوانسازي پوست با ليزر

بازدید : 574
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كاشت مو , كاشت موي طبيعي , كلينيك كاشت مو در تهران و ساير شهرهاي كشور , مركز كاشت مو , قيمت كاشت مو در تهران , هزينه كاشت مو طبيعي , تكنيك هاي و روش هاي كاشت مو , پزشك و متخصص كاشت مو : در اين بخش از ليزر لند قصد داريم هر آنچه در پيرامون كاشت مو , پيوند مو , انواع روش هاي كاشت مو طبيعي و … را در قالب مقالات كاشت مو و مطالب جديد در رابطه با عمل كاشت مو ارائه دهيم . سعي خواهيم كرد بهترين و جديدترين مقالات كاشت مو و پيوند مو را از وب سايت هاي معتبر خارجي و ايراني جمع آوري كنيم و به صورت كامل در اختيار شما كاربران عزيز ليزر لند قرار دهيم .

اميدواريم با ارائه نظرات مفيد و كاربردي شما كاربران عزيز بتوانيم در بهبود اطلاع رساني بهتر در زمينه كاشت مو گام هاي بلندتري برداريم تا تمامي افرادي كه قصد انجام عمل كاشت مو و يا پيوند مو را دارند با آگاهي كامل به آن اقدام نمايند.

مراحل پيوند و كاشت مو به روايت تصوير :




كاشت مو چيست؟

كاشت موي طبيعي موثرترين و قطعي ترين روش جهت درمان موهاي ريخته شده است. عمل پيوند مو يك عمل سرپايي محسوب مي شود كه با استفاده از بي حسي موضعي،پوست سر را بي حس ميكنند و بيمار در حين عمل هيچگونه دردي را حس نخواهد كرد و پس از اتمام عمل جهت جلوگيري از آلودگي يك پانسمان روي موضع عمل شده قرار ميگيرد.پس از مدتي فرد ميتواند اين پانسمان را از روي سر خود بردارد و سپس به كارهاي روزمره خود مشغول شود و همچنين ميتواند استحمام كند.

پس از كاشت مو در طي مدت ۳ هفته موها به مقدار كمي رشد ميكنند و اين رشد مو براي فرد قابل لمس است پس از اين مدت مو ها وارد مرحله استراحت يا ريزش ميشوند كه اين مرحله بطور تقريبي ۳ماه به طول مي انجامد در ابتداي ماه چهارم مو ها مجددا رشد خواهند كرد و ديگر خبري از ريزش مو نخواهد بود و مو ها به شكل دائم روي سر باقي خواهند ماند .لازم به ذكر است كه نتيجه عمل پيوند مو حدودا ۹۹ ماه پس از عمل مشخص ميگردد و در اين زمان تفاوت چهره قبل از كاشت و بعد از كاشت محسوس خواهد بود.گفتني است كه عمل پيوند مو هيچگونه عوارضي را در برنخواهد داشت و فقط همان ۲ هفته اول پس از كاشت نياز با مراقبت دارد تا موها يك دست و خوب رشد كنند.

تاريخچه كاشت مو

در مورد تاريخچه كاشت مو اطلاعاتي از قرن نوزدهم ميلادي در دست است كه مبدا اي براي عمل هاي كاشت مو بود،در آن زمان براي اولين بار تلاش شد تا عمل كاشت مو انجام پذيرد در اين عمل بافت پوست سر به همراه مو از قسمتي برداشته و به محل طاسي برده ميشد و در آنجا پيوند زده ميشد. در دهه ۳۰ ميلادي پزشكان ژاپني گام هاي بعدي را در مسير كاشت مو برداشتند و جراحان ازگرافت هاي كوچك و گرافت هاي فوليكولي مو براي درمان مناطق طاس شده و آسيب ديده در قمست مو ها و ابرو و مژه استفاده ميكردند.
اين جنگ جهاني بود كه تلاش متخصصان و پزشكان را در زمينه كاشت مو محدود تر كرد و كساني كه يافته اي را بدست مي آوردند آن را مخفي ميكردند.در اواخر دهه ۵۰ميلادي با پايان يافتن جنگ جهاني دوم ،عصر مدرن كاشت مو در غرب آغاز شد.

يك متخصص پوست آمريكايي به نام نرمن انريش با بكارگيري گرافت هاي آزاد بيماراني كه داراي الگوي طاسي مردانه بودند را مورد آزمايش قرار داد. قبل از آن تصور اغلب مردم اين بود كه موي كاشته شده در محل ديگر به اندازه موهاي منطقه اوليه رشد نخواهد كرد اما دكتر نرمن انريش به همگان نشان داد كه موي كاشته شده در منطقه كاشته شده به همان اندازه اي رشد ميكند كه در منطقه دهنده(محل اوليه مو)رشد ميكرد.

پس از او دكتر والتر پي انگر كه در رشته پوست تخصص داشت پارامتر هاي ناحيه مطمئن محل اوليه(دهنده) را تعريف كرد كه پارامتر هاي اين تعريف اساس برداشتن فوليكول مو به شكل نواري و روش FUE استفاده ميشد.تا بيست سال پس از دكتر والتر متخصصان بازهم دست از تلاش برنداشتند و روي گرافت هاي كوچك كار كردند اما نتايج حاصل داراي موفقيت كمي بود و گرافت هايي كه مورد استفاده قرار ميگرفت ۲ تا ۴ ميلي متر بود كه سر بيمار را به شكل عروسك در مياورد و درنتيجه پزشكان با اعتراض هاي بيماران مواجه ميشدند و كمتر كسي علاقه اي به كاشت موي طبيعي داشت .

در اواخر دهه ۸۰ميلادي دكتر بي ال ليمر با استفاده از ميكروسكوپ برجسته نما نوار هاي دهنده را به حالتي در آورد كه با ميكروگرافت ها نيز قابل استفاده بود و به تبع آن تكامل روش كاشت موي واحد فوليكولي آغاز گرديد و نتيجه آن بود كه شكل و شكاف گرافت ها كوچكتر شد. گرافت هاي كوچك اين اجازه را به پزشكان و متخصصان ميداد تا بتوانند گرافت هاي واحد فوليكولي با تعداد بيشتر در منطقه پيوند گيرنده قرار دهند.

در اوايل سال ۲۰۰۰ ميلادي متخصصان استفاده از تكنيكي به نام برش جانبي را آغاز نمودند در اين تكنيك جراح دو تا چهار گرافت فوليكولي را دنبال مي كند و اين امر باعث ميگردد تا موي كاشته شده بهتر در محل خود جاي گيرد و موي كاشته شده در منطقه طاس شده طبيعي تر به نظر بيايد. اگر چه اين روش داراي جنبه هاي منفي نيز مي باشد و اين برش هاي جانبي باعث از بين رفتن حالت رگ هاي بيشتر از برش ها مي شوند كه به صورت موازي شكاف سهمي (ساژيتال) زده ميشود،اما استفاده از روش ساژيتال موجب ميگردد تا مو ها و رگ هاي خوني كمتري برش بخورند.يكي از ويژگي هاي مثبت روش ساژيتال اين است كه آن ها به درون فرو ميروند و از برش متقاطع فوليگول ها جلوگيري ميشود و همين باعث ميگردد تا نيازي به تراشيدن موهاي منطقه پيوند گيرنده نباشد.

در روش برش جانبي برش ها به شكل حرف T ميباشد اما در روش ساژيتال برش هايي موازي با محل فعلي موها زده ميشود . استفاده از اين دو روش در بين متخصصان كاشت مو بسيار مورد بحث است و برخي از پزشكان از تركيب اين دو روش استفاده مي كنند.

در سال هاي اخير روش هاي انتقال مو از بانك مو به نواحي ريزش شده و ويژگي هاي طراحي خطوط رويش مو،روش هاي بي حسي و روش هاي برش و قرار دادن گرافت ها در منطقه اي كه بايد پيوند زده شود همچنين روش هاي آموزش و تربيت متخصصان در امور مختلف پيشرفت بسيار شگرفي داشته است.امروزه با استفاده از ميني گرفت و ميكرو گرفت و چينش ظريف آنها نتايج بسيار زيبايي بدست بدست آمده است.

روش هاي كاشت موي طبيعي

عموما كاشت موي طبيعي به روش هاي fit و fut و روش تركيبي در كلينيك هاي كاشت مو انجام ميپذيرد كه به بررسي هر يك از آنها خواهيم پرداخت

مقايسه دو روش كاشت موي FUT و FUE

كاشت مو به روش FUT (Follicualr Unit transplantation)


روش كاشت موي FUT يا فوليكولار يونيت يك روش سنتي در عمل هاي كاشت مو به حساب مي آيد.در اين روش يك نوار باريك از پوست پرپشت موي پشت سر يا اطراف سر برداشته ميشود و در پايان عمل منطقه اي كه مو برداشت شده به صورت خاصي بخيه زده ميشود و پس از طي مدت زماني ۲ هفته بخيه ها كشيده ميشوند.نوار باريكي كه از پشت سر برداشته شد به قطعات كوچكي به نام گرافت تقسيم ميشود و اين قطعات در جلوي سر كاشته ميشود.هر كدام از اين قطعات به طور توسط ۱الي ۴ تار مو را شامل ميشود.اين روش باعث ميشود تا موي كاشته شده طبيعي تر به نظر برسد .

كاشت مو به روش FIT

اين روش زماني به كار مي آيد كه متقاضي كاشت مو داراي بانك موي خوبي باشد،در اين روش ديگر نيازي به برش و بخيه زدن نميباشد و همچنين به بستري شدن نيز احتياجي نيست و با استفاده از بي حسي موضعي ميتوان فوليكول هاي مو را با ابزار خاصي از بانك مو برداشت و در محل طاس شده كاشت .در صورتيكه متقاضي داراي بانك مو مناسبي نباشد ميتوان از موهاي بدن فرد جهت پيوند استفاده نمود.در اين روش كه مو ها از پشت سر برداشته ميشود محل برداشت قابل ديدن نيست و موهاي كاشته شده داراي حالت بسيار طبيعي ميباشد و بيمار نيازي به گذراندن دوره نقاهت پس از كاشت مو ندارد.

قيمت و هزينه كاشت مو طبيعي چقدر است؟

هزينه كاشت مو را بر اساس تعداد گرافت هاي كاشته و همچنين مهارت پزشك متخصص ميتوان برآورد كرد.كسي كه براي پيوند مو به كلينيك كاشت مو مراجعه ميكند،انتظار اين را دارد كه با يك هزينه معقول كاشت موي با كيفيتي داشته باشد.البته توجه به اين نكته نيز مهم است كه ميزان هزينه اي كه براي كاشت مو انجام ميشود در برابر آن چيزي كه بيمار بدست مي آورد(منظور موي كاشته شده و ساير موضاعات مربوط به آن است) ناچيز است. بسياري از مردم جهت كاشت به كشور هاي هم جوار مراجعه ميكنند اما با پرداخت هزينه هاي بسيار زياد نتيجه دلخواه حاصل نميگردد و اين عمل را ميتوان در كلينيك هاي داخلي در ايران با هزينه كمتر و كيفيت بالاتر انجام داد.

هزينه كاشت مو به عوامل متعددي بستگي دارد كه از جمله آن ها جنس پوست،ميزان طاسي و…. ميباشد.

مراقبت از مو پس از كاشت موي طبيعي

  • پس از اتمام عمل كاشت مو شما بايد ۳الي ۵ روز به استراحت بپردازيد،اگر چه پس از عمل ميتوانيد كار هاي روزمره خود را دنبال كنيد اما براي حاصل شدن نتيجه مطلوب بهتر است چند روزي استراحت كنيد.
  • بهتر است قبل از عمل يك نفر همراه با خود داشته باشيد،درست است كه اين عمل نيازي به بيهوشي ندارد و به صورت سرپايي انجام ميشود اما حضور يك نفر همراه ميتواند مفيد واقع شود.
  • بهتر است تا چند روز محل عمل را به كسي نشان ندهيد شايد موهاي پيوند شده و خون خشك شده براي آنها خوشايند نباشد و باعث شود تا آنها نسبت به نتيجه عمل عجولانه قضاوت كنند و همچنين تاثير منفي در روحيه شما بگذارد.
  • در هنگام خواب از قرار گيري محل كاشته شده با بالشت اجتناب كنيد زيرا ممكن است باعث ريزش موهاي كاشته شده شود.
  • اگر حس كرديد مو ها بصورت غير عادي ريزش دارند با پزشك خود مشورت كنيد.
  • در روزهاي ابتدايي پس از كاشت مو بهتر است از شستن سر خودداري كنيد زيرا ممكن است باعث فوليكول هاي مو شود.
  • توصيه ميگردد از كلاه استفاده نشود زيرا باعث گرم شدن محل و عبور نكردن هوا ميشود و اين عاملي است براي كند كردن روند رشد موهاي كاشته شده.
  • در روز هاي اول پس از كاشت مو بهتر است در معرض نور مستقيم خورشيد قرار نگيريد اين مورد هم ميتواند به گرافت هاي مو آسيب وارد كند و روند رشد مو را كند كند.
  • سعي كنيد تا از عرق كردن سر جلوگيري كنيد زيرا باعث ايجاد عفونت در محل كاشت ميشود ،رعايت اين نكته براي افرادي كه در مناطق گرمسير زندگي ميكنند يا افرادي كه ورشكار هستند بسيار حائز اهميت است.
  • بعد از اينكه از پزشك اجازه شستشو را گرفتيد ميتوانيد جهت جلوگيري از تعريق و ايجاد عفونت مو ها را با صابون ملايم بشوييد.
  • بهتر است استرس را از خود دور كنيد و همينطور صبر داشته باشد.صبر و حوصله پس از كاشت مو بسيار مهم است .هرگز نگران اين نباشيد كه مبادا عمل جواب ندهد و سر شما به همان شكل باقي بماند .بايد به سر فرصت بدهيد تا خود را مرمت كند و درباره كاشت مو عجولانه قضاوت نكنيد

خدمات مرجع تخصصي كاشت مو در ايران و تهران | زولفينه

كاشت مو , ترميم مو , درمان ريزش مو , كاشت ابرو , كاشت مو طبيعي , كاشت مو به روش sut , كاشت مو به روش fit , كاشت مو به روش bht , هزينه كاشت مو , قيمت كاشت مو , كلينيك كاشت مو , مركز كاشت مو , مركز كاشت مو در تهران , كلينيك كاشت مو در تهران , كاشت مو به روش fut , كاشت مو به روش fug , كاشت مو به روش hrt , مقاله كاشت مو , مقالات كاشت مو , هزينه ترميم مو , قيمت ترميم مو

زولفينه مرجعي براي معرفي كلينك هاي كاشت مو در ايران و تهران مي باشد . از اين رو ارائه مقالات پيرامون درمان ريزش مو , كاشت مو و ترميم مو را در برنامه فعاليت هاي خود قرارداده است همچنين با گسترش وب سايت به معرفي داروها و شامپوهاي جلوگيري از ريزش مو و نيز و نيز معرفي گياهان دارويي و تغذيه مناسب در اين راستا مي توان از اهميت بالايي برخوردار باشد.

زولفينه

www.zolfineh.com


پيوند مو براي ريزش مو سكه اي

ريزش مو به صورت سكه اي اغلب در بين جوانان شايع است و باعث ميشود در روحيه آنها نيز موثر باشد.اين نوع ريزش مو به شكل سكه رخ ميدهد و در سنين مختلف ميتواند اتفاق بيفتد .اين نوع ريزش در بين خانم ها و آقايان ممكن است اتفاق بيفتد و فقط مختص به جنسيت خاصي نيست. ريز مو ميتواند در قسمت هاي ابرو، ريش ، موي سر و سبيل اتفاق بيفتد البته اين موارد به طور همزمان رخ نمي دهد.

در ادامه نكاتي را در اين باره متذكر ميشويم:

  • بر خلاف تصور عامه مردم در ريزش سكه اي فوليكول مو از بين نميرود و اين ريزش به صورت دائمي نخواهد بود و رويش مو مجددا انجام مي شود.
  • به طور معمولا اولين قسمتي كه در آن ريزش سكه اي رخ ميدهد در موهاي سر است.
  • به نظر مي آيد اين بيماري يك بيماري ژنتيكي است و امكان دارد اين بيماري بر روي ناخن ها نيز اثر بگذارد.
  • يكي از علت هاي اين بيماري ميتواند عفونت و وجود قارچ در محل ريزش باشد.
  • استرس ميتواند يكي ديگر از علل بوجود آمدن اين بيماري باشد.
  • بر اساس مشاهدات ميتوان گفت اين بيماري اغلب در دهه هاي دوم تا چهارم زندگي رخ ميدهد
  • در ۳۵ تا ۸۵ درصد موارد يك سال پس از ريزش مجددا رويش را شاهد خواهيم بود.

كاشت مو , كاشت موي طبيعي , كلينيك كاشت مو در تهران و ساير شهرهاي كشور , مركز كاشت مو , قيمت كاشت مو در تهران , هزينه كاشت مو طبيعي , تكنيك هاي و روش هاي كاشت مو , پزشك و متخصص كاشت مو : در اين بخش از ليزر لند قصد داريم هر آنچه در پيرامون كاشت مو , پيوند مو , انواع روش هاي كاشت مو طبيعي و … را در قالب مقالات كاشت مو و مطالب جديد در رابطه با عمل كاشت مو ارائه دهيم . سعي خواهيم كرد بهترين و جديدترين مقالات كاشت مو و پيوند مو را از وب سايت هاي معتبر خارجي و ايراني جمع آوري كنيم و به صورت كامل در اختيار شما كاربران عزيز ليزر لند قرار دهيم .

اميدواريم با ارائه نظرات مفيد و كاربردي شما كاربران عزيز بتوانيم در بهبود اطلاع رساني بهتر در زمينه كاشت مو گام هاي بلندتري برداريم تا تمامي افرادي كه قصد انجام عمل كاشت مو و يا پيوند مو را دارند با آگاهي كامل به آن اقدام نمايند.

مراحل پيوند و كاشت مو به روايت تصوير :




كاشت مو چيست؟

كاشت موي طبيعي موثرترين و قطعي ترين روش جهت درمان موهاي ريخته شده است. عمل پيوند مو يك عمل سرپايي محسوب مي شود كه با استفاده از بي حسي موضعي،پوست سر را بي حس ميكنند و بيمار در حين عمل هيچگونه دردي را حس نخواهد كرد و پس از اتمام عمل جهت جلوگيري از آلودگي يك پانسمان روي موضع عمل شده قرار ميگيرد.پس از مدتي فرد ميتواند اين پانسمان را از روي سر خود بردارد و سپس به كارهاي روزمره خود مشغول شود و همچنين ميتواند استحمام كند.

پس از كاشت مو در طي مدت ۳ هفته موها به مقدار كمي رشد ميكنند و اين رشد مو براي فرد قابل لمس است پس از اين مدت مو ها وارد مرحله استراحت يا ريزش ميشوند كه اين مرحله بطور تقريبي ۳ماه به طول مي انجامد در ابتداي ماه چهارم مو ها مجددا رشد خواهند كرد و ديگر خبري از ريزش مو نخواهد بود و مو ها به شكل دائم روي سر باقي خواهند ماند .لازم به ذكر است كه نتيجه عمل پيوند مو حدودا ۹۹ ماه پس از عمل مشخص ميگردد و در اين زمان تفاوت چهره قبل از كاشت و بعد از كاشت محسوس خواهد بود.گفتني است كه عمل پيوند مو هيچگونه عوارضي را در برنخواهد داشت و فقط همان ۲ هفته اول پس از كاشت نياز با مراقبت دارد تا موها يك دست و خوب رشد كنند.

تاريخچه كاشت مو

در مورد تاريخچه كاشت مو اطلاعاتي از قرن نوزدهم ميلادي در دست است كه مبدا اي براي عمل هاي كاشت مو بود،در آن زمان براي اولين بار تلاش شد تا عمل كاشت مو انجام پذيرد در اين عمل بافت پوست سر به همراه مو از قسمتي برداشته و به محل طاسي برده ميشد و در آنجا پيوند زده ميشد. در دهه ۳۰ ميلادي پزشكان ژاپني گام هاي بعدي را در مسير كاشت مو برداشتند و جراحان ازگرافت هاي كوچك و گرافت هاي فوليكولي مو براي درمان مناطق طاس شده و آسيب ديده در قمست مو ها و ابرو و مژه استفاده ميكردند.
اين جنگ جهاني بود كه تلاش متخصصان و پزشكان را در زمينه كاشت مو محدود تر كرد و كساني كه يافته اي را بدست مي آوردند آن را مخفي ميكردند.در اواخر دهه ۵۰ميلادي با پايان يافتن جنگ جهاني دوم ،عصر مدرن كاشت مو در غرب آغاز شد.

يك متخصص پوست آمريكايي به نام نرمن انريش با بكارگيري گرافت هاي آزاد بيماراني كه داراي الگوي طاسي مردانه بودند را مورد آزمايش قرار داد. قبل از آن تصور اغلب مردم اين بود كه موي كاشته شده در محل ديگر به اندازه موهاي منطقه اوليه رشد نخواهد كرد اما دكتر نرمن انريش به همگان نشان داد كه موي كاشته شده در منطقه كاشته شده به همان اندازه اي رشد ميكند كه در منطقه دهنده(محل اوليه مو)رشد ميكرد.

پس از او دكتر والتر پي انگر كه در رشته پوست تخصص داشت پارامتر هاي ناحيه مطمئن محل اوليه(دهنده) را تعريف كرد كه پارامتر هاي اين تعريف اساس برداشتن فوليكول مو به شكل نواري و روش FUE استفاده ميشد.تا بيست سال پس از دكتر والتر متخصصان بازهم دست از تلاش برنداشتند و روي گرافت هاي كوچك كار كردند اما نتايج حاصل داراي موفقيت كمي بود و گرافت هايي كه مورد استفاده قرار ميگرفت ۲ تا ۴ ميلي متر بود كه سر بيمار را به شكل عروسك در مياورد و درنتيجه پزشكان با اعتراض هاي بيماران مواجه ميشدند و كمتر كسي علاقه اي به كاشت موي طبيعي داشت .

در اواخر دهه ۸۰ميلادي دكتر بي ال ليمر با استفاده از ميكروسكوپ برجسته نما نوار هاي دهنده را به حالتي در آورد كه با ميكروگرافت ها نيز قابل استفاده بود و به تبع آن تكامل روش كاشت موي واحد فوليكولي آغاز گرديد و نتيجه آن بود كه شكل و شكاف گرافت ها كوچكتر شد. گرافت هاي كوچك اين اجازه را به پزشكان و متخصصان ميداد تا بتوانند گرافت هاي واحد فوليكولي با تعداد بيشتر در منطقه پيوند گيرنده قرار دهند.

در اوايل سال ۲۰۰۰ ميلادي متخصصان استفاده از تكنيكي به نام برش جانبي را آغاز نمودند در اين تكنيك جراح دو تا چهار گرافت فوليكولي را دنبال مي كند و اين امر باعث ميگردد تا موي كاشته شده بهتر در محل خود جاي گيرد و موي كاشته شده در منطقه طاس شده طبيعي تر به نظر بيايد. اگر چه اين روش داراي جنبه هاي منفي نيز مي باشد و اين برش هاي جانبي باعث از بين رفتن حالت رگ هاي بيشتر از برش ها مي شوند كه به صورت موازي شكاف سهمي (ساژيتال) زده ميشود،اما استفاده از روش ساژيتال موجب ميگردد تا مو ها و رگ هاي خوني كمتري برش بخورند.يكي از ويژگي هاي مثبت روش ساژيتال اين است كه آن ها به درون فرو ميروند و از برش متقاطع فوليگول ها جلوگيري ميشود و همين باعث ميگردد تا نيازي به تراشيدن موهاي منطقه پيوند گيرنده نباشد.

در روش برش جانبي برش ها به شكل حرف T ميباشد اما در روش ساژيتال برش هايي موازي با محل فعلي موها زده ميشود . استفاده از اين دو روش در بين متخصصان كاشت مو بسيار مورد بحث است و برخي از پزشكان از تركيب اين دو روش استفاده مي كنند.

در سال هاي اخير روش هاي انتقال مو از بانك مو به نواحي ريزش شده و ويژگي هاي طراحي خطوط رويش مو،روش هاي بي حسي و روش هاي برش و قرار دادن گرافت ها در منطقه اي كه بايد پيوند زده شود همچنين روش هاي آموزش و تربيت متخصصان در امور مختلف پيشرفت بسيار شگرفي داشته است.امروزه با استفاده از ميني گرفت و ميكرو گرفت و چينش ظريف آنها نتايج بسيار زيبايي بدست بدست آمده است.

روش هاي كاشت موي طبيعي

عموما كاشت موي طبيعي به روش هاي fit و fut و روش تركيبي در كلينيك هاي كاشت مو انجام ميپذيرد كه به بررسي هر يك از آنها خواهيم پرداخت

مقايسه دو روش كاشت موي FUT و FUE

كاشت مو به روش FUT (Follicualr Unit transplantation)


روش كاشت موي FUT يا فوليكولار يونيت يك روش سنتي در عمل هاي كاشت مو به حساب مي آيد.در اين روش يك نوار باريك از پوست پرپشت موي پشت سر يا اطراف سر برداشته ميشود و در پايان عمل منطقه اي كه مو برداشت شده به صورت خاصي بخيه زده ميشود و پس از طي مدت زماني ۲ هفته بخيه ها كشيده ميشوند.نوار باريكي كه از پشت سر برداشته شد به قطعات كوچكي به نام گرافت تقسيم ميشود و اين قطعات در جلوي سر كاشته ميشود.هر كدام از اين قطعات به طور توسط ۱الي ۴ تار مو را شامل ميشود.اين روش باعث ميشود تا موي كاشته شده طبيعي تر به نظر برسد .

كاشت مو به روش FIT

اين روش زماني به كار مي آيد كه متقاضي كاشت مو داراي بانك موي خوبي باشد،در اين روش ديگر نيازي به برش و بخيه زدن نميباشد و همچنين به بستري شدن نيز احتياجي نيست و با استفاده از بي حسي موضعي ميتوان فوليكول هاي مو را با ابزار خاصي از بانك مو برداشت و در محل طاس شده كاشت .در صورتيكه متقاضي داراي بانك مو مناسبي نباشد ميتوان از موهاي بدن فرد جهت پيوند استفاده نمود.در اين روش كه مو ها از پشت سر برداشته ميشود محل برداشت قابل ديدن نيست و موهاي كاشته شده داراي حالت بسيار طبيعي ميباشد و بيمار نيازي به گذراندن دوره نقاهت پس از كاشت مو ندارد.

قيمت و هزينه كاشت مو طبيعي چقدر است؟

هزينه كاشت مو را بر اساس تعداد گرافت هاي كاشته و همچنين مهارت پزشك متخصص ميتوان برآورد كرد.كسي كه براي پيوند مو به كلينيك كاشت مو مراجعه ميكند،انتظار اين را دارد كه با يك هزينه معقول كاشت موي با كيفيتي داشته باشد.البته توجه به اين نكته نيز مهم است كه ميزان هزينه اي كه براي كاشت مو انجام ميشود در برابر آن چيزي كه بيمار بدست مي آورد(منظور موي كاشته شده و ساير موضاعات مربوط به آن است) ناچيز است. بسياري از مردم جهت كاشت به كشور هاي هم جوار مراجعه ميكنند اما با پرداخت هزينه هاي بسيار زياد نتيجه دلخواه حاصل نميگردد و اين عمل را ميتوان در كلينيك هاي داخلي در ايران با هزينه كمتر و كيفيت بالاتر انجام داد.

هزينه كاشت مو به عوامل متعددي بستگي دارد كه از جمله آن ها جنس پوست،ميزان طاسي و…. ميباشد.

مراقبت از مو پس از كاشت موي طبيعي

  • پس از اتمام عمل كاشت مو شما بايد ۳الي ۵ روز به استراحت بپردازيد،اگر چه پس از عمل ميتوانيد كار هاي روزمره خود را دنبال كنيد اما براي حاصل شدن نتيجه مطلوب بهتر است چند روزي استراحت كنيد.
  • بهتر است قبل از عمل يك نفر همراه با خود داشته باشيد،درست است كه اين عمل نيازي به بيهوشي ندارد و به صورت سرپايي انجام ميشود اما حضور يك نفر همراه ميتواند مفيد واقع شود.
  • بهتر است تا چند روز محل عمل را به كسي نشان ندهيد شايد موهاي پيوند شده و خون خشك شده براي آنها خوشايند نباشد و باعث شود تا آنها نسبت به نتيجه عمل عجولانه قضاوت كنند و همچنين تاثير منفي در روحيه شما بگذارد.
  • در هنگام خواب از قرار گيري محل كاشته شده با بالشت اجتناب كنيد زيرا ممكن است باعث ريزش موهاي كاشته شده شود.
  • اگر حس كرديد مو ها بصورت غير عادي ريزش دارند با پزشك خود مشورت كنيد.
  • در روزهاي ابتدايي پس از كاشت مو بهتر است از شستن سر خودداري كنيد زيرا ممكن است باعث فوليكول هاي مو شود.
  • توصيه ميگردد از كلاه استفاده نشود زيرا باعث گرم شدن محل و عبور نكردن هوا ميشود و اين عاملي است براي كند كردن روند رشد موهاي كاشته شده.
  • در روز هاي اول پس از كاشت مو بهتر است در معرض نور مستقيم خورشيد قرار نگيريد اين مورد هم ميتواند به گرافت هاي مو آسيب وارد كند و روند رشد مو را كند كند.
  • سعي كنيد تا از عرق كردن سر جلوگيري كنيد زيرا باعث ايجاد عفونت در محل كاشت ميشود ،رعايت اين نكته براي افرادي كه در مناطق گرمسير زندگي ميكنند يا افرادي كه ورشكار هستند بسيار حائز اهميت است.
  • بعد از اينكه از پزشك اجازه شستشو را گرفتيد ميتوانيد جهت جلوگيري از تعريق و ايجاد عفونت مو ها را با صابون ملايم بشوييد.
  • بهتر است استرس را از خود دور كنيد و همينطور صبر داشته باشد.صبر و حوصله پس از كاشت مو بسيار مهم است .هرگز نگران اين نباشيد كه مبادا عمل جواب ندهد و سر شما به همان شكل باقي بماند .بايد به سر فرصت بدهيد تا خود را مرمت كند و درباره كاشت مو عجولانه قضاوت نكنيد

خدمات مرجع تخصصي كاشت مو در ايران و تهران | زولفينه

كاشت مو , ترميم مو , درمان ريزش مو , كاشت ابرو , كاشت مو طبيعي , كاشت مو به روش sut , كاشت مو به روش fit , كاشت مو به روش bht , هزينه كاشت مو , قيمت كاشت مو , كلينيك كاشت مو , مركز كاشت مو , مركز كاشت مو در تهران , كلينيك كاشت مو در تهران , كاشت مو به روش fut , كاشت مو به روش fug , كاشت مو به روش hrt , مقاله كاشت مو , مقالات كاشت مو , هزينه ترميم مو , قيمت ترميم مو

زولفينه مرجعي براي معرفي كلينك هاي كاشت مو در ايران و تهران مي باشد . از اين رو ارائه مقالات پيرامون درمان ريزش مو , كاشت مو و ترميم مو را در برنامه فعاليت هاي خود قرارداده است همچنين با گسترش وب سايت به معرفي داروها و شامپوهاي جلوگيري از ريزش مو و نيز و نيز معرفي گياهان دارويي و تغذيه مناسب در اين راستا مي توان از اهميت بالايي برخوردار باشد.

زولفينه

www.zolfineh.com


پيوند مو براي ريزش مو سكه اي

ريزش مو به صورت سكه اي اغلب در بين جوانان شايع است و باعث ميشود در روحيه آنها نيز موثر باشد.اين نوع ريزش مو به شكل سكه رخ ميدهد و در سنين مختلف ميتواند اتفاق بيفتد .اين نوع ريزش در بين خانم ها و آقايان ممكن است اتفاق بيفتد و فقط مختص به جنسيت خاصي نيست. ريز مو ميتواند در قسمت هاي ابرو، ريش ، موي سر و سبيل اتفاق بيفتد البته اين موارد به طور همزمان رخ نمي دهد.

در ادامه نكاتي را در اين باره متذكر ميشويم:

  • بر خلاف تصور عامه مردم در ريزش سكه اي فوليكول مو از بين نميرود و اين ريزش به صورت دائمي نخواهد بود و رويش مو مجددا انجام مي شود.
  • به طور معمولا اولين قسمتي كه در آن ريزش سكه اي رخ ميدهد در موهاي سر است.
  • به نظر مي آيد اين بيماري يك بيماري ژنتيكي است و امكان دارد اين بيماري بر روي ناخن ها نيز اثر بگذارد.
  • يكي از علت هاي اين بيماري ميتواند عفونت و وجود قارچ در محل ريزش باشد.
  • استرس ميتواند يكي ديگر از علل بوجود آمدن اين بيماري باشد.
  • بر اساس مشاهدات ميتوان گفت اين بيماري اغلب در دهه هاي دوم تا چهارم زندگي رخ ميدهد
  • در ۳۵ تا ۸۵ درصد موارد يك سال پس از ريزش مجددا رويش را شاهد خواهيم بود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 74

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 746
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 274
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 227
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 846
  • بازدید ماه : 1774
  • بازدید سال : 12108
  • بازدید کلی : 2508703
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه