loading...

كلينيك ليزر موهاي زائد و جوانسازي پوست

كلينيك تخصصي ليزر مو , تزريق بوتاكس و تزريق ژل ؛ جوانسازي پوست با ليزر

بازدید : 602
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

۱۴ مواد غذايي براي مقابله با چربي شكم : چاقي شكم و تجمع چربي در ناحيه پايين تنه يكي از بدترين نوع چاقي است كه فرد به ان دچار مي شود و معمولا عوامل متعددي مثل افزايش سن، سوخت و ساز نامناسب يا ژنتيك در جمع شدن و به وجود آمدن اين چربي ها دخالت دارند؛ و از ان جايي كه اين چربي ها علاوه بر اينكه باعث نازيبايي و نامتناسب بودن اندام مي شود بلكه باعث بروز مشكلاتي نيز در سلامتي افراد مي شود؛ زيرا همان طور كه مي دانيم هر چه ميزان چربي هاي شكمي فرد كمتر باشد، خطر ابتلا او به بيماري هايي از جمله بيماري قلبي، سكته، ديابت و برخي از سرطان ها كاهش پيدا مي كند.

مواد غذايي براي مقابله با چربي شكم

امروزه با داشتن برنامه غذايي صحيح مي توان بدن را از ابتلا شدن به اين امراض در امان نگه داشت. موادغذايي مصرفي بايد طبيعي و سرشار از موادمغذي، كربوهيدرات هاي سالم و چربي هاي مفيد باشد تا بدن بتواند به درستي از آنها استفاده كند و چربي هاي شكم را از بين ببرد همان طور كه قبلا هم گفتيم محققان امروزه بر اين باورند كه براي آب كردن چربي شكم سالم ترين راه استفاده از پروتئين و فيبر و مواد مغذي ديگر و به ويژه خوراكي هاي طبيعي است. در واقع ۳ قانون براي رفع چربي هاي شكم با استفاده از اين منابع طبيعي وجود دارد كه شما با رعايت اين ۳ مورد كمك مي‌كنيد تا با كاهش نفخ، افزايش سوخت و ساز و رساندن مواد مغذي مهم به بدن‌تان به كاهش وزن و چربي سوزي ناحيه شكم و پهلويتان كمك مي‌كنيد.

  • بهتر است از پروتئين ها و مواد مغذي ديگر در وعده هاي غذايي خودتان استفاده كنيد.
  • براي ميان وعده بهتر است تا از يك پروتئين كوچك غافل نشويد.
  • بهتر است تا وعده هاي غذايي خودتان را با اين خوراكي هاي طبيعي متنوع كنيد و كربوهيدرات ها و چربي هاي سالم را در برنامه خودتان داشته باشيد.

ما براي شما اين ۱۴ ماده غذايي مهم را كه در فهرست بهترين منابع فيبر و پروتئين قرار دارند را به طور كامل بيان مي كنيم :

  • بادام و ساير مغزها
  • حبوبات، به ويژه لوبيا
  • سبزيجات سبز برگ به ويژه اسفناج
  • محصولات لبني بدون چربي
  • اوتميل يا جوي دو سر پرك
  • تخم مرغ
  • گوشت بدون چربي (بوقلمون)
  • كره بادام زميني
  • روغن زيتون
  • غلات كامل
  • مكمل پودر پروتئين
  • بلوبري، تمشك و ساير ميوه هاي خانواده توت ها
  • دانه چيا
  • شكلات تلخ

بادام و ساير مغزها

از ان جايي كه مغزها غني از فيبر و پروتئين هستند و از آن جايي كه اين ۲ ماده براي كاهش وزن مناسب است استفاده از اين مغزها باعث چربي سوزي و لاغري مي شود

قدرت فوق العاده در : اگر به عنوان ميان وعد سبك انتخاب شود اين بهترين انتخاب است زيرا باعث كم شدن اشتها مي شود و ميل به خوردن را كم مي كند و بافت هاي عضله را در بدن بيشتر مي كند همان عضله سازي را انجام مي دهد.

مبارزه عليه : با داشتن مواد معدني و املاح بالا و برخورداري از انواع پروتئين و ويتامين با بيماري هاي قلبي و انواع سرطان ها و فشار خون بالا و از تحليل رفتن عضلات بدن جلوگيري مي كند و مهم ترين كار از چاقي پيشگيري مي كند

حبوبات به ويژه لوبيا

همان طور كه مي دانيم حبوبات غني از فيبر هستند و مصرف حبوبات به ‌دليل دارا بودن فيبر زياد، باعث مي شودتا حجم زيادي از معده پُر شود و اين احساس سيري به كاهش وزن فرد كمك مي‌ كند و موجب مي ‌شود تا ما در غذا خوردن كمي كمتر بخوريم. حبوبات به خاطر دارا بودن اين مواد معدني با ارزش و به خاطر غني از پروتئين، فيبر و مواد معدني به ويژه منيزيوم به عنوان بهترين خوراكي مورد استفاده بايد قرار بگيرد حبوبات تنها چيزي را كه در خود ندارد وجود چربيدر آن است، بهتر است بدانيد كه يك فنجان لوبيا قرمز، عدس يا نخود پخته شامل ۱۴ گرم پروتئين خالص است. حبوبات براي افرادي كه ديابت دارند هم بسيار مفيد است زيرا فيبر موجود در حبوبات، باعث پايين آمدن قند خون در افراد ديابتي مي ‌شود.

قدرت فوق العاده در : ساخت عضله، كاهش وزن و تسريع در چربي سوزي و مهم ترين قدرت بهبود بخشيدن به دستگاه گوارش است.

مبارزه عليه : اضافه وزن و چاقي، بيماري هاي دستگاه گوارش، سرطان روده بزرگ، بيماري قلبي و فشار خون بالا

سبزيجات سبز برگ به ويژه اسفناج

سبزيجات بهترين ماده غذايي در رژيم هاي لاغري هستند و بايد خوراكي هاي چربي سوز را به صورت منظم در برنامه غذايي خود گنجانده و روزانه ميل كرد تا اثر بخشي آن ها را ديد. همه سبزي ها داراي خواص فوق العاده هستند ولي در اين ميان اسفناج با دارا بودن اسيدفوليك، پتاسيم، روي، فسفر، كلسيم، سلنيم، منيزيم، منگنز، مس و فيبر غذايي و سرشار از اهن به عنوان يكي از بهترين سبزي هاي مورد نياز است؛ و از ان جايي كه وجود آهن براي حمل و انتقال اكسيژن به عضلات ضروري است و عضلات براي سوزاندن چربي به اكسيژن نياز دارند مصرف اسفناج حتما توصيه مي شود در مصرف اسفناج توصيه بيشتر متخصصان تغذيه اين مورد است كه حتما سعي كنيد از اسفناج ارگانيك استفاده كنيد چون سريع تر عمل مي‌كند وخيلي سالم است؛ زيرا اسفناج معمولي ممكن است داراي مواد شيميايي فراواني باشد.

قدرت فوق العاده در : نقش فوق العاده اي در جوان سازي پوست و از بين برنده ي تمام مولكول هاي كه باعث پير شدن سلول ها مي شوند و باعث مي شود تا فعاليت راديكال هاي ازاد در بدن شخص خنثي شود.

مبارزه عليه: بيماري هاي قلبي و انواع سرطان ها و پيشگيري از سكته هاي مغزي و قلبي و اضافه وزن و شايع ترين بيماري كه زنان امروزه به آن دچار مي شوند پوكي استخوان

محصولات لبني (شير، ماست و پنير كم چرب يا بدون چربي)

بهترين چاشني براي ما استفاده از ماست است از آن جايي كه لبنيات كم‌چرب سرشار از كلسيم و ويتامين هستند و به عضله‌سازي و كاهش چربي كمك زيادي مي‌كنند؛ و به گفته‌ي بيشتر متخصصان تغذيه و بيشتر محققان محصولات لبني شير، ماست و پنير كم‌چرب، بهترين خوراكي‌ هاي چربي سوز هستند؛ و استفاده‌ي روزانه از اين مواد غذايي باعث سوخت‌و‌ساز بهتر و اين سوخت و ساز سبب مي‌شود تا كاهش وزن دربدن فرد اتفاق بيفتد. امروزه بيشتر افراد به دليل رژيم غذايي هاي نادرست، غذاهاي نامناسب، محصولات غذايي غير‌‌‌‌‌‌‌‌ارگانيك و مصرف نوشابه‌هاي گازدار، در حال افزايش وزن هستند و اين افزايش وزن يعني، افزايش توده چربي در بدن است. با مصرف لبنيات كم چرب مي توان جلوي بسياري از افزايش وزن ها را گرفت.

قدرت فوق العاده در : تناسب اندام و مقاوم كردن استخوان در برابر پوكي استخوان و كاهش وزن مناسب.

مبارزه عليه : پوكي استخوان و درد هاي مفصلي، عليه انواع بيماري هاي قلبي و عروقي انواع سرطان ها و اضافه وزن و فشار خون بالا

اوتميل يا جوي دو سر پرك

همان طور كه مي دانيم سبوس ها نقش بزرگي در لاغري دارند و اين ماده‌ي غذايي هم مثل ساير سبوس ها به لاغري كمك مي‌كند، اوتميل ضد ديابت است و كلسترول خون راتا حد زيادي پايين مي‌آورد. مي دانيد كه فيبر نقش زيادي را در لاغري ايجاد مي كند و از آن جايي كه جو دوسر سرشار از فيبرهاي محلول در آب و فيبر پكتين است ابا مصرف آن در طول روز احساس گرسنگس نمي كنيد زيرا گر در طول صرف غذا از اين ماده‌ي غذايي ميل كنيد و آب كافي بنوشيد فيبرهاي موجود در آن داخل معده حجيم شده و به سرعت احساس سيري ايجاد مي‌كنند.

قدرت فوق العاده در : سطح انرژي را دربدن فرد بالا ميبرد، كلسترول را كم مي كند و در صورت مصرف منظم قند خون را كنترل مي كند.

مبارزه عليه : قندخون بالا، افزايش وزن وچاقي، بيماري هاي قلبي و عروقي و انواع سرطان هاي دستگاه گوارش.

تخم مرغ

اين تخم جادويي منبع پروتئين است وبراي وعده صبحانه بسيارعالي است زيرا مصرف آن باعث مي‌شود كه صبح پرانرژي را شروع كنيد همان طور كه گفتيم تخم‌مرغ، منبع بسيار خوبي از پروتئين است كه اين براي سوزاندن چربي و كالري بسيار مفيد است؛ زيرا بدن ما براي تجزيه‌ي مواد غذاييِ پروتئيني، بيش از مواد غذاييِ ديگر انرژي مصرف مي‌كند. پروتئين به جز سوزاندن چربي، نقش بزرگي در عضله‌سازي هم دارد. سفيده تخم براي اينكه كالري كمتري نسبت به زرده دارد و همچنين منبع خوبي از سديم و پتاسيم است مي‌توانيد با مصرف تخم‌مرغ در صبحانه، روزتان را با سلامتي آغاز كنيد.

قدرت فوق العاده در : عضله سازي و چربي سوزي و كالري سوزي

مبارزه عليه : اضافه وزن و چاقي

گوشت بدون چربي به ويژه بوقلمون: مي دانيم كه گوشت منبع پروتئين است توجه داشته باشيد كه حتما اين گوشت هاي كه مصرف مي كنيد بدون چربي باشد؛ زيرا گوشتي كه به طور كلي و روزانه مصرف مي‌كنيد بر وزن ما تاثير مي‌گذارد پس براي كاهش وزن بهترين گوشت بدون چربي موجود، گوشت مرغ يا بوقلمون است اين گوشت معمولا براي افرادي كه در حال رژيم هستند، منبع انرژي و در عين حال بهترين خوراكي‌ چربي سوز است چون كه اين نوع گوشت براي تمام ضعف‌هاي جسمي فرد بسيار خوب است چون كه در اين گوشت منبع خوبي از پروتئين بدون چربي وجود دارد.

براي افرادي كه رژيم غذايي بدون كربوهيدرات يا كم‌كربوهيدارت دارند بايد از گوشت سينه‌ي بوقلمون مصرف كنند. معمولا به جز قسمت پا، گوشت قسمت سينه بوقلمون از كالري كمتري برخوردار است. چون كه چربي كمتري در اين قسمت وجود دارد.

قدرت فوق العاده در : تقويت سيستم ايمني بدن و ساخت عضله

مبارزه عليه : اضافه وزن و بيماري هاي مختلف

كره بادام زميني

بسياري از ما اين تصور را درباره كره بادام زميني داريم كه شايد مصرف اين كره مضر باشد اما بهتر است بدانيم كه كره‌ي بادام زميني حاوي مواد غذايي ويژه‌اي و سالمي است كه چربي‌هاي غذايي بسيار مفيدي را دارد؛ و اين چربي‌هاي مفيد براي از بين بردن چربي هاي نقاط بدن و اضافي كمك مي‌كنند و باعث كاهش وزن مي شود؛ و از ان جايي كه اين كره، طعم و مزه‌ي بسيار خوب وعالي دارد وموجب مي شود تا اشتهاي شما كم شود و موجب مي‌شود تا شما ديگر ميل به خوردن چيزاضافه اي نداشته باشيد. توصيه بيشتر متخصصين تغذيه، درباره استفاده از كره‌ي بادام زميني در طول رژيم‌هاي غذايي اين است كه با مصرف اين كره به كاهش بخشي از چربي خودتان كمك مي كنيد.

قدرت فوق العاده در : چربي سوزي، ساخت عضله و افزايش سطح تستوسترون

مبارزه عليه : اضافه وزن و چاقي، تحليل رفتن عضلات، بيماري هاي قلبي شايع و چين وچروك

روغن زيتون

استفاده از روغن زيتون از ديرباز توصيه شده است و امروزه اين روغن جادويي به عنوان يكي از مهم ترين و ضروري ترين نيازهاي فرد است همان طور كه گفتيم روغن زيتون از بهترين خوراكي‌ هاي چربي سوز بوده و به كاهش وزن كمك مي‌كند روغن زيتون، باعث مي شود تا رژيم غذايي شما متعادل شود و موجب مي‌شود تا وزن اضافي خود تان را تا حد بالايي كم كنيد. براي اينكه از اثرات اين روغن استفاده كنيد بهتر است تا مقداري روغن زيتون بر روي سالاد مورد علاقه‌تان بپاشيدو يا در پخت و پز تان گوشت را در چند قاشق روغن زيتون سرخ كنيد با روغن زيتون، سس سالاد تان را كم كالري و خوشمزه كنيد.

قدرت فوق العاده در : كاهش كلسترول و موجب تقويت دستگاه ايمني

مبارزه عليه : اضافه وزن، انواع بيماري هاي قلبي و عروقي، فشار خون بالا

غلات كامل

بهترين غلاتي كه بايد روزانه مصرف شود استفاده از غلات سبوس دار است؛ زيرا كه خوردن غلات سبوس دار به خاطر دارا بودن فيبر بالا مزاياي بالايي براي فرد دارد كه مهم ترين مزاياي آن كنترل قند خون و حساسيت به انسولين است. در مصرف نان ها بايد توجه كنيد كه نان تهيه شده از آرد سفيد كاملا فرآوري شده، كالري بالايي دارد و بنابراين اين نان فوايد بسيار كمي را دارد. در حالي كه نان تهيه شده از گندم كامل، كالري كمي داشته و سرشار از اجزايي اساسي مانند منيزيم، آهن، مس، منگنز و اسيد پانتوتنيك است. نان هاي سبوس دار موجب توليد انرژي و تقويت دستگاه گوارش و بهبود عملكرد ان مي شوند.

مكمل پودر پروتئين

بيشتر متخصصان تغديه و بدنسازي به كساني كه براي عضله سازي و كاهش وزن مراجعه مي كنند اين مكمل را پيشنهاد مي كنند. مكمل وي براي افزايش سطح انرژي و متابوليسم بدن مفيد است، بهتر است تا هر روز مقداري پروتئين وي به وعده‌هاي غذايي و ميان‌ وعده‌هاي خودتان اضافه كنيد. از آن جايي كه اين مكمل‌ها، با تحريكِ كردن سيستم عصبي بدن، باعث افزايش سطح سوخت‌وساز آن مي‌شود. براي همين بيشتر جوانان براي كاهش وزن و يا افزايش نيرو از اين محصولات ترموژنيك در تغذيه روزانه خودشان استفاده مي‌كنند. مزاياي ديگري كه اين محصول دارد مثل كاهش چربي كه يكي ازمهم ترين فوايد ترموژنيك‌ها است و باعث افزايش گرمازايي (توليد حرارت) در بدن، سركوب اشتها و افزايش انرژي مي شود. اگر بخواهيم خيلي راحت تر بگوييم يعني بعد از خوردن اين محصول، بدن تان بيشترين كالري‌سوزي ممكن را انجام مي دهد. لاغري يكي ديگر از فوايدي كه اين پودرهاي پروتئيني است چون كه مكمل وي و پروتئين‌هاي ديگر براي مدت طولاني‌تري شما را سير نگه داشته و باعث مي‌شوند كمتر ريزه‌خوري كنيد؛ و به اين ترتيب شما كاهش وزن پيدا مي كنيد.

قدرت فوق العاده در : از بين بردن چربي هاي انباشت شده در بدن، عضله سازي

مبارزه عليه : اضافه وزن و تحليل عضلات

بلوبري، تمشك و ساير ميوه هاي خانواده توت

بلوبري يا تمشك آبي يكي از ميوه هاي خوشمزه در كنار ساير ميوه هاي خانواده توت ها است؛ زيرا بلوبري علاوه براين كه خوش‌طعم است، فوايد بسياري هم براي سلامتي دارد. مهم ترين مزيت اين ميوه ريز نقش و مفيد اين مسئله است كه اين ميوه به كاهش وزن كمك مي كند و چربي موجود در بدن را مي‌سوزاند. درباره املاح و ويتامين هاي سرشار اين ميوه بايد گفت كه اين ميوه‌ي زيبا پر از آنتي‌اكسيدان‌هاي رنگارنگ است. منبع عالي از منيزيم و انواع ويتامين ها است و از فيبر برخوردار است. درباره وجود منيزيم بايد گفت كه منيزيم به سم‌زدايي بدن كمك مي كند و چربي بد موجود در بدن را از بين مي‌برد. به حفظ سيستم ايمني بدن كمك كرده و موجب سوزاندن چربي و قند اضافه مي‌شود.

قدرت فوق العاده در : از بين بردن چربي ها، محافظت از قلب، بهبود تعادل و هماهنگ بودن بدن و افزايش قوه بينايي

مبارزه عليه : اضافه وزن، بيماري هاي قلبي و انواع سرطان ها

دانه چيا

شايد از شنيدن نام دانه متعجب شويدولي بهتر است بدانيد كه تخم شربتي در ساير كشورها و فرهنگ‌ها به نام دانه چيا شناخته شده است. درباره خاصيت بيشمار اين دانه ارزشمند يايد گفت كه تخم شربتي يكي از دانه‌هاي گياهي سرشار از فيبر و انواع ويتامين‌ها و مواد معدني از جمله، پروتئين، چربي، كلسيم، منگنز، منيزيم، فسفر، پتاسيم و يك ماده خوراكي حاوي مقادير بسيار بالاي آنتي اكسيدان و مواد ضد التهابي است؛ و از آن جايي كه پروتئين موجود در اين دانه مي‌تواند مثل يك مكمل مورد استفاده قرار گيرد. باعث احساس سيري و كم شدن اشتهاي فرد مي شود و دقيقا مثل يك داروي تقويتي به عملكرد بهتر معده و روده كمك مي كند. اين دانه هاي كوچك به خاطر كالري كمي كه دارند براي فرد مضر نمي باشد و حتي مصرف منظم اين دانه ديابت را در مبتلايان مهار مي كند.

قدردت فوق العاده در : كلسيم فوق العاده بالا، فيبر بسيار بالا، غني از اسيد هاي چرب امگا ۳ و از بين بردن چربي

مبارزه عليه : افزايش وزن و مشكلات استخوان مثل پوكي استخوان

شكلات تلخ

يكي از محبوب ترين مواد خوراكي كه در جهان مورد استقبال همه سن ها است شكلات است. مي دانيم كه در تهيه شكلات تلخ ماده اصلي تشكيل‌دهنده شكلات كاكائوو است؛ و طبق تحقيقات انجام شده درباره مصرف كاكائو محققان براين باور رسيده اند كه مصرف كاكائوو مي‌تواند احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي را كاهش دهد و ميزان سوخت‌وساز بدن را افزايش دهد. پس پيشنهاد ما براي شما قرار دادن مقداري شكلات تلخ در سبد غذايي هفتگي براي رسيدن به تغذيه‌اي سالم مفيد است كه انتخاب بسيار مناسبي نيز مي باشد. در اينجا منظور از شكلات تلخ، شكلاتي است كه حاوي حداقل ۷۵ درصد كاكائو باشد. معمولا اين نوع با افراد بيشتري سازگار است چربي‌هاي مفيد شكلات تلخ براي بدن بسيار سودمند هستند.

قدرت فوق العاده در : كنترل سطح انسولين، كنترل هورمون استرس

مبارزه عليه: اضافه وزن، اشتهاي كاذب

۱۴ مواد غذايي براي مقابله با چربي شكم : چاقي شكم و تجمع چربي در ناحيه پايين تنه يكي از بدترين نوع چاقي است كه فرد به ان دچار مي شود و معمولا عوامل متعددي مثل افزايش سن، سوخت و ساز نامناسب يا ژنتيك در جمع شدن و به وجود آمدن اين چربي ها دخالت دارند؛ و از ان جايي كه اين چربي ها علاوه بر اينكه باعث نازيبايي و نامتناسب بودن اندام مي شود بلكه باعث بروز مشكلاتي نيز در سلامتي افراد مي شود؛ زيرا همان طور كه مي دانيم هر چه ميزان چربي هاي شكمي فرد كمتر باشد، خطر ابتلا او به بيماري هايي از جمله بيماري قلبي، سكته، ديابت و برخي از سرطان ها كاهش پيدا مي كند.

مواد غذايي براي مقابله با چربي شكم

امروزه با داشتن برنامه غذايي صحيح مي توان بدن را از ابتلا شدن به اين امراض در امان نگه داشت. موادغذايي مصرفي بايد طبيعي و سرشار از موادمغذي، كربوهيدرات هاي سالم و چربي هاي مفيد باشد تا بدن بتواند به درستي از آنها استفاده كند و چربي هاي شكم را از بين ببرد همان طور كه قبلا هم گفتيم محققان امروزه بر اين باورند كه براي آب كردن چربي شكم سالم ترين راه استفاده از پروتئين و فيبر و مواد مغذي ديگر و به ويژه خوراكي هاي طبيعي است. در واقع ۳ قانون براي رفع چربي هاي شكم با استفاده از اين منابع طبيعي وجود دارد كه شما با رعايت اين ۳ مورد كمك مي‌كنيد تا با كاهش نفخ، افزايش سوخت و ساز و رساندن مواد مغذي مهم به بدن‌تان به كاهش وزن و چربي سوزي ناحيه شكم و پهلويتان كمك مي‌كنيد.

  • بهتر است از پروتئين ها و مواد مغذي ديگر در وعده هاي غذايي خودتان استفاده كنيد.
  • براي ميان وعده بهتر است تا از يك پروتئين كوچك غافل نشويد.
  • بهتر است تا وعده هاي غذايي خودتان را با اين خوراكي هاي طبيعي متنوع كنيد و كربوهيدرات ها و چربي هاي سالم را در برنامه خودتان داشته باشيد.

ما براي شما اين ۱۴ ماده غذايي مهم را كه در فهرست بهترين منابع فيبر و پروتئين قرار دارند را به طور كامل بيان مي كنيم :

  • بادام و ساير مغزها
  • حبوبات، به ويژه لوبيا
  • سبزيجات سبز برگ به ويژه اسفناج
  • محصولات لبني بدون چربي
  • اوتميل يا جوي دو سر پرك
  • تخم مرغ
  • گوشت بدون چربي (بوقلمون)
  • كره بادام زميني
  • روغن زيتون
  • غلات كامل
  • مكمل پودر پروتئين
  • بلوبري، تمشك و ساير ميوه هاي خانواده توت ها
  • دانه چيا
  • شكلات تلخ

بادام و ساير مغزها

از ان جايي كه مغزها غني از فيبر و پروتئين هستند و از آن جايي كه اين ۲ ماده براي كاهش وزن مناسب است استفاده از اين مغزها باعث چربي سوزي و لاغري مي شود

قدرت فوق العاده در : اگر به عنوان ميان وعد سبك انتخاب شود اين بهترين انتخاب است زيرا باعث كم شدن اشتها مي شود و ميل به خوردن را كم مي كند و بافت هاي عضله را در بدن بيشتر مي كند همان عضله سازي را انجام مي دهد.

مبارزه عليه : با داشتن مواد معدني و املاح بالا و برخورداري از انواع پروتئين و ويتامين با بيماري هاي قلبي و انواع سرطان ها و فشار خون بالا و از تحليل رفتن عضلات بدن جلوگيري مي كند و مهم ترين كار از چاقي پيشگيري مي كند

حبوبات به ويژه لوبيا

همان طور كه مي دانيم حبوبات غني از فيبر هستند و مصرف حبوبات به ‌دليل دارا بودن فيبر زياد، باعث مي شودتا حجم زيادي از معده پُر شود و اين احساس سيري به كاهش وزن فرد كمك مي‌ كند و موجب مي ‌شود تا ما در غذا خوردن كمي كمتر بخوريم. حبوبات به خاطر دارا بودن اين مواد معدني با ارزش و به خاطر غني از پروتئين، فيبر و مواد معدني به ويژه منيزيوم به عنوان بهترين خوراكي مورد استفاده بايد قرار بگيرد حبوبات تنها چيزي را كه در خود ندارد وجود چربيدر آن است، بهتر است بدانيد كه يك فنجان لوبيا قرمز، عدس يا نخود پخته شامل ۱۴ گرم پروتئين خالص است. حبوبات براي افرادي كه ديابت دارند هم بسيار مفيد است زيرا فيبر موجود در حبوبات، باعث پايين آمدن قند خون در افراد ديابتي مي ‌شود.

قدرت فوق العاده در : ساخت عضله، كاهش وزن و تسريع در چربي سوزي و مهم ترين قدرت بهبود بخشيدن به دستگاه گوارش است.

مبارزه عليه : اضافه وزن و چاقي، بيماري هاي دستگاه گوارش، سرطان روده بزرگ، بيماري قلبي و فشار خون بالا

سبزيجات سبز برگ به ويژه اسفناج

سبزيجات بهترين ماده غذايي در رژيم هاي لاغري هستند و بايد خوراكي هاي چربي سوز را به صورت منظم در برنامه غذايي خود گنجانده و روزانه ميل كرد تا اثر بخشي آن ها را ديد. همه سبزي ها داراي خواص فوق العاده هستند ولي در اين ميان اسفناج با دارا بودن اسيدفوليك، پتاسيم، روي، فسفر، كلسيم، سلنيم، منيزيم، منگنز، مس و فيبر غذايي و سرشار از اهن به عنوان يكي از بهترين سبزي هاي مورد نياز است؛ و از ان جايي كه وجود آهن براي حمل و انتقال اكسيژن به عضلات ضروري است و عضلات براي سوزاندن چربي به اكسيژن نياز دارند مصرف اسفناج حتما توصيه مي شود در مصرف اسفناج توصيه بيشتر متخصصان تغذيه اين مورد است كه حتما سعي كنيد از اسفناج ارگانيك استفاده كنيد چون سريع تر عمل مي‌كند وخيلي سالم است؛ زيرا اسفناج معمولي ممكن است داراي مواد شيميايي فراواني باشد.

قدرت فوق العاده در : نقش فوق العاده اي در جوان سازي پوست و از بين برنده ي تمام مولكول هاي كه باعث پير شدن سلول ها مي شوند و باعث مي شود تا فعاليت راديكال هاي ازاد در بدن شخص خنثي شود.

مبارزه عليه: بيماري هاي قلبي و انواع سرطان ها و پيشگيري از سكته هاي مغزي و قلبي و اضافه وزن و شايع ترين بيماري كه زنان امروزه به آن دچار مي شوند پوكي استخوان

محصولات لبني (شير، ماست و پنير كم چرب يا بدون چربي)

بهترين چاشني براي ما استفاده از ماست است از آن جايي كه لبنيات كم‌چرب سرشار از كلسيم و ويتامين هستند و به عضله‌سازي و كاهش چربي كمك زيادي مي‌كنند؛ و به گفته‌ي بيشتر متخصصان تغذيه و بيشتر محققان محصولات لبني شير، ماست و پنير كم‌چرب، بهترين خوراكي‌ هاي چربي سوز هستند؛ و استفاده‌ي روزانه از اين مواد غذايي باعث سوخت‌و‌ساز بهتر و اين سوخت و ساز سبب مي‌شود تا كاهش وزن دربدن فرد اتفاق بيفتد. امروزه بيشتر افراد به دليل رژيم غذايي هاي نادرست، غذاهاي نامناسب، محصولات غذايي غير‌‌‌‌‌‌‌‌ارگانيك و مصرف نوشابه‌هاي گازدار، در حال افزايش وزن هستند و اين افزايش وزن يعني، افزايش توده چربي در بدن است. با مصرف لبنيات كم چرب مي توان جلوي بسياري از افزايش وزن ها را گرفت.

قدرت فوق العاده در : تناسب اندام و مقاوم كردن استخوان در برابر پوكي استخوان و كاهش وزن مناسب.

مبارزه عليه : پوكي استخوان و درد هاي مفصلي، عليه انواع بيماري هاي قلبي و عروقي انواع سرطان ها و اضافه وزن و فشار خون بالا

اوتميل يا جوي دو سر پرك

همان طور كه مي دانيم سبوس ها نقش بزرگي در لاغري دارند و اين ماده‌ي غذايي هم مثل ساير سبوس ها به لاغري كمك مي‌كند، اوتميل ضد ديابت است و كلسترول خون راتا حد زيادي پايين مي‌آورد. مي دانيد كه فيبر نقش زيادي را در لاغري ايجاد مي كند و از آن جايي كه جو دوسر سرشار از فيبرهاي محلول در آب و فيبر پكتين است ابا مصرف آن در طول روز احساس گرسنگس نمي كنيد زيرا گر در طول صرف غذا از اين ماده‌ي غذايي ميل كنيد و آب كافي بنوشيد فيبرهاي موجود در آن داخل معده حجيم شده و به سرعت احساس سيري ايجاد مي‌كنند.

قدرت فوق العاده در : سطح انرژي را دربدن فرد بالا ميبرد، كلسترول را كم مي كند و در صورت مصرف منظم قند خون را كنترل مي كند.

مبارزه عليه : قندخون بالا، افزايش وزن وچاقي، بيماري هاي قلبي و عروقي و انواع سرطان هاي دستگاه گوارش.

تخم مرغ

اين تخم جادويي منبع پروتئين است وبراي وعده صبحانه بسيارعالي است زيرا مصرف آن باعث مي‌شود كه صبح پرانرژي را شروع كنيد همان طور كه گفتيم تخم‌مرغ، منبع بسيار خوبي از پروتئين است كه اين براي سوزاندن چربي و كالري بسيار مفيد است؛ زيرا بدن ما براي تجزيه‌ي مواد غذاييِ پروتئيني، بيش از مواد غذاييِ ديگر انرژي مصرف مي‌كند. پروتئين به جز سوزاندن چربي، نقش بزرگي در عضله‌سازي هم دارد. سفيده تخم براي اينكه كالري كمتري نسبت به زرده دارد و همچنين منبع خوبي از سديم و پتاسيم است مي‌توانيد با مصرف تخم‌مرغ در صبحانه، روزتان را با سلامتي آغاز كنيد.

قدرت فوق العاده در : عضله سازي و چربي سوزي و كالري سوزي

مبارزه عليه : اضافه وزن و چاقي

گوشت بدون چربي به ويژه بوقلمون: مي دانيم كه گوشت منبع پروتئين است توجه داشته باشيد كه حتما اين گوشت هاي كه مصرف مي كنيد بدون چربي باشد؛ زيرا گوشتي كه به طور كلي و روزانه مصرف مي‌كنيد بر وزن ما تاثير مي‌گذارد پس براي كاهش وزن بهترين گوشت بدون چربي موجود، گوشت مرغ يا بوقلمون است اين گوشت معمولا براي افرادي كه در حال رژيم هستند، منبع انرژي و در عين حال بهترين خوراكي‌ چربي سوز است چون كه اين نوع گوشت براي تمام ضعف‌هاي جسمي فرد بسيار خوب است چون كه در اين گوشت منبع خوبي از پروتئين بدون چربي وجود دارد.

براي افرادي كه رژيم غذايي بدون كربوهيدرات يا كم‌كربوهيدارت دارند بايد از گوشت سينه‌ي بوقلمون مصرف كنند. معمولا به جز قسمت پا، گوشت قسمت سينه بوقلمون از كالري كمتري برخوردار است. چون كه چربي كمتري در اين قسمت وجود دارد.

قدرت فوق العاده در : تقويت سيستم ايمني بدن و ساخت عضله

مبارزه عليه : اضافه وزن و بيماري هاي مختلف

كره بادام زميني

بسياري از ما اين تصور را درباره كره بادام زميني داريم كه شايد مصرف اين كره مضر باشد اما بهتر است بدانيم كه كره‌ي بادام زميني حاوي مواد غذايي ويژه‌اي و سالمي است كه چربي‌هاي غذايي بسيار مفيدي را دارد؛ و اين چربي‌هاي مفيد براي از بين بردن چربي هاي نقاط بدن و اضافي كمك مي‌كنند و باعث كاهش وزن مي شود؛ و از ان جايي كه اين كره، طعم و مزه‌ي بسيار خوب وعالي دارد وموجب مي شود تا اشتهاي شما كم شود و موجب مي‌شود تا شما ديگر ميل به خوردن چيزاضافه اي نداشته باشيد. توصيه بيشتر متخصصين تغذيه، درباره استفاده از كره‌ي بادام زميني در طول رژيم‌هاي غذايي اين است كه با مصرف اين كره به كاهش بخشي از چربي خودتان كمك مي كنيد.

قدرت فوق العاده در : چربي سوزي، ساخت عضله و افزايش سطح تستوسترون

مبارزه عليه : اضافه وزن و چاقي، تحليل رفتن عضلات، بيماري هاي قلبي شايع و چين وچروك

روغن زيتون

استفاده از روغن زيتون از ديرباز توصيه شده است و امروزه اين روغن جادويي به عنوان يكي از مهم ترين و ضروري ترين نيازهاي فرد است همان طور كه گفتيم روغن زيتون از بهترين خوراكي‌ هاي چربي سوز بوده و به كاهش وزن كمك مي‌كند روغن زيتون، باعث مي شود تا رژيم غذايي شما متعادل شود و موجب مي‌شود تا وزن اضافي خود تان را تا حد بالايي كم كنيد. براي اينكه از اثرات اين روغن استفاده كنيد بهتر است تا مقداري روغن زيتون بر روي سالاد مورد علاقه‌تان بپاشيدو يا در پخت و پز تان گوشت را در چند قاشق روغن زيتون سرخ كنيد با روغن زيتون، سس سالاد تان را كم كالري و خوشمزه كنيد.

قدرت فوق العاده در : كاهش كلسترول و موجب تقويت دستگاه ايمني

مبارزه عليه : اضافه وزن، انواع بيماري هاي قلبي و عروقي، فشار خون بالا

غلات كامل

بهترين غلاتي كه بايد روزانه مصرف شود استفاده از غلات سبوس دار است؛ زيرا كه خوردن غلات سبوس دار به خاطر دارا بودن فيبر بالا مزاياي بالايي براي فرد دارد كه مهم ترين مزاياي آن كنترل قند خون و حساسيت به انسولين است. در مصرف نان ها بايد توجه كنيد كه نان تهيه شده از آرد سفيد كاملا فرآوري شده، كالري بالايي دارد و بنابراين اين نان فوايد بسيار كمي را دارد. در حالي كه نان تهيه شده از گندم كامل، كالري كمي داشته و سرشار از اجزايي اساسي مانند منيزيم، آهن، مس، منگنز و اسيد پانتوتنيك است. نان هاي سبوس دار موجب توليد انرژي و تقويت دستگاه گوارش و بهبود عملكرد ان مي شوند.

مكمل پودر پروتئين

بيشتر متخصصان تغديه و بدنسازي به كساني كه براي عضله سازي و كاهش وزن مراجعه مي كنند اين مكمل را پيشنهاد مي كنند. مكمل وي براي افزايش سطح انرژي و متابوليسم بدن مفيد است، بهتر است تا هر روز مقداري پروتئين وي به وعده‌هاي غذايي و ميان‌ وعده‌هاي خودتان اضافه كنيد. از آن جايي كه اين مكمل‌ها، با تحريكِ كردن سيستم عصبي بدن، باعث افزايش سطح سوخت‌وساز آن مي‌شود. براي همين بيشتر جوانان براي كاهش وزن و يا افزايش نيرو از اين محصولات ترموژنيك در تغذيه روزانه خودشان استفاده مي‌كنند. مزاياي ديگري كه اين محصول دارد مثل كاهش چربي كه يكي ازمهم ترين فوايد ترموژنيك‌ها است و باعث افزايش گرمازايي (توليد حرارت) در بدن، سركوب اشتها و افزايش انرژي مي شود. اگر بخواهيم خيلي راحت تر بگوييم يعني بعد از خوردن اين محصول، بدن تان بيشترين كالري‌سوزي ممكن را انجام مي دهد. لاغري يكي ديگر از فوايدي كه اين پودرهاي پروتئيني است چون كه مكمل وي و پروتئين‌هاي ديگر براي مدت طولاني‌تري شما را سير نگه داشته و باعث مي‌شوند كمتر ريزه‌خوري كنيد؛ و به اين ترتيب شما كاهش وزن پيدا مي كنيد.

قدرت فوق العاده در : از بين بردن چربي هاي انباشت شده در بدن، عضله سازي

مبارزه عليه : اضافه وزن و تحليل عضلات

بلوبري، تمشك و ساير ميوه هاي خانواده توت

بلوبري يا تمشك آبي يكي از ميوه هاي خوشمزه در كنار ساير ميوه هاي خانواده توت ها است؛ زيرا بلوبري علاوه براين كه خوش‌طعم است، فوايد بسياري هم براي سلامتي دارد. مهم ترين مزيت اين ميوه ريز نقش و مفيد اين مسئله است كه اين ميوه به كاهش وزن كمك مي كند و چربي موجود در بدن را مي‌سوزاند. درباره املاح و ويتامين هاي سرشار اين ميوه بايد گفت كه اين ميوه‌ي زيبا پر از آنتي‌اكسيدان‌هاي رنگارنگ است. منبع عالي از منيزيم و انواع ويتامين ها است و از فيبر برخوردار است. درباره وجود منيزيم بايد گفت كه منيزيم به سم‌زدايي بدن كمك مي كند و چربي بد موجود در بدن را از بين مي‌برد. به حفظ سيستم ايمني بدن كمك كرده و موجب سوزاندن چربي و قند اضافه مي‌شود.

قدرت فوق العاده در : از بين بردن چربي ها، محافظت از قلب، بهبود تعادل و هماهنگ بودن بدن و افزايش قوه بينايي

مبارزه عليه : اضافه وزن، بيماري هاي قلبي و انواع سرطان ها

دانه چيا

شايد از شنيدن نام دانه متعجب شويدولي بهتر است بدانيد كه تخم شربتي در ساير كشورها و فرهنگ‌ها به نام دانه چيا شناخته شده است. درباره خاصيت بيشمار اين دانه ارزشمند يايد گفت كه تخم شربتي يكي از دانه‌هاي گياهي سرشار از فيبر و انواع ويتامين‌ها و مواد معدني از جمله، پروتئين، چربي، كلسيم، منگنز، منيزيم، فسفر، پتاسيم و يك ماده خوراكي حاوي مقادير بسيار بالاي آنتي اكسيدان و مواد ضد التهابي است؛ و از آن جايي كه پروتئين موجود در اين دانه مي‌تواند مثل يك مكمل مورد استفاده قرار گيرد. باعث احساس سيري و كم شدن اشتهاي فرد مي شود و دقيقا مثل يك داروي تقويتي به عملكرد بهتر معده و روده كمك مي كند. اين دانه هاي كوچك به خاطر كالري كمي كه دارند براي فرد مضر نمي باشد و حتي مصرف منظم اين دانه ديابت را در مبتلايان مهار مي كند.

قدردت فوق العاده در : كلسيم فوق العاده بالا، فيبر بسيار بالا، غني از اسيد هاي چرب امگا ۳ و از بين بردن چربي

مبارزه عليه : افزايش وزن و مشكلات استخوان مثل پوكي استخوان

شكلات تلخ

يكي از محبوب ترين مواد خوراكي كه در جهان مورد استقبال همه سن ها است شكلات است. مي دانيم كه در تهيه شكلات تلخ ماده اصلي تشكيل‌دهنده شكلات كاكائوو است؛ و طبق تحقيقات انجام شده درباره مصرف كاكائو محققان براين باور رسيده اند كه مصرف كاكائوو مي‌تواند احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي را كاهش دهد و ميزان سوخت‌وساز بدن را افزايش دهد. پس پيشنهاد ما براي شما قرار دادن مقداري شكلات تلخ در سبد غذايي هفتگي براي رسيدن به تغذيه‌اي سالم مفيد است كه انتخاب بسيار مناسبي نيز مي باشد. در اينجا منظور از شكلات تلخ، شكلاتي است كه حاوي حداقل ۷۵ درصد كاكائو باشد. معمولا اين نوع با افراد بيشتري سازگار است چربي‌هاي مفيد شكلات تلخ براي بدن بسيار سودمند هستند.

قدرت فوق العاده در : كنترل سطح انسولين، كنترل هورمون استرس

مبارزه عليه: اضافه وزن، اشتهاي كاذب

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 74

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 746
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 266
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 217
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 723
  • بازدید ماه : 3485
  • بازدید سال : 10175
  • بازدید کلی : 2506770
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه