loading...

كلينيك ليزر موهاي زائد و جوانسازي پوست

كلينيك تخصصي ليزر مو , تزريق بوتاكس و تزريق ژل ؛ جوانسازي پوست با ليزر

بازدید : 619
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مهر ۲۰, ۱۳۹۶/0 ديدگاه /در /توسط

روش هاي رفع موهاي زائد صورت و بدن در بانوان , راه هاي از بين بردن موهاي زائد صورت زنان , روشي مناسب براي رفع موهاي زائد خانوم ها , روش هاي از بين بردن موهاي زائد بدن در بانوان : داشتن موي زائد غالبا مشكل همه ي افراد به خصوص زنان مي باشد. موهاي زائد به موهايي گفته مي شود كه در مواضعي از بدن مانند زير بغل، اطراف ناحيه تناسلي و پاها ،صورت ،چانه ،پيشاني و گونه ها و … رشد مي كند ، كه غير معمول بوده و باعث ناراحتي و نارضايتي همه افراد مي باشد .

در اين ميان افرادي هم هستند كه آنقدر بدشانس هستند كه موي زائد روي ناحيه هايي از بدنشان مانند پشت بدن ،شانه ها و بازوهايشان مي رويد كه دسترسي به آنجا مشكل تر است . گاهي اين موهاي زائد به قدري تيره و ضخيم هستند كه سطح پوست را مي پوشانند و سفيدي پوست به سختي ديده مي شود . بدون شك اين موضوع اعتماد به نفس را هم كاهش خواهد داد .

راه حل چيست ؟ چه بايد كرد ؟ راه حل مشخص اين است كه موهاي زائد بايد از بين برده شوند ، اما به چه روشي ؟ انتخاب روش براي از بين بردن موهاي زائد مهم است ، روش هاي زيادي براي از بين بردن موهاي زائد مانند تيغ، اصلاح ، وكس ،الكتروليز ،ليزر وجود دارد .


خدمات كلينيك زيبايي و كلينيك ليزر مو

براي خلاصي از موهاي زائدخود با استفاده از بروزترين دستگاه هاي دنيا و استفاده از خدمات زير در كلينيك جانسازي پوست و ليزر مي توانيد با م در ارتباط باشيد :

ليزر مو , ليزر موهاي زائد , كلينيك ليزر مو , تزريق بوتاكس , تزريق ژل , تزريق چربي , ميكرونيدلينگ , ليزر خانگي , ليزر موي خانگي , دستگاه ليزر خانگي , دستگاه ليزر موي خانگي ,قيمت ليزر موهاي زائد , هزينه ليزر مو , قيمت ليزر مو , ليزر موهاي زائد بيكيني , ليزر موهاي زائد ناحيه تناسلي , ليزر موهاي زائد پا , ليزر موهاي زائد ابروها , ليزر موهاي زائد صورت , ليزر موهاي زائد صورت و بدن , ليزر موهاي زائد برزيلي , ليزر موهاي زائد بدن , ليزر موهاي زائد زير بغل , قيمت ليزر كل بدن , دستگاه ليزر موي سيلك پرو , دستگاه ليزر خانگي رمينگتون , بهترين مركز ليزر مو , بهترين مركز ليزر موهاي زائد در تهران , مركز ليزر موهاي زائد , كلينيك ليزر موهاي زائد , بهترين كلينيك ليزر مو , بهترين كلينيك ليزر مو درتهران , رفع موهاي زائد بدن , رفع دائمي موهاي زائد صورت و بدن , دستگاه ليزر موي زائد دايود , ليزر دايود , دستگاه ليزر موهاي زائد الكساندرايت , دستگاه ليزر الكس , بهترين دستگاه ليزر موهاي زائد , مزاياي ليزر موهاي زائد , ليزر موهاي زائد در مردان , ليزر موهاي زائد زنان , دستگاه ليزر مو

براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با ما تماس بگيرد و از مشاروه رايگان بهرمند شويد.


اگر شما هم جز آن دسته از افرادي هستيد كه انبوهي از موي زائد را در قسمت هاي مختلف بدن خود به وِيژه صورت خود داريد ، حداقل يك بار از اين امر خجالت زده شده ايد و اين موضوع تاثير مستقيمي با اعتماد به نفس شما دارد ، چرا كه رضايت دروني شما از شكل و ظاهرتان است كه اعتماد به نفس شما را شكل مي دهد ، هرچقدر كه اين موها پرپشت تر و زيادتر باشد ناراحتي و نارضايتي شما هم بيشتر شده و اعتماد به نفستان پايين تر خواهد بود. اما موضوعي كه اهميت دارد اين است كه شما نبايد براي خلاص شدن از شر موهاي زائد به هر روشي دست بزنيد ،

چرا كه روش هاي مختلف براي انواع رنگ پوست و مو مناسب است و ممكن است روشي كه شما براي از بين بردن موي زائدتان انتخاب مي كنيد با توجه به شرايط پزشكي و ژنتيكي شما روش مناسبي نباشد و در اين صورت است كه ممكن است روش انتخابي علاوه بر اينكه نتيجه ي دلخواهي براي شما نداشته باشد ، پوست شما را دچار آسيب ديدگي و عوارض جبران ناپذيري كند.

بنابراين بهتر است كه شما ابتدا به يك متخصص مراجعه كنيد ، از آنجائي كه اطلاعات متخصص از شما بيشتر است ، مي تواند روش مناسبي را به شما پيشنهاد دهد و همچنين متخصص ابتدا آن روش را روي ناحيه ي كوچكي از پوست شما امتحان مي كند و در صورت امن بودن اين روش را براي قسمت هاي ديگر بدن تكرار خواهد كرد. متخصصين كلينيك زيبائي جم با استفاده از روش هاي مدرن و پيشرفته براي از بين بردن موهاي زائد نتايج موثر و دائمي را در اين خصوص كسب كرده اند . براي كسب اطلاعات بشتر و دريافت مشاوره رايگان ليزر مو مي توانيد با متخصصين ما در كلينيك ليزر تماس بگيريد.

علل روييدن موهاي زائد

رويش موهاي زائد دلايل مختلفي دارد در اين ميان برخي اوقات برخلاف آنچه كه شما فكر مي كنيد كه رشد موي زائد يك مساله عادي است ، چندان هم عادي نيست و به سلامتي شما مربوط مي شود.

  • هورمون : در بدن بانوان هم هورمون مردان و هم زنانه توليد مي شود ، اما ميزان هورمون مردانه (آندروژن) در بانوان پايين است .چنانچه توليد هورمون مردانه از حد مجاز بيشتر باشد ، منجر به افزايش پرمويي در بانوان خواهد شد و موهاي زائد پرپشت تر خواهد شد.
  • وراثت : يكي ديگر از عوامل تاثير گذار بر رشد موهاي زائد عامل وراثت مي باشد. وراثت يعني كليه چيزهايي كه شخص از پدر و مادر به ارث مي برد . اگر شما هم جز آن دسته از افرادي هستيد كه خانواده شما مشكل پرمويي دارند ، شما هم مستعد داشتن مشكل پرمويي هستيد. با اين حال گاهي اوقات علت پرمويي زنان نامشخص است.

روش‌هاي رفع موهاي زائد

براي از بين بردن موهاي زائد روش هاي مختلفي وجود دارد ، كه برخي از اين روش ها موقتي هستند و بعد از مدتي دوباره سر و كله ي موهاي زائد پيدا مي شود و همچنين برخي روش ها عوارضي را هم داشته باشند. در اين ميان يكسري روش ها هم وجود دارد كه موهاي زائد را به طور دائمي يا حدقل به مدت طولاني تري از بين مي برد. در اين مقاله به بررسي انواع روش هاي رفع موهاي زائد خواهيم پرداخت.

موچين :

استفاده از موچين يك روش موقتي براي از بين بردن موهاي زائد است . موچين موها را از ريشه مي كند و به ريشه مو آسيب مي زند در نتيجه مدت بيشتري طول مي كشد تا موها دوباره رشد كنند ، زمان رويش مجدد موها هم در بين افراد مختلف متغير است و بين ۴ تا ۸ هفته زمان مي برد تا مو دوباره روي پوست ئمايان شود.اگر شما چند تار موي زائد روي صورت خود داريد ، مي توانيد با استفاده از يك موچين استيل و مرغوب موها را يكي يكي از ريشه بكنيد و حدقل به مدت يك ماه از شر موهاي زائد خلاص شويد و صورتي صاف و بدون مو داشته باشيد.

استفاده از موچين براي ناحيه ي وسيعي از پوست مناسب نمي باشد.نكته اي كه در استفاده از موچين وجود دارد اين است كه شما بعد از هر بار مصرف از موچين آن را با آب و صابون شسته و سر موچين را قبل و بعد از استفاده با الكل ايزوپروپيل ضدعفوني كنيد تا باكتري به پوست منتقل نشود و منجر به بروز عفونت هاي پوستي و جوش و آكنه نشود.

اصلاح با تيغ :

اصلاح با تيغ يك روش آسان و سريع است كه در هر مكاني ميتوان از آن استفاده كرد اما اين روش يك روش موقتي براي از بين بردن موهاي زائد است . در اين روش موها از سطح پوست جدا مي شود و هيچ اثري روي فوليكول مو ندارد و مو دوباره رشد خواهد كرد و اصلاح با تيغ بايد مدام تكرار شود. استفاده مداوم از تيغ هم باعث حساسيت پوست و رويش موهاي درون روييده مي شود .

وكس :

اپيلاسيون با وكس هم يك روش سريع و آسان و درعين حال دردناك براي از بين بردن موهاي زائد بدن مي باشد. اپيلاسيون با وكس مانند موچين موها را از ريشه مي كند و تنها با اين تفاوت كه وكس براي استفاده ناحيه وسيعي از پوست مناسب مي باشد. استفاده از وكس نتايج كوتاه مدت و چشمگيري دارد و باعث صافي و نرمي پوست مي شود . تنها مشكل استفاده از وكس ايجاد موهاي درون روييده ، تحريك جزئي پوست و التهاب فوليكول مو مي باشد. شما مي توانيد موهاي زائد خود را با روش وكس در سالن هاي زيبايي با حدقل هزينه انجام دهيد.البته وكس هايي هم وجود دارد كه شما مي توانيد در منزل انجام دهيد. سعي كنيد وكس مناسبي را انتخاب كنيد زيرا وكس هاي نامناسب باعث زخم شدن پوست مي شود.

كرم موبر :

استفاده از كرم هاي موبر هم روشي سريع و آسان براي رفع موهاي زائد است و اگر شما وقت زيادي نداريد مي توانيد با استفاده از يك كرم موبر معتبر در مدت كوتاه پوستي صاف و نرم و بدون مو داشته باشيد. . لوسيون از بين برنده موهاي زايد بدن بانوان پوست زيربغل، ناحيه تناسلي و پاها را نرم و بدون مو مي‌كند.كرم هاي موبر بايد از برند معتبر باشند تا بعدا مشكلي برايتان پيش نيايد. براي افراد با پوست حساس كرم هاي مخصوصي وجود دارد كه پوست را تحريك نمي كند.

قبل از استفاده از كرم موبر بهتر است مقداري از آن را روي ناحيه كوچكي از پوست امتحان كنيد و در صورت نداشتن حساسيت براي قسمت هاي ديگر هم استفاده كنيد.برخي از كرم هاي موبر خاصيت لايه برداري هم دارند و باعث ايجاد پوستي صاف و شفاف و نرم مي شوند. براي از بين بردن موهاي ناحيه تناسلي بانوان هم كرم هاي موبر خاصي وجود دارد.

ليزر مو :

ليزردرماني سريع و تقريبا بدون درد است، كه به منظور از بين بردن رويش جديد مو و از بين بردن موهاي زايد بكار مي رود. ليزر يك راه حل دائمي براي از بين بردن موهاي زائد مي باشد و ديگر نيازي به اپيلاسيون و اصلاح روزانه موهاي صورت و بدن نداريد. در روش ليزر موهاي زائد اشعه ي ليزربدون اينكه كمتري آسيبي به بافت هاي مجاور وارد كند ، به فوليكول هاي مو تابانده مي شود و اين نور توسط رنگدانه موجود در فوليكول مو جذب مي شود و سپس فوليكول مو گرم شده و از بين مي رود و رشد مجدد موها متوقف مي شود. متخصص هندپيس ليزر را كه شبيه به جارو شارژي است روي پوست حركت مي‌دهد. اين هندپيس پرتوهاي نور را در كسري از ثانيه گسيل مي‌كند و به سمت پوستي مي‌فرستد كه قبل از درمان با تيغ تراشيده شده است. اين انرژي پياز مو را تخريب مي‌كند و موهاي باقيمانده پس از چند روز يا چند هفته مي‌ريزد.

الكتروليز

اگر شما جز افراد پر مو هستيد ، بهتر است كه به فكر يك روش دائمي براي از بين بردن موهاي زائد خود باشيد .الكتروليز كردن موهاي زائد يكي از روش هاي دائمي از بين بردن موي زائد مي باشد كه بايد توسط متخصص پوست و زيبائي مجرب انجام شود. در اين روش مركز رشد مو به وسيله فركانس راديويي با موج كوتاه تخريب مي شود بدين صورت كه سوزن نوك تيزي وارد ساقه ي تك تك موها شده و جريان برق در سوزن برقرار مي شود و ريشه مو را از بين مي برد .الكتروليز روش دائمي بوده و موها را به طور دائم از بين مي برد با اين حال ممكن است موها مجددا رشد كنند كه مي توان الكتروليز را تكرار كرد تا به نتيجه ي مطلوب و دلخواه رسيد .روش الكتروليز پرهزينه و زمانبر است ولي به دليل دائمي بودن اين روش ارزش صرف هزينه و وقت را دارد. عوارض الكتروليز در صورتي كه توسط متخصص انجام شود بسيار نادر است از جمله اين عوارض مي توان به حساسيت پوست ، تغيير رنگ پوست و جاي زخم مي باشد.

اپيلاتور

اپيلاتور دستگاه مكانيكي برقي براي از بين بردن موهاي زائد است كه در منزل هم مي توانيد از آن استفاده كنيد. در اين روش موها با سرعت بسيار زيادي از ريشه كنده مي شوند كه نوعي اپيلاسيون محسوب مي شود ، ولي از وكس كم دردسرتر و از تيغ ايمن تر مي باشد. اين روش هم دردناك مي باشد ولي درد آن در مقايسه با وكس كمتر است. استفاده از اپيلاتور هم به مرور زمان موها را نازك تر مي كند. ولي زمان رويش مجدد موها متغير است و و اغلب افراد هر ۳ تا ۶ هفته يكبار از اپيلاتور استفاده مي كنند.

ماشين اصلاح برقي

يكي از روش هاي ديگر و موقتي براي از بين بردن موهاي زائد استفاده از ماشين اصلاح برقي است. اين روش هم روش ساده و آساني و سريع است.
ماشين اصلاح برقي داراي يك صفحه ي ظريف است كه وقتي اين صفحه ي ظريف روي سطح پوست كشيده مي شود موها در ميان آن گير مي كنند ، زير اين صفحه ي ظريف تيغه ي متحركي وجود دارد كه موهاي گير كرده را كوتاه مي كند .

مزاياي اين روش عبارتند از :

  • اين روش روش ساده و موثري است .
  • استفاده از اين ماشين بسيار آسان است و روزانه به سرعت مي توان مقدار زيادي از موهاي زائد را با آن از ميان برد.
  • در هر نقطه‌اي مي‌توان بدون نياز به آب يا كرم اصلاح از ماشين اصلاح استفاده كرد.

معايب استفاده از ماشين اصلاح برقي براي رفع موهاي زائد عبارتند از :

  • ماشين اصلاح به اندازه تراشيدن با تيغ در حمام موثر نيست.
  • گران بودن دستگاه
  • گير كردن موها بين تيغه دستگاه مي‌تواند دردناك باشد.

بهترين روش از بين بردن موهاي زائد

بهترين روش از بين بردن موهاي زائد روشي است كه كمترين درد و احساس ناراحتي را داشته باشد و به راحتي و بدون عوارض جانبي باشد. اكثر روش هاي از بين بردن رفع موهاي زائد موقتي هستند و بعد از مدتي سر و كله ي موهاي زائد پيدا مي شود . از طرفي هم موهاي زائد نگران كننده و ناراحت كننده هستند. در ميان اين روش ها روش ليزر روش دائمي براي رفع موهاي زائد بدن مي باشد كه آن هم انواع مختلفي دارد كه متخصص انجام دهنده عمل ليزر راه هاي مختلف راه‌هاي مختلف از بين بردن موهاي زائد صورت و بدن را توضيح مي‌دهد و مناسب‌ترين روش را با توجه به شرايط‌تان توصيه مي‌كند.

عوارض جانبي روش‌هاي مختلف از بين بردن موهاي زائد

از جمله عوارض شايع در رفع و از بين بردن موهاي زائد بدن قرمزي و تحريك پوست مي باشد. اصلاح با تيغ ممكن است باعث بريدگي پوست و موهاي درون روييده شود .وكس اگر خيلي داغ باشد باعث سوختگي پوست مي شود .الكتروليز روش دردناكي است ، زمانبر است و گاهي باعث ايجاد تغيير در رنگ پوست و جاي زخم عميق (كلوئيد يا گوشت اضافه) مي شود .كرم هاي موبر هم مواد شيميايي دارند كه ممكن است پوست به آن ها حساسيت دهد .ليزر هم خالي از عوارض نيست و از جمله عوارض آن به سوختگي و تغيير رنگ پوست مي توان اشاره كرد. بعضي كرم‌هاي پوست باعث ايجاد جوش و آكنه و احساس سوزش پوست مي‌شود.

برچسب ها: , , , , ,

مهر ۲۰, ۱۳۹۶/0 ديدگاه /در /توسط

روش هاي رفع موهاي زائد صورت و بدن در بانوان , راه هاي از بين بردن موهاي زائد صورت زنان , روشي مناسب براي رفع موهاي زائد خانوم ها , روش هاي از بين بردن موهاي زائد بدن در بانوان : داشتن موي زائد غالبا مشكل همه ي افراد به خصوص زنان مي باشد. موهاي زائد به موهايي گفته مي شود كه در مواضعي از بدن مانند زير بغل، اطراف ناحيه تناسلي و پاها ،صورت ،چانه ،پيشاني و گونه ها و … رشد مي كند ، كه غير معمول بوده و باعث ناراحتي و نارضايتي همه افراد مي باشد .

در اين ميان افرادي هم هستند كه آنقدر بدشانس هستند كه موي زائد روي ناحيه هايي از بدنشان مانند پشت بدن ،شانه ها و بازوهايشان مي رويد كه دسترسي به آنجا مشكل تر است . گاهي اين موهاي زائد به قدري تيره و ضخيم هستند كه سطح پوست را مي پوشانند و سفيدي پوست به سختي ديده مي شود . بدون شك اين موضوع اعتماد به نفس را هم كاهش خواهد داد .

راه حل چيست ؟ چه بايد كرد ؟ راه حل مشخص اين است كه موهاي زائد بايد از بين برده شوند ، اما به چه روشي ؟ انتخاب روش براي از بين بردن موهاي زائد مهم است ، روش هاي زيادي براي از بين بردن موهاي زائد مانند تيغ، اصلاح ، وكس ،الكتروليز ،ليزر وجود دارد .


خدمات كلينيك زيبايي و كلينيك ليزر مو

براي خلاصي از موهاي زائدخود با استفاده از بروزترين دستگاه هاي دنيا و استفاده از خدمات زير در كلينيك جانسازي پوست و ليزر مي توانيد با م در ارتباط باشيد :

ليزر مو , ليزر موهاي زائد , كلينيك ليزر مو , تزريق بوتاكس , تزريق ژل , تزريق چربي , ميكرونيدلينگ , ليزر خانگي , ليزر موي خانگي , دستگاه ليزر خانگي , دستگاه ليزر موي خانگي ,قيمت ليزر موهاي زائد , هزينه ليزر مو , قيمت ليزر مو , ليزر موهاي زائد بيكيني , ليزر موهاي زائد ناحيه تناسلي , ليزر موهاي زائد پا , ليزر موهاي زائد ابروها , ليزر موهاي زائد صورت , ليزر موهاي زائد صورت و بدن , ليزر موهاي زائد برزيلي , ليزر موهاي زائد بدن , ليزر موهاي زائد زير بغل , قيمت ليزر كل بدن , دستگاه ليزر موي سيلك پرو , دستگاه ليزر خانگي رمينگتون , بهترين مركز ليزر مو , بهترين مركز ليزر موهاي زائد در تهران , مركز ليزر موهاي زائد , كلينيك ليزر موهاي زائد , بهترين كلينيك ليزر مو , بهترين كلينيك ليزر مو درتهران , رفع موهاي زائد بدن , رفع دائمي موهاي زائد صورت و بدن , دستگاه ليزر موي زائد دايود , ليزر دايود , دستگاه ليزر موهاي زائد الكساندرايت , دستگاه ليزر الكس , بهترين دستگاه ليزر موهاي زائد , مزاياي ليزر موهاي زائد , ليزر موهاي زائد در مردان , ليزر موهاي زائد زنان , دستگاه ليزر مو

براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با ما تماس بگيرد و از مشاروه رايگان بهرمند شويد.


اگر شما هم جز آن دسته از افرادي هستيد كه انبوهي از موي زائد را در قسمت هاي مختلف بدن خود به وِيژه صورت خود داريد ، حداقل يك بار از اين امر خجالت زده شده ايد و اين موضوع تاثير مستقيمي با اعتماد به نفس شما دارد ، چرا كه رضايت دروني شما از شكل و ظاهرتان است كه اعتماد به نفس شما را شكل مي دهد ، هرچقدر كه اين موها پرپشت تر و زيادتر باشد ناراحتي و نارضايتي شما هم بيشتر شده و اعتماد به نفستان پايين تر خواهد بود. اما موضوعي كه اهميت دارد اين است كه شما نبايد براي خلاص شدن از شر موهاي زائد به هر روشي دست بزنيد ،

چرا كه روش هاي مختلف براي انواع رنگ پوست و مو مناسب است و ممكن است روشي كه شما براي از بين بردن موي زائدتان انتخاب مي كنيد با توجه به شرايط پزشكي و ژنتيكي شما روش مناسبي نباشد و در اين صورت است كه ممكن است روش انتخابي علاوه بر اينكه نتيجه ي دلخواهي براي شما نداشته باشد ، پوست شما را دچار آسيب ديدگي و عوارض جبران ناپذيري كند.

بنابراين بهتر است كه شما ابتدا به يك متخصص مراجعه كنيد ، از آنجائي كه اطلاعات متخصص از شما بيشتر است ، مي تواند روش مناسبي را به شما پيشنهاد دهد و همچنين متخصص ابتدا آن روش را روي ناحيه ي كوچكي از پوست شما امتحان مي كند و در صورت امن بودن اين روش را براي قسمت هاي ديگر بدن تكرار خواهد كرد. متخصصين كلينيك زيبائي جم با استفاده از روش هاي مدرن و پيشرفته براي از بين بردن موهاي زائد نتايج موثر و دائمي را در اين خصوص كسب كرده اند . براي كسب اطلاعات بشتر و دريافت مشاوره رايگان ليزر مو مي توانيد با متخصصين ما در كلينيك ليزر تماس بگيريد.

علل روييدن موهاي زائد

رويش موهاي زائد دلايل مختلفي دارد در اين ميان برخي اوقات برخلاف آنچه كه شما فكر مي كنيد كه رشد موي زائد يك مساله عادي است ، چندان هم عادي نيست و به سلامتي شما مربوط مي شود.

  • هورمون : در بدن بانوان هم هورمون مردان و هم زنانه توليد مي شود ، اما ميزان هورمون مردانه (آندروژن) در بانوان پايين است .چنانچه توليد هورمون مردانه از حد مجاز بيشتر باشد ، منجر به افزايش پرمويي در بانوان خواهد شد و موهاي زائد پرپشت تر خواهد شد.
  • وراثت : يكي ديگر از عوامل تاثير گذار بر رشد موهاي زائد عامل وراثت مي باشد. وراثت يعني كليه چيزهايي كه شخص از پدر و مادر به ارث مي برد . اگر شما هم جز آن دسته از افرادي هستيد كه خانواده شما مشكل پرمويي دارند ، شما هم مستعد داشتن مشكل پرمويي هستيد. با اين حال گاهي اوقات علت پرمويي زنان نامشخص است.

روش‌هاي رفع موهاي زائد

براي از بين بردن موهاي زائد روش هاي مختلفي وجود دارد ، كه برخي از اين روش ها موقتي هستند و بعد از مدتي دوباره سر و كله ي موهاي زائد پيدا مي شود و همچنين برخي روش ها عوارضي را هم داشته باشند. در اين ميان يكسري روش ها هم وجود دارد كه موهاي زائد را به طور دائمي يا حدقل به مدت طولاني تري از بين مي برد. در اين مقاله به بررسي انواع روش هاي رفع موهاي زائد خواهيم پرداخت.

موچين :

استفاده از موچين يك روش موقتي براي از بين بردن موهاي زائد است . موچين موها را از ريشه مي كند و به ريشه مو آسيب مي زند در نتيجه مدت بيشتري طول مي كشد تا موها دوباره رشد كنند ، زمان رويش مجدد موها هم در بين افراد مختلف متغير است و بين ۴ تا ۸ هفته زمان مي برد تا مو دوباره روي پوست ئمايان شود.اگر شما چند تار موي زائد روي صورت خود داريد ، مي توانيد با استفاده از يك موچين استيل و مرغوب موها را يكي يكي از ريشه بكنيد و حدقل به مدت يك ماه از شر موهاي زائد خلاص شويد و صورتي صاف و بدون مو داشته باشيد.

استفاده از موچين براي ناحيه ي وسيعي از پوست مناسب نمي باشد.نكته اي كه در استفاده از موچين وجود دارد اين است كه شما بعد از هر بار مصرف از موچين آن را با آب و صابون شسته و سر موچين را قبل و بعد از استفاده با الكل ايزوپروپيل ضدعفوني كنيد تا باكتري به پوست منتقل نشود و منجر به بروز عفونت هاي پوستي و جوش و آكنه نشود.

اصلاح با تيغ :

اصلاح با تيغ يك روش آسان و سريع است كه در هر مكاني ميتوان از آن استفاده كرد اما اين روش يك روش موقتي براي از بين بردن موهاي زائد است . در اين روش موها از سطح پوست جدا مي شود و هيچ اثري روي فوليكول مو ندارد و مو دوباره رشد خواهد كرد و اصلاح با تيغ بايد مدام تكرار شود. استفاده مداوم از تيغ هم باعث حساسيت پوست و رويش موهاي درون روييده مي شود .

وكس :

اپيلاسيون با وكس هم يك روش سريع و آسان و درعين حال دردناك براي از بين بردن موهاي زائد بدن مي باشد. اپيلاسيون با وكس مانند موچين موها را از ريشه مي كند و تنها با اين تفاوت كه وكس براي استفاده ناحيه وسيعي از پوست مناسب مي باشد. استفاده از وكس نتايج كوتاه مدت و چشمگيري دارد و باعث صافي و نرمي پوست مي شود . تنها مشكل استفاده از وكس ايجاد موهاي درون روييده ، تحريك جزئي پوست و التهاب فوليكول مو مي باشد. شما مي توانيد موهاي زائد خود را با روش وكس در سالن هاي زيبايي با حدقل هزينه انجام دهيد.البته وكس هايي هم وجود دارد كه شما مي توانيد در منزل انجام دهيد. سعي كنيد وكس مناسبي را انتخاب كنيد زيرا وكس هاي نامناسب باعث زخم شدن پوست مي شود.

كرم موبر :

استفاده از كرم هاي موبر هم روشي سريع و آسان براي رفع موهاي زائد است و اگر شما وقت زيادي نداريد مي توانيد با استفاده از يك كرم موبر معتبر در مدت كوتاه پوستي صاف و نرم و بدون مو داشته باشيد. . لوسيون از بين برنده موهاي زايد بدن بانوان پوست زيربغل، ناحيه تناسلي و پاها را نرم و بدون مو مي‌كند.كرم هاي موبر بايد از برند معتبر باشند تا بعدا مشكلي برايتان پيش نيايد. براي افراد با پوست حساس كرم هاي مخصوصي وجود دارد كه پوست را تحريك نمي كند.

قبل از استفاده از كرم موبر بهتر است مقداري از آن را روي ناحيه كوچكي از پوست امتحان كنيد و در صورت نداشتن حساسيت براي قسمت هاي ديگر هم استفاده كنيد.برخي از كرم هاي موبر خاصيت لايه برداري هم دارند و باعث ايجاد پوستي صاف و شفاف و نرم مي شوند. براي از بين بردن موهاي ناحيه تناسلي بانوان هم كرم هاي موبر خاصي وجود دارد.

ليزر مو :

ليزردرماني سريع و تقريبا بدون درد است، كه به منظور از بين بردن رويش جديد مو و از بين بردن موهاي زايد بكار مي رود. ليزر يك راه حل دائمي براي از بين بردن موهاي زائد مي باشد و ديگر نيازي به اپيلاسيون و اصلاح روزانه موهاي صورت و بدن نداريد. در روش ليزر موهاي زائد اشعه ي ليزربدون اينكه كمتري آسيبي به بافت هاي مجاور وارد كند ، به فوليكول هاي مو تابانده مي شود و اين نور توسط رنگدانه موجود در فوليكول مو جذب مي شود و سپس فوليكول مو گرم شده و از بين مي رود و رشد مجدد موها متوقف مي شود. متخصص هندپيس ليزر را كه شبيه به جارو شارژي است روي پوست حركت مي‌دهد. اين هندپيس پرتوهاي نور را در كسري از ثانيه گسيل مي‌كند و به سمت پوستي مي‌فرستد كه قبل از درمان با تيغ تراشيده شده است. اين انرژي پياز مو را تخريب مي‌كند و موهاي باقيمانده پس از چند روز يا چند هفته مي‌ريزد.

الكتروليز

اگر شما جز افراد پر مو هستيد ، بهتر است كه به فكر يك روش دائمي براي از بين بردن موهاي زائد خود باشيد .الكتروليز كردن موهاي زائد يكي از روش هاي دائمي از بين بردن موي زائد مي باشد كه بايد توسط متخصص پوست و زيبائي مجرب انجام شود. در اين روش مركز رشد مو به وسيله فركانس راديويي با موج كوتاه تخريب مي شود بدين صورت كه سوزن نوك تيزي وارد ساقه ي تك تك موها شده و جريان برق در سوزن برقرار مي شود و ريشه مو را از بين مي برد .الكتروليز روش دائمي بوده و موها را به طور دائم از بين مي برد با اين حال ممكن است موها مجددا رشد كنند كه مي توان الكتروليز را تكرار كرد تا به نتيجه ي مطلوب و دلخواه رسيد .روش الكتروليز پرهزينه و زمانبر است ولي به دليل دائمي بودن اين روش ارزش صرف هزينه و وقت را دارد. عوارض الكتروليز در صورتي كه توسط متخصص انجام شود بسيار نادر است از جمله اين عوارض مي توان به حساسيت پوست ، تغيير رنگ پوست و جاي زخم مي باشد.

اپيلاتور

اپيلاتور دستگاه مكانيكي برقي براي از بين بردن موهاي زائد است كه در منزل هم مي توانيد از آن استفاده كنيد. در اين روش موها با سرعت بسيار زيادي از ريشه كنده مي شوند كه نوعي اپيلاسيون محسوب مي شود ، ولي از وكس كم دردسرتر و از تيغ ايمن تر مي باشد. اين روش هم دردناك مي باشد ولي درد آن در مقايسه با وكس كمتر است. استفاده از اپيلاتور هم به مرور زمان موها را نازك تر مي كند. ولي زمان رويش مجدد موها متغير است و و اغلب افراد هر ۳ تا ۶ هفته يكبار از اپيلاتور استفاده مي كنند.

ماشين اصلاح برقي

يكي از روش هاي ديگر و موقتي براي از بين بردن موهاي زائد استفاده از ماشين اصلاح برقي است. اين روش هم روش ساده و آساني و سريع است.
ماشين اصلاح برقي داراي يك صفحه ي ظريف است كه وقتي اين صفحه ي ظريف روي سطح پوست كشيده مي شود موها در ميان آن گير مي كنند ، زير اين صفحه ي ظريف تيغه ي متحركي وجود دارد كه موهاي گير كرده را كوتاه مي كند .

مزاياي اين روش عبارتند از :

  • اين روش روش ساده و موثري است .
  • استفاده از اين ماشين بسيار آسان است و روزانه به سرعت مي توان مقدار زيادي از موهاي زائد را با آن از ميان برد.
  • در هر نقطه‌اي مي‌توان بدون نياز به آب يا كرم اصلاح از ماشين اصلاح استفاده كرد.

معايب استفاده از ماشين اصلاح برقي براي رفع موهاي زائد عبارتند از :

  • ماشين اصلاح به اندازه تراشيدن با تيغ در حمام موثر نيست.
  • گران بودن دستگاه
  • گير كردن موها بين تيغه دستگاه مي‌تواند دردناك باشد.

بهترين روش از بين بردن موهاي زائد

بهترين روش از بين بردن موهاي زائد روشي است كه كمترين درد و احساس ناراحتي را داشته باشد و به راحتي و بدون عوارض جانبي باشد. اكثر روش هاي از بين بردن رفع موهاي زائد موقتي هستند و بعد از مدتي سر و كله ي موهاي زائد پيدا مي شود . از طرفي هم موهاي زائد نگران كننده و ناراحت كننده هستند. در ميان اين روش ها روش ليزر روش دائمي براي رفع موهاي زائد بدن مي باشد كه آن هم انواع مختلفي دارد كه متخصص انجام دهنده عمل ليزر راه هاي مختلف راه‌هاي مختلف از بين بردن موهاي زائد صورت و بدن را توضيح مي‌دهد و مناسب‌ترين روش را با توجه به شرايط‌تان توصيه مي‌كند.

عوارض جانبي روش‌هاي مختلف از بين بردن موهاي زائد

از جمله عوارض شايع در رفع و از بين بردن موهاي زائد بدن قرمزي و تحريك پوست مي باشد. اصلاح با تيغ ممكن است باعث بريدگي پوست و موهاي درون روييده شود .وكس اگر خيلي داغ باشد باعث سوختگي پوست مي شود .الكتروليز روش دردناكي است ، زمانبر است و گاهي باعث ايجاد تغيير در رنگ پوست و جاي زخم عميق (كلوئيد يا گوشت اضافه) مي شود .كرم هاي موبر هم مواد شيميايي دارند كه ممكن است پوست به آن ها حساسيت دهد .ليزر هم خالي از عوارض نيست و از جمله عوارض آن به سوختگي و تغيير رنگ پوست مي توان اشاره كرد. بعضي كرم‌هاي پوست باعث ايجاد جوش و آكنه و احساس سوزش پوست مي‌شود.

برچسب ها: , , , , ,

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 74

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 746
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 227
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 573
  • بازدید ماه : 1501
  • بازدید سال : 11835
  • بازدید کلی : 2508430
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه